понедељак, 15. фебруар 2021.

Kremaste šnite sa karamel keksom

Lotus, odnosno Spekulus (Speculoos) keks obožavam. Toliko je ukusan kada se servira uz kafu, ali i kao sastojak za kolače, pa ga redovno koristim za tu namenu i često ga kupim da imam u rezervi kada mi je potreban neki jednostavan, brzinski kolač. 

Za mene, pravi primer takvog finog kolača koji se ne peče a sadrži ovaj fini začinjeni keks je Lotus Terrine (klik). To je veoma zahvalan desert upravo zbog svoje lake pripreme ali i zbog prelepog ukusa za koji je zaslužan lotus ili spekulas. Zato je vrlo bitno ne menjati ga nekim drugim vrstama keksa. Na svu sreću, većina domaćih proizvođača (Pionir, Bambi) danas ima u ponudi i spekulas i stvarno ga nije teško pronaći u prodavnicama. Za ove kremaste šnite, ja sam kupila keks koji se prodaje u Maxiju, u pitanju je njihova robna marka 365 i pakovanje od 500 grama keksa košta oko 200 dinara.


Kremaste šnite sa karamel keksom


Sastojci:

300 g spekulas ili lotus keksa 
700 ml mleka
100 g šećera
2 kesice praška za puding od vanile (2x40g)
100 g bele čokolade
250 g slatke pavlake
+
100 ml mleka za namakanje keksa

Za glazuru:
100 g čokolade 
3 kašike ulja
(ili 100 g čokolade i 100 g slatke pavlake)

Priprema:

  • U šerpu sipati 500 ml mleka i šećer pa staviti na vatru srednje jačine da provri. U preostalih 200 ml mleka razmutiti prašak za puding i kada mleko u šerpi provri tu smesu uliti u šerpu uz stalno mešanje dok se puding ne zgusne. Skinuti sa vatre i odmah u vruć puding staviti izlomljenu belu čokoladu pa mešati dok se ne istopi. Ostaviti oko pola sata da se prohladi, uz mešanje, kako se ne bi stvorila korica.
  • Slatku pavlaku umutiti pa joj postepeno dodavati prohlađen puding uz neprestano miksiranje. Dobro izmiksirati da se sve poveže i krema je spremna.
  • Uski duguljasti kalup dimenzija 25x12 cm obložiti providnom folijom. Keks provući kroz mleko i složiti jedan red na dno kalupa. Preko keksa rasporediti polovinu pripremljenje kreme. Preko kreme staviti drugi red keksa i ostatak kreme i na kraju ponovo rasporediti keks. Kolač ostaviti u frižider da se dobro rashladi i stegne, najmanje 6 sati a najbolje preko noći.
  • Sutradan, preko kalupa staviti tanjir za serviranje pa sve okrenuti tako da kolač bude na tanjiru. Skloniti foliju i preko kolača naneti čokoladnu glazuru (otopiti čokoladu sa uljem) ili ga jednostavno posuti kakaom.


Napomene:

  • Ovo je kolač mekše strukture. Ukoliko vam je potreban čvršči kolač, onda je bolje u kremi umesto slatke pavlake koristiti maslac ili margarin u istoj količini (250 g). 
  • Umesto klasične čokoladne glazure možete napraviti ganache glazuru od čokolade i slatke pavlake koja je možda i bolje rešenje jer je mekša i kolač će se lakše iseći.
  • Ukoliko imate uži kalup, možete složiti i više od tri reda keksa.
  • Poseban ukus ovog kolača dolazi upravo od posebnog keksa tako da ne preporučujem da se on menja plazmom, piškotama ili petite beurre keksom. Ukoliko ne možete pronaći ovaj keks, savetujem da pravite neki drugi kolač, predlog: Plazma Straćatela Šnit .






2 коментара:

  1. Mila moja Jeko,
    svratila sam da pohvalim ovaj odlični kremasti kolač! Nosila sam ga tati koji obožava ovakve poslastice i oduševljen je! Naravno da se dopao i ostalima koji su ga probali. Meni se posebno sviđa što u krem umesto putera ide umućen mlečni šlag, koji mu daje finu svilenu strukturu. Koristila sam Lidlov špekulas keks - prava je kopija Lotusa, a cena mu je baš pristupačna!
    Sigurna sam da ću ove kremaste šnite ponovo praviti, recept je za svaku preporuku! Tebi šaljem veliki poljubac! :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Gago, mnogo mi je drago što si pravila kolač i raduje me da se svima svideo a posebno tvom tati 💖 Hvala ti na javljanju, baš sam se obradovala kada sam videla da je stigla poruka od tebe! Ljubim te i želim ti srećne praznike! 🥰

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...