среда, 4. јул 2018.

Najlakše i najbrže knedle sa šljivama (Gomboce)


Knedle sa šljivama, ili kako je u Vojvodini uobičajeno da se zovu - gomboce, pravila sam svega 2-3 puta i iako su bile ukusne, svaki put je to bila velika muka! Ozbiljno, lakše mi padne da ispečem 6 korica za Mađaricu, nego sva ona petljancija oko knedli ;) Dok ogulim krompir, skuvam ga, ispasiram, umesim testo, isprljam pet sudova, isprljam kuhinju tokom celog tog postupka a na kraju još postoji i strepnja hoće li knedle biti kakve bi trebalo da budu :)) 


Onda sam naletela na ovaj recept i iako sam, iskreno, bila skeptik jer nikada do tada nisam koristila pire "iz kesice" rešila sam da probam i ne da sam se oduševila nego mi posle toga nije palo na pamet da pravim klasično testo za knedle od krompira!

Ove knedle se naprave i spremne su za serviranje za manje od sat vremena. Odličnog su ukusa, meke a ne gnjecave, a testo je toliko dobro da ga, budući da u sebi ne sadrži šećer, možete koristiti i za izradu njoki. 


Nije zgoreg naglasiti da je testo veoma pogodno i za zamrzavanje. Naime, odmah možete napraviti dvostruku ili trostruku meru pa deo knedli ostaviti u zamrzivaču i imati ih spremne kada vam se budu jele.



Najlakše i najbrže knedle sa šljivama 

Sastojci:

120 g krompira iz kesice za pire (1 kesica)
4 dl hladne vode
2 kašike ulja
1 jaje
100 g brašna
100 g pšeničnog griza
prstohvat soli
+
11-13 šljiva
5-6 kašika šećera
3 kašike ulja
50 g maslaca
3 kašike prezli
3 kašike mlevenog keksa
cimet
Priprema:

• Sve sastojke, po redu kako su napisani, staviti u dublju činiju za mešenje i umesiti testo. Dakle, koriste se pahuljice direktno iz kesice, ne rastvaraju se sa vodom ili mlekom. Jaje je bolje prethodno posebno u šolji razmutiti pa dodati u smesu - ja to sad nisam uradila pa sam ga prilično teško sjedinila, ali, ni to nije smetalo.
Šljive oprati, osušiti i ukoliko su sitnije raseći sa jedne strane i izvaditi košticu, pa u šljivu staviti po kašičicu šećera. Ukoliko su šljive krupne, možete u knedle stavljati i polovinu šljive, a prilikom oblikovanja stavite malo šećera i na tu polovinu.

• Testo izvaditi iz činije i odmah ga na radnoj površini koju ste posuli brašnom oblikovati u duguljast valjak. Iseći ga na 11-12 kolutova u zavisnosti od toga kolike knedle želite. U svaki kolut staviti šljivu, pa rukama, kao da pravite grudvu, oblikovati knedlu tako što šljivu sa svih strana obložite testom da bude podjednake debljine i da nigde nema otvora.


• Dok oblikujete knedle i ređate ih na poslužavnik, u dublju šerpu sipati vode, malo je posoliti i staviti na vatru da proključa a zatim spuštati knedle u ključalu vodu da se kuvaju. Gotove su kada isplivaju na površinu vode, nakon 10-a minuta. Možete ih blago viljuškom promešati tj. gurkati dok se kuvaju kako se ne bi zalepile za dno šerpe.


• U dubljem tiganju ugrejati ulje i maslac pa na njemu propržiti prezle i mleveni keks. Kuvane knedle vaditi iz vode pomoću rešetkaste kašike i odmah ih spuštati na prezle i keks i promešati da se oblože sa svih strana. Posuti ih šećerom pomešanim sa cimetom i poslužiti tople.

Pogledajte video na Youtube kanalu Jekin Kapric:

35 коментара:

  1. Одговори
    1. Hahahah, pa jel moguće! :D Da li mi veruješ da sam pre dva sata bila kod tebe da vidim da li si ih pravila! A onda se, usput, podsetim one tvoje fine galete što sam već pravila i da znaš da ću je ovih dana reprizirati ;) A ove knedle su mi otkriće, nema šanse da se više zezam sa onim klasičnim testom, ne volim ih baš toliko da podnosim takvu žrtvu :P

      Избриши
  2. Ja ih obožavam, mogu da jedem dok ne umrem - ne bi mi bilo žao! Ti tamo, ja vamo - opet pravila šnicle u crvenom sosu, gdin Dj. može da živi na njima!

    ОдговориИзбриши
  3. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    ดูหนัง

    ОдговориИзбриши
  4. Upravo napravila. Odlican recept...nema greske. Predivne su!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zorice, baš mi je milo da su Vam se toliko dopale! Hvala puno na isprobavanju recepta, preporuci i javljanju! 😊💗

      Избриши
  5. Анониман5. јул 2019. 21:51

    Knedle su savrsene! Mi smo ih spremali sa kajsijama umjesto sljiva i svi su ukucani odusevljeni! Hvala :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vama, na poverenju i na javljanju! Baš mi je drago da ste zadovoljni! :)

      Избриши
  6. Одговори
    1. Zavisi koju veličinu pravite, ali otprilike oko 14-15 komada neke srednje veličine :)

      Избриши
  7. Moram priznati da sam prosto oduševljena. Lako i brzo se prave , a prelepe su :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi je milo da ste zadovoljni, ovakva priprema jeste olakšanje naspram klasičnog recepta! :) Hvala na poverenju i na javljanju!

      Избриши
  8. Одговори
    1. Da, moja prijateljica ih je pravila, ali je upotrebila tzv. laneno jaje - pomešala je jednu kašiku samlevenog lanenog semena sa tri kašike vode i kad je nabubrilo, dodala u smesu. To ima ulogu da veže sastojke, kada se izbegava upotreba jajeta. Pozdrav!

      Избриши
  9. Jeko, odličan recept. Pravila sam ranije i svi su oduševljeni. Za Badnji dan su mi poručili posnu verziju. Hvala na ovom uputstvu i za tu varijantu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Stvarno je super što može da se napravi i u posnoj varijanti! Hvala na poverenju i na javljanju :)

      Избриши
  10. Napravila sam, brzo i lako, a preukusno. Hvala za recept💕

    ОдговориИзбриши
  11. Ja pravim po istom receptu, ali pravim i slanu varijantu sa pica filom, a prepržim prezle i susam a pre služenja prelijem tartar sosom.

    ОдговориИзбриши
  12. Recept Vam je, što bi rekli mladi, vrh!
    Napominjem da ja uvek za knedle koristim vrlo zrele šljive (zato ne dodajem šećer u njih, ali i ne vadim košticu...), pa sam tako i sad - testo je odlično, ne puca, lepo se oblikuje i minimalno lepi!
    Baš Vam hvala na ovom receptu!

    ОдговориИзбриши
  13. Recept sjajan pravila sam dva puta zaredom hvala puno 🥰

    ОдговориИзбриши
  14. Divne su knedle. A za zamrzavanje, da li ih samo skuvate pa onda u zamrzivac ili?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ceco, ne, zamrzavam ih nekuvane. Poređam na poslužavnik obložen streč folijom i zamrznem, pa ih posle prebacim u kesicu, tako se neće slepiti. Kuvam ih nakon odmrzavanja...Pozdrav! :)

      Избриши
  15. Spasili ste me ovim receptom. Fantastične gomboce. Pozdrav iz Češke, iz Praga. Aliza

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Aliza, baš ste me obradovali isprobavanjem i drago mi je da ste zadovoljni! Lep pozdrav! :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...