понедељак, 23. јул 2018.

Čokoladna torta



Ovu tortu sam pravila za 11 rođendan moje frajle, koja, inače, ne mari za torte i kolače (osim oblatni koje je podsećaju na omiljeni slatkiš - napolitanke ;)). Htela  sam da pravim tortu koja će se svideti deci, a deca uglavnom ne vole jake torte sa mnogo orašastih plodova, kakve su meni omiljene, već vole jednostavne, čokoladne. Recept je objavila Marina Stanojević, inače prava majstorica kad su torte u pitanju, na svom divnom blogu MarinaS Taste i zaista sam prezadovoljna, tako je ukusna, kremasta, bogatog čokoladnog ukusa i što je najbolje, vrlo jednostavno se priprema. Inače, originalni recept je od Marinine prijateljice Daliborke Đokić iz Kaća i nisam ni sumnjala kakav će biti kad ga donose njih dve Vojvođanke ;))
Kao što ćete videti u nastavku, recept sam malo modifikovala samo time što sam ga prilagodila malo većem, četvrtastom kalupu, dimenzija 30x20 cm. Ukoliko vam je potrebna okrugla torta, možete raditi po Marininim merama za kalup prečnika 25 cm. U kore sam dodala i vrlo malo mlevenih pečenih lešnika, a oni se mogu i izostaviti i umesto njih staviti brašno. 
Inače, zaista su fantastične - sočne, dovoljno vlažne da ne moraju da se kvase i lepo se seku kada se dobro ohlade. I zato preporučujem da ih nikako ne menjate onim, u poslednje vreme veoma popularnim, kupovnim korama jer to jednostavno ne može da se poredi i to onda više nije ista torta! 
Priprema ovih kora neće oduzeti više od pola sata vremena, koliko je potrebno da se sastojci izmere, umute i ispeku te nedostatak vremena ne može biti izgovor da se upotrebe kupovne kore. 





Čokoladna torta

Sastojci:

Za kore x 2 (peku se dve kore):
6 belanaca
3 kašike šećera
6 žumanaca
3 kašike brašna
2 kašike kakaa
2 kašike mlevenih pečenih lešnika (ili brašna)
110 ml ulja 

Za fil:
1 l mleka
4 kašike šećera
4 kesice pudinga od čokolade (4x40 gr)
125 g čokolade za kuvanje
250 g maslaca (ili margarina)
400 g nugat namaza* 
* koristila sam namaz Choco Nussa iz Lidla, a može i Eurokrem, Nutella i slično

Po želji, za ukrašavanje:
Krem šlag od čokolade - mada kreme ima dovoljno da se torta kompletno premaže i ukrasi, pa vam šlag neće biti potreban


Priprema:

Priprema kora:
Kore se mogu pripremiti i nekoliko sati ranije, jer je potrebno da budu potpuno hladne kako bi se mogle preseći. Ukoliko niste vični tome, možete i odvojeno peći četiri korice (proporcionalno smanjiti meru na 3 jajeta po kori). 
1. Odvojiti belanca i žumanca. Belanca umutiti u čvrst sneg uz postepeno dodavanje šećera. Kada se šećer otopi, smanjiti mikser na najmanju brzinu i dodati žumanca pa ulje. Isključiti mikser i dodati prosejano brašno, kakao i mlevene lešnike pa mešati varjačom ili špatulom, prevrćući smesu kako ne bi pala.
2. Pleh unutrašnjih dimenzija 30x20 cm obložiti pek-papirom i izliti smesu za koru. Peći u zagrejanoj rerni na 180 stepeni sa ventilatorom. Kod mene se ispekla za 10 minuta a vi vreme pečenja prilagodite svojoj rerni.
3. Dok se prva kora peče, na isti način umutite sastojke za drugu koru, pa kada izvadite pečenu prvu koru, zajedno sa papirom na kome se pekla, u isti pleh stavite čist pek-papir i ispecite drugu koru.
4. Kore ostavite da se potpuno ohlade pa ih tek onda poprečno isecite na pola, tako da dobijete četiri tanke kore. 

Priprema fila:
U dublju šerpu sipati 1l mleka i 4 kašike šećera. Posebno odvojiti od te količine oko 3 dl hladnog mleka i u njemu razmutiti prašak za puding. Kada mleko provri, dodati razmućen puding i stalno mešati dok se ne zgusne, možete i mikserom mutiti da biste bili sigurni da nema grudvica. U vruće dodati čokoladu izlomljenu na kockice i mešati dok se ne rastopi.
Kada se fil ohladi, dodati mu umućen maslac i mutiti najvećom brzinom a onda u fil ubaciti i nugat namaz i sve dobro umutiti.



Slaganje torte:
Kore ne morate prskati jer su izuzetno sočne i vlažne, dovoljno ih je samo premazati kremom koje ima sasvim dovoljno da se torta kompletno premaže. 
Ja sam bogato premazala tri kore i završila četvrtom, koju nisam odmah premazala već sam ostavila tortu da se rashladi i stegne. Ostatak fila sam sutradan izvadila iz frižidera, kratko izmiksirala da omekša pa premazala celu tortu. 


Originalni recept - MarinaS Taste 
Ovo na slikama, naravno, nije cela torta, već ono što je od nje ostalo nakon proslave :)






69 коментара:

  1. Pa zar vec 11 godina ima frajla, kako vreme leti. Secam se njenih slicica sa COOl. Srecan rodjendan sada vec velikoj devojcici i ponosnoj mami,sve najbolje vam zelim! Torta je fantasticna, posto moje dete samo hoce cokoladne torte da jede, ova ce obavezno biti napravljena za njegov rodjendan. Pozdrav veliki Jeko!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, da, Božice, znaš kako se ono kaže: "Tuđa deca brzo rastu" :))) Hvala puno na čestitkama! 😚
      I na pohvalama za tortu, verujem da će i Pavle biti oduševljen ako je budeš pravila! Veliki pozdrav za njega i tebe! 💕

      Избриши
    2. Divna je torts. Koliko parcadi ispadne i nugat krem gdje se moze kupiti. Imas ki skiku krema ili marku.

      Избриши
  2. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    ดูหนัง

    ОдговориИзбриши
  3. Drago mi je da ti se recept dopao.To je definitivno najpopularnija torta na mom blogu..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marina, i na mom je jedan od najpopularnijih recepata i stvarno to zaslužuje, odlična je! Hvala ti što si podelila recept! :)

      Избриши
    2. Cokoladna torta je prelepa ako bi korice napravila od 3 jaja koliko ostalo da stavim od materijala

      Избриши
  4. Ja želim da napravim tortu 10x30. To su duplo manje mere od ovih Vaših?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Suzana, izvinite, tek sad vidim pitanje i nadam se da nije kasno. Ne, to ne bi bile duplo manje mere, jer sam kore pekla u plehu dimenzije 30x20. Vi biste, pretpostavljam, želeli šnit tortu? Mogli biste onda raditi sve po receptu, ali da kore kada se ispeku i ohlade ne sečete horizontalno već ih samo presečete po dužini. Tako ćete dobiti 4 kore širine 10 a dužine 30 cm. Biće malo deblje ali ih možete poprskati čokoladnim mlekom ili nes kafom, da budu sočnije. Mislim da je to najjednostavnije rešenje. U svakom slučaju, ako budete pravili, molim Vas da javite utiske :) Lep pozdrav! :)

      Избриши
    2. Napravila bi kore od 3 jajeta pojedinačno koliko da stavim ostalog materijala

      Избриши
  5. deluje zanimljivo 😊 sutra je pravim svom kumicu za 18-ti rodjendan. Javljam utiske 😊

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Unapred se radujem što ćete je praviti i verujem da ćete biti zadovoljni! :) Javite utiske, lep pozdrav!

      Избриши
  6. Zelela bih da ispecem tortu okruglom kalupu precnika 28cm... Cini mi se da nema potrebe da menjam mere, da li sam u pravu? Hvala unapred na odgovoru

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Vesna, žao mi je što nisam ranije videla pitanje, sada je već kasno ali možda će drugima poslužiti - da, nema potrebe menjati mere za kalup tog prečnika :)

      Избриши
  7. Dali moze malo visanja preko fila da se ubaci hoce li kvariti ukus

    ОдговориИзбриши
  8. Kako nema glupog pitanja, moje je:U koru ne ide prasak za pecivo?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema glupog pitanja jer se može desiti i propust u receptu! :) No, ovde zaista ne ide prašak za pecivo. Korice su tanke i meke i praktično se stope sa kremom kada se nafiluju :)

      Избриши
  9. Da li se moze koristiti ovaj fil na gotovim korama ��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Može naravno, ali sami procenite kakve su kore odnosno da li ima potrebe da se blago navlaže čokoladnim mlekom ili možda nes kafom. Ove kore iz recepta su vrlo tanke i sočne tako da nema potrebe da se kvase, a kupovne ponekad budu deblje...

      Избриши
  10. Da li mogu da kombinujem brasno i mlevene orahe u pripremi kora?

    ОдговориИзбриши
  11. Veceras sam napravila tortu muzu za rodjendan....a prekosutra da je probamo.Fil je peukusan🤗

    ОдговориИзбриши
  12. Evo upravo je pravim. Cekam samo fil da se malo prohladi. :)

    ОдговориИзбриши
  13. Odlicna. Pravila sam sinu juce za 17 rodjendan. Svi smo odusevljeni

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš mi je drago da se torta svima dopala a naročito slavljeniku! :) Hvala na poverenju i na javljenim utiscima. Lep pozdrav!

      Избриши
  14. Torta izgleda preukusno, da li mogu da pravim oblik auta od ovog fila i kora je li čvrsto?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! :) Torta je dovoljno čvrsta da se može obložiti fondanom, tako da se može praviti i u nekom drugom obliku.

      Избриши
  15. Torta izgleda preukusno, upravo zelim nju praviti za 11 rodjendan kcerke. Ali mi nije jasno..recept za kore se odnosi na jednu koru i tako 2x ponoviti sve, tj 12 jaja npr za dvije kore, jesam razumjela, hvala na odg -)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš tako, peku se dve kore od po 6 jaja, znači da će ukupno biti potrebno 12 jaja :)

      Избриши
  16. Juče sam napravila tortu a danas je odnela na posao.Svima se svidela i tražili su recept! ��U fil sam dodala i komadiće narandže,sveže sa naših plantaža,dodala je još lepši ukus torti a garantujem da ću se ovim receptom poslužiti na dalje! Hvala Jeko! ��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verujem da je dodatak narandže osvežio i da je bila veoma ukusna, odlična ideja! :) Hvala puno na poverenju i na javljenim utiscima! 💕

      Избриши
  17. Upravo je pravim sinu za 12. rođendan. On voli čokoladu i ovu je izabrao. Pozdrav��

    ОдговориИзбриши
  18. Prelepa torta...pravila sam juče ćerki za 5.rođendan. Promenila sam samo dekoraciju na torti...htela je sirenu.
    Hvala na receptu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Danijela, baš mi je drago da vam se svidela! Ovo je torta koja mi prva padne na pamet baš kada su dečiji rođendani u pitanju, stvarno je deca obožavaju :) Hvala na poverenju i na javljanju!

      Избриши
    2. Da li moze mlecna cokolada u fil??? I da li moze da se oblaze fondanom

      Избриши
  19. Анониман26. мај 2021. 07:12

    Možete li mi ,molim Vas, reći kolika je visina torte i da li je dovoljno čvrsta da može torta na tortu. Moram da napravim kovčeg sa blagom, pa mi je potrebna odgovarajuća visina, a koristila bih ovaj recept i za izradu poklopca. Unapred hvala i veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaista ne znam tačno koliko je visoka, ove korice su prilično tanke ali ima dosta kreme pa visina bude otprilike oko 5-6 cm. Što se tiče čvrstine, znam da može da ide pod fondan jer su je neke žene tako ukrašavale i kažu da je bez problema izdržala težinu fondana.
      Ako se odlučite za nju nadam se da će biti dobra, javite utiske! Često ljudi i pored recepta čitaju i komentare i sigurno će nekome značiti informacija :)
      Veliki pozdrav!

      Избриши
  20. Одговори
    1. Uhh, pa to je zaista teško reći, zavisi kolike parčiće sečete :) Torta je teška oko 3 kg, pa na osnovu toga može se reći da se dobije 30 parčića ako je svaki težak 100 g.

      Избриши
    2. Jeste trebalo bi tako.Ipak hvala puno.Obavezno isprobavam.

      Избриши
    3. Nadam se da će Vam se torta svideti! :)

      Избриши
  21. Pravila sam je po narudzbi vec nekoliko puta i odusevljena sam receptom...na djecijem rodjendanu nije ostala ni mrvica sto je rijetkost jer djeca obicno ostavljaju pola na tanjirima..ovu tortu ne :) Ponovo je pravim za 13. novembar za jos jedan djeciji rodjendan..definitivno najbolja cokoladna torta..hvala Vam na receptu a i na detaljnim uputama..torta je socna, cokoladasta i vanredno dobrog ukusa <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vam na javljanju, baš su me obradovali tako lepi utisci! Jeste, deca su često izbirljiva, ne vole voćne torte ili torte sa mnogo orašastih plodova a ovo je tipično čokoladna torta koja je istovremeno i sočna i deci se dopada :)
      Veliki pozdrav! 💕

      Избриши
    2. Koliko ima kilograma kada se pravi po ovom receptu?

      Избриши
  22. Torta je fenomenalna!Pravila sam je sa gotovim korama(trebala mi je veca tirta) i natapala cokoladnim mlekom.Mere za fil sam povecala za 50%
    Nepostoji osoba koja nije trazila recept..cak i deca ��
    Sledeci put dodajem maline

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na poverenju i na javljenim utiscima! Vaš komentar će sigurno značiti mnogima koji su u gužvi i planiraju da je prave sa gotovim korama! :)
      Lep pozdrav!

      Избриши
    2. Molim vas recite mi koje kore ste kupili?Hvala

      Избриши
    3. Nana, evo ja ću odgovoriti dok se žena ne javi. Ja sam do sada koristila kore Vincini i Dobro (iz DIS-a) i obe su podjednako dobre. Koštaju oko 300 dinara i ima ih 4 u pakovanju, dimenzije su oko 30x40 cm. To je dovoljno za ovu tortu. Pozdrav!

      Избриши
    4. Kasnim sa odgovorom,ali mozda nekom znaci..sa Vincini korama,u pakovanju ih je 3kom
      Tortu sam pravila ponovo,ovaj put dodala i maline na sredisnju koru
      Utisak je fenomenalan!

      Избриши
    5. Hvala puno na javljanju, uvek znače ovakvi komentari! :)

      Избриши
    6. Oprostite kasnim oar meseci... Znači za 3 kupovne kore ste 50% više fila napravili? Ako je to Dacina torta sa Marininog bloga onda sam je pravila, a sad bih možda uzela kupovne kore.

      Избриши
  23. Evo i mene, pravila sam je pre neki dan za slavu, pridržavala sam se recepta za sve osim veličine i oblika kalupa.Pekla je u okruglom od 26cm, sekla svaku koru na 3 dela imala dovoljno Fila za kore a okolo i gore stavila krem slag od cokolade, ah da kore sam pre Fila premazala tankim slojem strma od kajsija.Bila je bas visoka, bogatog ukusa i jako mekana i socna.Prvo je moj suprug pohvalio a i snajka.Bravo za recept.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dopadaju mi se izmene koje ste napravili, posebno to premazivanje kora džemom od kajsije, verujem da je torta bila baš ukusna! Hvala na poverenju i na javljenim utiscima! :)

      Избриши
  24. Od kako Sam otkrila ovaj recept stalno pravim ovu tortu....upravo Sam dosla kod sestre da joj napravim za sutra za slavu....a sebi je pravila za novu godinu..odlican recept I prelepa torta...bas Niko nema zamerke kad je napravim...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš mi je drago da ste tako zadovoljni i da se pravi i za važne prilike poput slave!
      Hvala i veliki pozdrav! :)

      Избриши
  25. Правила сам торту за рођендан сину за викенд и морам да похвалим рецепт и да се захвалим јер иако нисам вична у прављењу торти, тражило се парче више јер је торта апсолутно савршена.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš ste me obradovali komentarom, mnogo mi je drago da je torta bila tako dobra i da se svima svidela! Hvala na poverenju! 💖

      Избриши
  26. Tortu sam napravila za rodjendan muzu, da probamo i posto je fenomenalna, pravicu je i za cerkin rodjus.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na poverenju i na javljenim utiscima, baš mi je drago da ste zadovoljni! Lep pozdrav! :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...