четвртак, 22. фебруар 2018.

Čarobna posna štrudla sa čajem



Baš kao što je i Catalpa, autorka originalnog recepta na Coolinarici napisala, jednom kada probate ovu štrudlu, teško da ćete ponovo napraviti neku drugu, pa čak i ako ne postite. Fenomenalno posno testo, šupljikavo, meko, lako za rad. Možete ga koristiti i za ružice, kiflice, slane i slatke, a najlepše je baš u obliku štrudle. Kad god sam je pravila, a to je bilo stvarno mnogo puta, uvek sam razmišljala kako domaćice koje pripremaju posnu slavu uopšte ne bi pogrešile kada bi na svečanu trpezu iznele samo ovu štrudlu kao desert. Toliko je raskošna u svojoj jednostavnosti i uvek bih se pre poslužila jednim dobrim parčetom ovakve štrudle nego nekim od uobičajenih sitnih posnih kolača. Osim toga, lepa je i sutradan jer ako se umota u streč foliju dugo ostaje sveža i sočna. 



Čarobna štrudla sa čajem

Sastojci:
(originalni recept)

500 g brašna
pola kockice (20 g) svežeg kvasca 
3 kašike šećera
1 kesica vanilin šećera
pola kašičice soli
250 ml toplog čaja od kamilice
150 ml ulja
narendana limunova korica

Za nadev:
2 x po 200 g mlevenog maka (ili oraha, pečenih lešnika)
2 x po 3 pune kašike šećera
2 x po 2 kašike pekmeza 
malo tople vode

Priprema:

Prvo skuvati čaj od kamilice i ostaviti ga da se samo malo prohladi. U topao čaj staviti po kašičicu šećera i brašna, promešati pa u to izmrviti pola kockice kvasca. Ostaviti da se kvasac aktivira i zapeni.
Za to vreme, izmeriti u činiji brašno, dodati mu šećer, vanilin šećer, so, rendanu limunovu koricu, ulje i razmućeni kvasac. Umesiti testo, a ako je potrebno dodati još malo brašna ali ne previše, testo će biti fino meko i masno.
Ostaviti ga sat vremena u pokrivenoj činiji na toplom mestu, da se udvostruči.

Za to vreme, pripremiti nadev. 
Od ove količine testa, dobiju se dve štrudle. Za svaku je potrebno po 200 gr mlevenog maka (ili oraha, lešnika). U mak dodati dve pune kašike pekmeza od šljiva i šećer, pa postepeno dodavati kašiku po kašiku tople vode, da se dobije gusta smesa, kao pasta. Nikako ne dodavati previše vode, potrebno je da nadev bude gust ali da se može razmazati po testu.
Ukoliko ga pravite od oraha ili lešnika, bolje je dodati neki svetliji pekmez - ja volim da stavim pekmez od kajsija ili narandži.

Kada je testo naraslo, podeliti ga na dva dela.
Radnu površinu posuti brašnom i oklagijom razvući testo na oko pola centimetra debljine. Premazati ga nadevom i ostaviti oko cm slobodno i na donjem i na gornjem kraju. Saviti bočne krajeve ka unutra i lagano saviti u štrudlu. Staviti je u podmazan pleh ili obložen pek-papiom i na isti način uraditi i sa drugom štrudlom.



Pokriti pleh čistom krpom i ostaviti štrudle da još pola sata narastaju u plehu.
Zatim ih poprskati toplom vodom i staviti da se peku na 180 stepeni sa ventilacijom. Ukoliko krenu prebrzo da rumene, obavezno ih pokriti alu-folijom.
Na pola pečenja, ja sam ih sada premazala sa malo brašna razmućenim sa par kašičica vode i posula krupnim šećerom. 
Ostaviti štrudlu da se ohladi pa je tek onda iseći a ostatak uviti u streč foliju kako bi zadržala svežinu. 



U originalnom receptu je mera od 1 kg brašna i ukoliko je veće društvo savetujem da se ne smanjuje već da se pravi upravo tako, 4 štrudle,  jer je stvarno neodoljiva i verujte da se sve pojede, koliko god da se napravi :)
Ono što je bitno naglasiti je da se ne smanjuje količina sastojaka za nadev, 200 gr maka (ili oraha) po štrudli je minimum, u protivnom, štrudla je suva i šteta celog vašeg truda.
Volim da dodam i malo pekmeza u nadev, on ga ne omekša previše a opet utiče da štrudla bude sočnija. 



Nemojte čekati priliku da postite da biste je napravili, testo je toliko fino da se može koristiti i ako nadev pravite na klasičan način, sa mlekom.
Evo kako izgleda sa nadevom od džema od narandže posutim mlevenim pečenim lešnicima:









36 коментара:

  1. Одговори
    1. Hvala Ana :) Odlična je, čudi me da je već nisi pravila, ja sam je prvi put isprobala još pre par godina...:)

      Избриши
  2. Potvrdjujem utiske, a u vasoj interpretaciji prosto je savrsena.
    Koristim priliku da se zahvalim na receptu za Nadaljski kolac,nedavno isproban.Pravo otkrice.
    :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vam puno, baš mi je drago da isprobavate recepte koje postavim :)) Nadaljski je jednostavan i izdašan kolač a baš ukusan :) Veliki pozdrav!

      Избриши
  3. E čula sam za svakakve recepte, ali ni u jedan do sada nije išao čaj od kamilice. Što volim kad me nešto ovako iznenadi - tu na domak ruke, a nikad se ne bih setila. Pravim prvom prilikom. Hvala za recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kato, može i čaj od nane, a evo sad u komentarima vidim da može i planinski čaj ili neki drugi biljni. Ne bih stavljala jedino neki čaj koji ima intenzivniju boju, poput brusnice ili hibiskusa, plašim se da bi mogao da onoji testo...:)) Hvala na javljanju :*

      Избриши
  4. Јелисавета23. фебруар 2018. 12:31

    Потврђујем сваку реч!Омиљена, дивна штрудла, правим је годинама.Спас у посту, посебно за нас који не волимо маргарин ;-). Ово је прилика да се захвалим и Каталпи и, Вама Јеко, што сте освежили сећање на овај диван рецепт.
    Такође, пренела бих и своја искуства, надам се да немате ништа против.Тесто уме да буде непослушно, наизглед премекано, немојте то да вас збуни. Могуће да је то до врсте брашна али и због нешто више течности које је ауторка навела у свом рецепту.Јека је то, видим, модификовала. И слободно, било који чај користите, ништа не смета. Ја најчешће користим нану.И уживајте у овом једноставном и издашном дезерту!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jelisaveta, hvala na javljanju i sugestijama, uvek su dobrodošle! I ja sam je pravila sa čajem od nane, nema neke razlike, podjednako je lepa :) U pravu ste, u vreme posta ovo je baš fini desert, krajnje jednostavan a ja je uvek pravim sa dva različita nadeva, obično sa makom i sa orasima. Najjednostavnija varijanta bi bila sa džemom i narendanim jabukama...
      Veliki pozdrav!

      Избриши
    2. Јелисавета7. март 2018. 20:31

      Дааааа, нема са чим је нисам правила! Протеклог викенда је баш била на репертоару: мало са маком, па са оним дивним џемом од дуња(по Вашем рецепту:)), па дечија радост: посни еурокрем посут печеним и издробљеним лешницима....Дивота!

      Избриши
    3. Imam još dve tegle tog džema, čuvam ih baš za ovako neke fina peciva ;)) A taj posni eurokrem još uvek nisam probala, verujem da se ovde baš fino uklopio, a još kad se dodaju lešnici...ko bi rekao da je to posno! :)

      Избриши
  5. Isprobana .Odlicna je i takodje potvrdjujem svaku rijec!Pravila sam je sa domacim planinskim cajem i dzemom od sljiva poprskan sa seckanim orasima.Djeca odusevljena.Mmmmm

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Natali, hvala puno na isprobavanju i javljenim utiscima! Raduje me da se svima dopala a posebno deci :) Moja ćerka voli sa orasima, a planiram ovih dana da je ponovo napravim i baš ću jednu da premažem džemom od šljiva, već vidim kako će kuća da miriše ;))

      Избриши
  6. Vrlo zanimljiv recept. Mogu ga čak i modifikovati za mog dijabetičara, umesto džema staviću nešto drugo. Vrlo zanimljivo sa čajem. Bravo Jeko što si ga postavila.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Aleksandra, nadam se da će se tvom mužu dopasti. Džem ne ide po originalnom receptu ali ja ga dodajem uvek u filove za štrudlu, čak i kad pravim običnu, mrsnu varijantu, nekako mi nadev bude ukusniji, sočniji...Pretpostavljam da ima džemova za dijabetičare koji bi mogla upotrebiti ili ga, jednostavno, izostaviti, biće fino...Pozdrav!

      Избриши
  7. Fenomenalna štrudla, pravila sam je mnogo puta i nikad nije omanula. jedina stvar koju menjam u ovom receptu je količina ulja u testu. Ja stavljam pola šoljice na meru od pola kg brašna i to ne utiče na sočnost testa. Svaki put se začas pojede. Pozdrav!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sandra, raduje me da delimo isto mišljenje o ovoj štrudli! Zaista je fantastična i oduševljava baš to što se od tako običnih sastojaka dobije tako fin kolač :) Veliki pozdrav!

      Избриши
  8. Јелисавета3. јул 2018. 13:39

    Опет ја!:-)
    Увелико траје Петровски пост, вишања имам у изобиљу,тако да са опет мало експериментисала са овим посним тестом на велику радост уже и шире фамилије!!!Штрудла са вишњама је божанствена и мекана као памук! Није много слатка а долази до изражаја контраст слатког и киселог укуса.Вишње сам благо пошећерила и пустила да се оцеде, без притискања, а потом сам их посула са мало гриза, и то је све. Уместо чаја од нане, који најчешће користим, сада сам користила чај од камилице, прилично је неутралан а обавља посао! ;-) Велики поздрав!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jelisaveta, samo se Vi javljajte, meni je mnogo milo kad razmenjujemo utiske o receptima! 💕 Verujem da su svi u familiji oduševljeni, sigurno je i sa višnjama divna i treba iskoristiti sezonsko voće za deserte. A mak i orašasti plodovi u kombinaciji sa džemom su dušu dali za zimsko vreme...😍 Veliki pozdrav!

      Избриши
  9. Oduševljena sam recepto pravim opet danas. Hvala na ovom receptu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš mi je drago da ste tako zadovoljni! Hvala na poverenju i na javljenim utiscima! :)

      Избриши
  10. Štrudla je prelepa, pravila sam sa mamom ali imam problem.Deca i muž traže da napravim sa dzemom a ja u kući imam samo marmelade i uvek iscuri. Imate li vi neku caku kako da ipak koristim džem koji imam ali da ga nekako zgusnem��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biljana, mogli biste u marmeladu dodati malo mlevenih oraha, badema ili lešnika. Pa čak i mlevenog keksa, kako biste je zgusnuli (ako dodajete keks, možda bi se šećer mogao smanjiti, da ne bude preslatko). Drago mi je što Vam se dopada, hvala na poverenju i javljanju!

      Избриши
  11. Pozdrav Jeko 😊
    Htela sam da pitam ako se pravi mera od 1 kg brašna da li se udvostručuju i svi ostali sastojci za testo ili sve ostaje isto samo se brasno stavi više?Pravila sam sa 1/2 kg brasna i ispala je fantastična.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, ako se pravi mera od 1 kg brašna i svi ostali sastojci se moraju povećati :) I biće super!
      Lep pozdrav!

      Избриши
  12. Jeko,puno Vam hvala za ovaj recept,štrudla je predivna i sad mi je jasno gde sam pogrešila kod pužići sa suššenim paradajzom.Stvar je u dužini pečenja.Puno pozdrava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Miro, hvala na poverenju i javljanju! Drago mi je da je štrudla dobro ispala :) Kod svih peciva je važno da se ne prepeku jer ma koliko da je testo fino umešeno, ako se pečenje produži, na kraju se pecivo presuši i bude tvrdo...
      Veliki pozdrav!

      Избриши
  13. Dobar Vam dan. Štrudla je zaista divna i upravo je napravljena po drugi put. Iako je prvoga puta ispala fantastična totalno sam zaboravila koliko dugo sam je pekla, a u receptu, koliko vidim, ne piše. Računam nekih 40-ak min, ali bih ipak mišljenje stručnjaka. Pozdrav i hvala na divnom receptu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobar dan! Hvala vam na poverenju, drago mi je da ste zadovoljni receptom. Što se tiče vremena pečenja, obično je dovoljno oko 40 minuta na 180 stepeni da bi bila pečena. Ukoliko pre vremena porumeni, može se pokriti alu folijom i dovršiti pečenje. Ali, najbolje je da vreme pečenja prilagodite svojoj rerni.
      Lep pozdrav! :)

      Избриши
  14. Draga Jeko, recept je izvrstan. Ali savjet onima koji nalete na blog i požele isprobati - ako ne želite da se uopće osjeti po čaju, nemojte praviti od domaće ubrane kamilice, nego skuhajte onaj obični čaj u vrećici. Ja sam pravio jaki, domaći i makovnjača je dobila okus poput jakog meda. Nešto kao kad bagremov med jedete na žlicu. Meni je okus nešto predivno i jako ugodno iznenađenje, ali nekima bi moglo smetati.

    Puno pozdrava i hvala na receptu! Već sam proslijedio prijateljima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ante, veliko hvala, najpre na poverenju da isprobaš recept a onda i na javljanju i korisnom savetu. Sigurna sam da će mnogima koji nisu isprobali ovaj recept, a imaju u planu, značiti da čuju da ima razlike u ukusu u zavisnosti od toga koji čaj se koristi.
      Hvala još jednom, veliki pozdrav! :)

      Избриши
  15. Pravila sam štrudlu danas i ispala je blagi boze. Nikad mi nije ispala tako loše strudla. Išla sam po receptu. Osetio se miris i ukus čaja što je smetalo onda se nije ispekla u sredini kako treba. Bila sva vodnjikava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Žao mi je što niste zadovoljni, jer ja sa ovim testom imam odlično iskustvo i nikada nije bilo problema. Uvek sam dobijala samo pozitivne utiske od svih koji su je pravili. Miris čaja je toliko diskretan, ne znam kako to mislite da se osetio toliko da smeta. Sve u svemu, nadam se da ćete receptu dati drugu šansu jer je zaista dobar, proveren.
      Lep pozdrav!

      Избриши
  16. Ovu strudlu pravim godinama,evo i danas ce biti na nasoj trpezi,uvek uspe i ima predivan ukus.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi je drago što je tako! :) Hvala na poverenju i na javljanju, sve najbolje!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...