петак, 21. август 2020.

Sirova torta od maline i limuna

 Sirove torte (raw cake) su me oduvek privlačile ali ih do sada nisam pravila. No, nedavno sam na Instagramu dobila poziv od Nataše Denić, autorke bloga Pečat života  da učestvujem u igrici pod nazivom Zajednički obrok i tom prilikom isprobala i ovu tortu. 

Ideja igrice je da se okupe foodblogeri i pripremaju obroke na zadate teme. Svake druge nedelje Nataša izabere jednog blogera i u dogovoru sa njim dva recepta (slani i slatki) koje pripremamo, fotografišemo i potom slike objavljujemo pod istim hashtagom #zajednički obrok. Meni se ovaj koncept mnogo dopao. Ne moram mnogo da mislim šta bih pripremala, upoznajem se sa receptima koje su koleginice već objavile a ono što je najvažnije, radi se o jelima koja imaju izuzetno zdravu notu, bilo da su u pitanju glavna jela, peciva, namazi ili slatkiši.

Ovaj recept je objavila Milica Trajković sa IG profila @smilicomukuhinji . Originalno, u torti se koriste kupine a ja sam imala dosta svežih malina pa sam odlučila da njih iskoristim. Napravila sam još par sitnih izmena u odnosu na originalni recept i to je još jedna stvar koja mi se dopada - moguće su improvizacije u pogledu sastojaka a da rezultat bude podjednako dobar. 


Sirova torta od maline i limuna 

Sastojci:

• Korica:

150 g pečenih mlevenih lešnika
120 g otkoštenih urmi

Limun sloj:

150 g sirovih indijskih oraha
100 ml limunovog soka
30 g narendane korice limuna
1/3 kašičice kurkume u prahu
100 g meda
30 g kokosovog ulja

Malina sloj:

150 g sirovih indijskih oraha
1 kašičica ekstrata vanile
30 g kokosovog ulja
80 g meda
180 g malina

Kokos sloj:

100 g sirovih indijskih oraha
25 g kokosovog ulja
30 g otkoštenih urmi
20 g kokosovog brašna za kolače
100 g kokosovog mleka iz konzerve

Priprema:

1. Za svaki sloj, izmeriti posebno indijske orahe i u posebnim činijama ih potopiti u hladnu vodu. Potrebno je da odstoje par sati kako bi omekšali jer će na taj način biti lakše da se samelju u blenderu. Pre upotrebe ih isprati vodom i dobro ocediti.
2. Priprema korice:
Pečene lešnike (ili neke druge orašaste plodove) sitno samleti pa ih staviti u secka ili blender zajedno sa urmama i izmiksirati. Smesa bi trebalo da bude lepljiva da može lepo da se utisne u okrugli kalup (prečnik 18 ili 20 cm). Ostaviti je da se rashladi dok se pripremaju ostali slojevi.
3. Svaki fil se pravi tako što se svi potrebni sastojci ubace u blender i miksiraju dok se ne dobije tekstura fila odnosno tečnija tekstura. 
4. Na koricu koja je utisnuta u kalup naneti prvi fil a zatim tortu staviti u zamrzivač na najmanje pola sata kako bi taj prvi fil očvrsnuo i kako bi se preko njega lako mogao naneti drugi fil. Za svaki sledeći fil ponoviti ovaj postupak i odložiti tortu u zamrzivač.
5. Tortu izvaditi iz zamrzivača najmanje 20-30 minuta pre serviranja kako bi omekšala. Tada je možete celu iseći na parčiće željene veličine da prilikom sledećeg serviranja ne morate čekati da cela omekša već samo vadite parčiće po potrebi. 


Nekoliko napomena:
Torta je teška oko 1500 g. 
Držala sam je sve vreme u zamrzivaču, ali sam je celu isekla na manje parčiće prilikom prvog serviranja tako da je svaki sledeći put je za manje od 15 minuta na sobnoj temperaturi torta spremna za jelo.
Pre serviranja, morate paziti da ne pokušate da je isečete pre vremena jer se može desiti da pukne. Ali, ne bi trebalo čekati ni predugo kako ne bi previše omekšala i deformisala se. Oko 30 minuta je sasvim dovoljno.
Po Miličinoj preporuci, najbolje je da se sve vreme čuva u zamrzivaču jer se može desiti da promeni boju ukoliko se drži u frižideru.
Tortu sam ukrasila najjednostavnije, otopljenom crnom čokoladom i malinama.

 

E sad, što se tiče ukusa, jedno parče je toliko božanstveno a nutritivno bogato da jedva čekam sledeću priliku da je napravim. Pravila sam je pre mesec dana za Nedin 13. rođendan i zaista sam oduševljena!



2 коментара:

  1. Анониман5. март 2021. 09:49

    Pozdrav mogu li lesnici umesto indijskih orasicica, ili nesto drugo? Treba mi posna rodjendanska torta ali muz je alergican na orahe redovne, a plasi se i ostalih

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Muž je alergičan samo na orahe? Nisam probala ali pretpostavljam da možete koristiti samo lešnike. Torta svakako ide u zamrzivač, tako da nema bojazni oko toga da li će slojevi da se stegnu i ako se indijski oraščići menjaju lešnicima. Ukoliko isprobate, javite utiske :) Pozdrav!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...