петак, 14. септембар 2018.

Pužići sa džemom i orasima


Mnogo puta sam sebi rekla da više neću kupovati kulinarske časopise. Danas, kada sve može da se nađe na internetu, što da bacam pare na nešto što možda neću ni otvoriti (dešavalo se i to :( ), zašto da gomilam novine i premeštam ih u kući a posle mi je žao da ih bacim :)) Naravno, tu ne mislim na časopise Jamie, koje religiozno čuvam i ne mogu da prežalim što ih više nema na kioscima...
Međutim, postoji još jedan izuzetak, kad su naša izdanja u pitanju, a to su časopisi Bakina peciva i Bakina kujna, jednostavno ne mogu da odolim i kad god ih vidim, obavezno uzimam! Volim što su malog formata, jeftini su, a sadržaj je odličan. Lepi, probrani recepti, divne slike, a tek kad sam shvatila da neke od njih piše i uređuje Lana Belić, mojoj sreći nije bilo kraja, da nešto tako fino mogu da čuvam, čitam i isprobavam :) 
Ukoliko neko ne zna ko je Lana (u kulinarskim krugovima poznata i po svom nick-u sa Coolinarike - Mignonne), sigurno se sreo sa bar nekim od njenih recepata ili posetio njen divni blog La Cuisine Creative. Jedan od meni omiljenih recepata su svakako čuvena Zrna kafe, pravo savršenstvo u malom, kao i svi ostali sitni kolači koje ona napravi. Inače, Lana je jedna od starijih (po stažu, a ne po godinama :)) food blogerki poznata i po potpunom odsustvu sujete i verujem da je mnogima uzor. Uvek je spremna da pomogne savetom, kao i da promoviše i podrži nove, mlade nade internet-kulinarstva i za svakoga ima lepu reč.
Ovaj recept je objavljen u majskom broju časopisa Bakina peciva i Lana je autor. Pužići su zaista divnog ukusa i vrlo jednostavno se prave. 



Pužići sa džemom i orasima

Sastojci:

500 gr mekog brašna
pola kašičice soli
20 gr svežeg kvasca
200 ml mleka
100 gr šećera
100 gr rastopljenog putera
1 žumance
rendana korica jednog limuna
5 punih kašika džema od kajsija
100 gr mlevenih oraha
1 jaje za premazivanje

Priprema:

1. Najpre, puter iseckati i staviti u staklenu činijicu, pa ga otopiti na pari i ostaviti da se prohladi. 
2. U toplo mleko staviti po kašičicu šećera i brašna i izmrviti kvasac, promešati i ostaviti na toplom da nadođe.
3. U činiji za mešenje izmešati brašno, so i šećer, dodati istopljeni i prohlađeni maslac u kome je razmućeno žumance, rendanu koru limuna i nadošli kvasac. Umesiti glatko testo koje se ne lepi za ruke - najbolje je početi sa polovinom brašna pa ostatak postepeno dodati.
4. Umešeno testo prekriti streč folijom ili čistom krpom, pa ga ostaviti na toplom mestu da naraste, oko 30 minuta.
5. Nakon tog vremena, radnu površinu posuti brašnom, istresti testo iz činije i pomoću oklagije razvući ga u pravougaonik debljine oko pola centimetra. Premazati ga džemom od kajsije i posuti mlevenim orasima. Pažljivo uviti u rolat pa oštrim nožem seći na pužiće debljine oko 4 cm (ja sam ih isekla tanje pa sam pekla u dve posude, a bolje je da ih isečete deblje, da budu oko 5cm i pečete u kalupu prečnika 28-30 cm).



6. Pužiće ređati okrenute sečenom stranom ka gore u okrugli pleh obložen pek papirom tako da između njih bude mali razmak jer će tokom pečenja još da narastu. Pleh prekriti krpom i ostaviti ih još 10-15 minuta da narastu pre pečenja, taman dok se rerna ne ugreje. 



7. Pre pečenja ih premazati umućenim jajetom i peći u rerni na 180 stepeni oko 30-40 minuta.






4 коментара:

  1. Sjajno, i od tebe i od Lane. Ne pominji mi kuvare i ostale novine, jedva sam se odvikla od gomilanja novina, to je pretilo da nas ugusi :))) Ove ruzice sam i ja gledala, ali sam im odolevala. Do sada...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ružice su stvarno odlične! A što se tiče novina...ovih dana sam u sređivanju kuće i izbacivanju i deljenju stvari koje nam ne trebaju. A imam najmanje 30 brojeva novina Hrana i vino, nisam ih ni pipnula poslednjih 5-6 godina i ne znam zašto ih uopšte čuvam. Već danima se lomim da li da ih bacim, muke moje niko ne zna 😐😄

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...