понедељак, 2. јул 2018.

Francuska pita sa pilećom džigericom


Juče smo moja frajla i ja bile na jednom rođendanu i tamo sam pričala sa majkom jedne njene školske drugarice, s kojom baš volim da se sretnem, jer nekako uvek završimo (a i počnemo ;) pričajući o hrani. Ona je isprobala stvarno mnogo recepata koje sam objavljivala na Coolinarici, i slanih i slatkih i kad god se sretnemo a imamo vremena za priču, obavezno mi kaže šta je pravila više puta i šta joj se svidelo. I tako, podseti ona mene juče na ovu pitu na koju sam potpuno zaboravila a jedno vreme sam je baš često pravila, posebno kad sam bila na hrono ishrani - ćerka i muž bi je jeli toplu, za večeru, a meni ne bi smetalo da ostatak pojedem i kada je pita potpuno hladna, za doručak ;)
Pita, tart ili quiche, svejedno kako se zove, reč je o ukusnom i jednostavnom jelu, koje može biti posluženo za doručak, ručak ili večeru. Prednost je i što se testo može umesiti i nekoliko sati ranije i ostaviti u frižideru. To ponekad uradim uveče, tako da ujutro samo dovršim nadev pa imamo lep, topao doručak :)



Francuska pita sa pilećom džigericom

Sastojci:

Za podlogu: 
200 gr brašna*
100 gr hladnog maslaca 
pola kašičice praška za pecivo 
pola kašičice soli 
4-5 kašika ledene vode 

Za nadev: 
250 gr pileće džigerice 
50 g slanine
150 gr šampinjona 
1 manji praziluk ili mladi luk 
3-4 čena belog luka 
100 gr kisele pavlake 
1 kašika svežeg peršunovog lista 
so, biber, susam



Priprema: 
1. Priprema testa:  
U posudu za mešenje staviti brašno pomešano sa praškom za pecivo. Dodati so i maslac iseckan na listiće pa brzo umesiti testo uz dodavanje 4-5 kašika hladne vode. Testo uz pomoć oklagije razviti na pek-papiru i prebaciti ga u podmazani okrugli kalup za pečenje (24 cm) pa odlepiti papir. Odmah ga izbockati viljuškom i ostaviti u frižideru najmanje sat vremena da se dobro rashladi. 
2. Priprema nadeva:  
Praziluk oprati i iseckati pa propržiti na malo masnoće. Dodati tanko isečenu slaninu, šampinjone i pileću džigericu takođe iseckanu na sitne komadiće. Posoliti, pobiberiti, dodati iseckani beli luk i sveži peršunov list. Kada tečnost ispari, skloniti sa vatre i ostaviti da se prohladi pa umešati kiselu pavlaku i dobro promešati. 
3. Izvaditi kalup sa testom iz frižidera i staviti u zagrejanu rernu da se peče, na gornju rešetku oko 10-ak minuta, tek da počne da rumeni. 
4. Zatim ga izvaditi iz rerne i staviti nadev preko zapečenog testa, posuti susamom i vratiti u rernu da se ispeče do kraja.    


* Koristila sam integralno spelt brašno - odlično je za ovu podlogu i testo sa sa njim veoma lepo umesi :)
Servirati toplo, uz dosta sveže sezonske salate.


2 коментара:

  1. Postovana, u izradi nadeva se pominje slaninica a u sastojcima je nema. Tamo se pominje pavlaka. Da li je to greska?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vam na ukazanom propustu u kuckanju. Tačno, slanina se dodaje kada i džigerica i praziluk, pa se zajedno proprže, a kisela pavlaka se dodaje na kraju, da se nadev poveže. Sada sam dodala i slaninu u sastojke.
      Lep pozdrav!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...