субота, 4. децембар 2021.

Alva torta


Alva torta ili kako bismo je danas pompezno najavili na Youtubu: "Nećete verovati, ovo je torta koja se napravi za samo 10 minuta!" :) Zaista, ovo je jedna od najbržih poslastica koje sam ikada napravila. Prvo se umuti šlag a onda dodaju suvi sastojci: alva, keks i orasi i preostaje samo da se torta stavi na hlađenje kako bi se stegla.

Recept je pre više od deset godina na Coolinarici objavila moja drugarica Slava iz Grocke. Inače, u originalni recept je išao samo mleveni keks a ja sam odlučila da tu količinu smanjim i zamenim je mlevenim orasima. Čak i kada se deo keksa (koji je već sladak) zameni orasima, ovo je prilično slatka torta iako se ne dodaje šećer pa imajte to u vidu - po mom mišljenju, zaista nema potrebe da bude slađa i nemojte dodavati šećer.


Ko zna kada bih se uopšte i setila da je isprobam da nisam proletos u Egiptu kupila alvu sa pistaćima i bademom, odložila je u frižideru i od onda alva čeka da je potrošim. A kupila sam je jer sam se setila kako sam, dok sam bila klinka, baba Peli sa svih putovanja donosila alvu. Nije joj bilo bitno da li je bela ili "ćetena". Obožavala je taj slatkiš koji osamdesetih godina nije mogao da se kupi na svakom ćošku (kao sada) i niko od nas nije propuštao da joj ga donese kad god bude u prilici. 


Ovu torta može biti posna ukoliko koristite posni šlag i keks i sigurna sam da će recept značiti mnogima koji poste baš u ovom periodu. U toku posta uvek dobro dođu ideje za poslastice koje se pripreme za kratko vreme. A ukoliko se koristi keks bez glutena, ovo postaje brzinski bezglutenski desert. 



Alva torta


 Sastojci:

400 g alve
200 g mlevenog keksa
200 g mlevenih oraha
500 g šlaga u prahu
500 ml kisele vode

Za ukrašavanje:

50 g čokolade
20 g maslaca/margarina
mrvljeni pečeni lešnik i keks

Priprema:

• U dublju činiju sipati prašak za šlag, dodati hladnu kiselu vodu i mikserom dobro umutiti pa odložiti mikser.




• U čvrst člag postepeno ručno umešati mleveni keks i dobro promešati da se sjedini sa šlagom. Potom dodati orahe, opet promešati i na kraju umešati alvu koju ste prethodno detaljno usitnili viljuškom.




• Na tanjir za serviranje staviti obruč za torte prečnika 22 centimetra (ili malo veći). Izliti smesu na tanjir i poravnati je pa ostaviti tortu u frižider na najmanje 6 sati da se rashladi i stegne. 


• Sutradan, tankim nožem proći uz unutrašnju stranu obruča kako bi se odvojio od torte i skinuti ga. Na pari otopiti čokoladu i maslac. Sipati u kesicu za zamrzavanje, odseći vrh kesice i tortu "našarati" čokoladom a rub torte posuti mešavinom usitnjenih lešnika i keksa. 

Savet: da bi se torta lakše sekla i servirano parče bilo stabilnije, na tanjir se najpre poslažu piškote prethodno provučene kroz sok od pomorandže (ili mleko) pa tek onda preko njih izlije pripremljena smesa od alve. Na tu ideju mi je ukazala jedna devojka na Instagramu i Nataša (vidi u komentarima) i tako ću sigurno uraditi i ja sledeći put.




2 коментара:

  1. Hvala na podsećanju na ovu divnu tortu, slično pravim, samo što na dnu poređam piškote umočene u gazirani sok od pomorandže - jako fino osveži tortu i pomogne da se bolje seče i služi. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Nataša, hvala na javljanju i na komentaru! Isto mi je napisala jedna devojka na Instagramu i to je stvarno odličan predlog, tako da ću ga dodati i u recept. Sigurno se torta tako bolje seče i stabilnija je kada ima podlogu :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...