понедељак, 17. септембар 2018.

Galeta od patlidžana


Kako koje povrće stiže u bašte i na pijace, tako se trudim da ga što više koristim dok je sezona. Galetu od patlidžana sam prvi put isprobala pre dve, tri godine, po receptu koji je na Coolinarici objavila draga drugarica SnežaBg, koja piše i fini blog U kuhinji i oko nje . Sneža je recept videla kod Julissime (Jolanta Delibozova) i baš mi je drago da ga je prenela, zaista je odličan i sada se već odomaćio i kod mene. Volim ta jednostavna jela od samo par sastojaka! Malo sam je prilagodila u pogledu sastojaka koje više volimo a da opet to ostane isti recept. Ukoliko ne volite gorgonzolu (znam da ima dosta takvih :)) slobodno možete koristiti i neki drugi sir, meni je u ovoj kombinaciji najdraža feta. Na naslovnoj fotografiji je sa kačkavaljem, a može se staviti i neki drugi topivi sir. Kada imam, stavim sušeni paradajz i sa njim je definitivno najlepša, ali kao dobra zamena može poslužiti i čeri paradajz ili ga jednostavno izostavite, ovde je patlidžan glavni glumac ;)





Galeta od patlidžana

Sastojci:

• Za testo:
125 g maslaca
250 g brašna (kod mene pola-pola, belo i integralno spelt brašno)
prstohvat soli
1 jaje
listići sa jedne manje grančice ruzmarina
• Za nadev:
2 patlidžana (oko 1 kg)
100 g sira (gorgonzola, fetu ili neki drugi koji volite)
10 sušenih (ili svežih čeri) paradajzića


Priprema:

1. Jaje blago umutiti, dodati mu iseckan maslac i iseckane listiće ruzmarina pa postepeno dodavati brašno (počnite od 200 gr) i umesiti testo. Odmah ga oklagijom rastanjiti i uviti u streč foliju i ostaviti u frižider da se rashladi.
2. Patlidžan oprati, osušiti i iseći na kolutove debljine oko 1cm. Ukoliko je kožica deblja, obavezno ga ogulite. Posoliti kolutove patlidžana i ostaviti ih oko 15-20 minuta da omekšaju i iz njih izađe gorčina. Zatim ih oprati i posušiti ubrusom pa izgrilovati ili ispeći u rerni. Moja je preporuka da ih grilujete u tiganju na malo ulja jer na taj način ostanu sočniji. Ukoliko ćete ih peći u rerni, poprskajte ih uljem i poslažite na pleh koji ste postavili pek-papirom.
Nakon pečenja, ostaviti ih da se ohlade.


3. Testo izvaditi iz frižidera i pomoću oklagije rastanjiti ga na pek papiru na kome će se i peći. Razvući ga u obliku kruga dimenzije oko 30 cm. 
Ostavljajući prazno oko 2cm na rubu testa, na njega poređati krugove patlidžana, između njih rasporediti sušeni paradajz (ili sveži čeri) pa preko toga izmrviti feta sir. 


4. Sad krajeve galete, pomažući se pek papirom, prebaciti unutra, ka "punjenju" od patlidžana blago ih pritiskajući da se sljube sa nadevom. To ide lako, testo je elastično i fino se oblikuje.
5. Staviti u predhodno zagrejanu rernu na 180 stepeni, da se peče maksimalno 25-30 minuta.





2 коментара:

  1. Divno izgleda! Ja toliko volim patlidžan, samo ga moji ne vole, pa moram sama da pojedem sve što od njega napravim... pa ga onda ređe pravim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Kato! Ni moji ga baš ne obožavaju, ali šta će, ćute i jedu :)) Ovde se fino oseti i sir, stvarno je ukusna!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...