уторак, 7. август 2018.

Spiralni pečeni krompir


Sliku ovako pečenog krompira videla sam još pre par meseci, švrljajući po Pinterestu :) Pa iako krompir i ne volim baš toliko, niti ga često pripremam, mnogo mi se dopalo kako je izgledao, te sam rešila da ga jednom napravim kao prilog, jer sam znala da ima kome će se sigurno svideti :) Ovaj način pečenja krompira utiče na to da on u isto vreme bude sa gornje strane hrskav, a sa donje mek. Između listića se ubace još i slanina i beli luk, tako da to može biti i samostalno jelo, samo dodate neku finu salatu. Ukoliko izbacite slaninu, dobijate ukusno, posno jelo. A za najbogatiju varijantu, pečeni krompir se može preliti jajima umućenim sa narendanim kačkavaljem i vratiti na kratko u rernu da porumeni ;)





Spiralni pečeni krompir 

Sastojci:

1 kg mladog krompira (ja sam imala domaći, pa mešala beli i crveni, ništa ne smeta :)
4 kašike maslinovog ulja
7-8 čena belog luka 
100 gr slanine
30 gr otopljenog maslaca
so, biber, biljni začin


Priprema:

Preporučljivo je da koristite mladi krompir, koji ima tanju koru, jer je lepše ako se krompir ne guli. Dobro ga oprati, osušiti i iseći na listiće, ne moraju biti jako tanki, recimo oko 2-3 mm. Staviti ih u činiju, poprskati maslinovim uljem, dodati začine i sitno iseckan beli luk i sve dobro promešati, najbolje rukama.  
Vatrostalnu posudu dobro podmazati (ja koristim svinjsku mast) pa u krug, uz ivice posude ređati krompir, tako da svaki naredni kolut podvučete do pola ispod prethodnog. Počnite od većih kolutova, a manji će biti u centru posude. 


Kada završite sa slaganjem krompira, slaninu sitno iseckajte pa je zabodite između već složenih listova krompira.


Peći na 200 stepeni oko 35 minuta, a pred kraj pečenja posudu izvaditi iz rerne, krompir poprskati otopljenim maslacem pa je vratiti u rernu da se dopeče. Krompir bi trebalo da bude mek u sredini a na krajevima rumen i hrskav (proverite da li je pečen zabadanjem viljuške).


Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...