четвртак, 29. новембар 2018.

Harmonika pita sa prazilukom i krompirom




Odmah da se razumemo - pita nije ni nalik klasičnoj krompiruši! Tako da ako ne volite krompirušu, nikako ne preskačite recept jer je ovo potpuno druga priča ;) A ako volite tradicionalnu pitu sa krompirom, sigurno će vam se dopasti i ova varijanta.
Kada smo moj prvovenčani i ja počeli da živimo zajedno, htela sam da se pokažem kao domaćica i ugodim mužu, pa sam jednom prilikom uzela da napravim i krompirušu koju on, kao i svaki Bosanac, veoma voli. E sad, možda je bilo i do mog kuvarskog (ne)umeća, no njemu se svidela (inače, nije izbirljiv kad je jelo u pitanju) ali ne i meni. Jela sam je posle još par puta kod zaove, koja je pravi u stvarno najboljoj, originalnoj verziji, jer sama razvlači kore, ali opet kad je ukus u pitanju moram priznati da meni i nije nešto. Daj mi sirnicu ili zeljanicu, ali krompiruša nikako da mi legne :(
Međutim, proletos sam bila na rođendanu kod drugarice i tamo probala ovu pitu sa krompirom. Ljudi moji (nije što sam bila gladna ;)), raspametila sam se koliko je pita bila ukusna, fantazija! Pitala sam drugaricu za recept, a ona nije znala da mi kaže gde ga je tačno našla, samo je rekla da je sa interneta. Naravno, nije mi bilo teško da potražim i čim sam videla sliku znala sam da je recept sa bloga Danina kuhinja  od Dane Drobnjak, čije sam odlične pite i pogače pravila više puta i uvek bila prezadovoljna. Pita se zove harmonika zbog specifičnog načina slaganja, tako što se kore slažu jedna do druge kao da se plisiraju, odnosno izgledaju kao središnji deo harmonike koji se skuplja i razvlači :) Bitan sastojak pored krompira je i praziluk - nemojte ga menjati običnim lukom (koji je čest sastojak klasične krompiruše) jer to onda nije ta pita.
Nažalost, većina slika je napravljena noću, što inače ne radim. Pravila sam je za večeru i nisam htela da rizikujem i da odložim slikanje za sutradan, jer sam znala da će se skoro sve pojesti dok je topla. Tako je i bilo :)



Harmonika pita sa prazilukom i krompirom

Sastojci:

500 g kora za pite srednje debljine (oko 15 kora)
600 g krompira
500 g praziluka
2-3 kašike ulja 
ravna kašičica soli
pola kašičice bibera

Za preliv:
3 jajeta
250 ml mleka
250 ml jogurta
pola kašičice soli
malo bibera

Za premazivanje kora:
1 dl ulja
1 dl kisele vode

Priprema:

1. Krompir oguliti i staviti na vatru da se kuva. Vodite računa da se ne raskuva, neka ostane kompaktan, da se ne raspada, kako biste ga kasnije lako mogli iseći na kockice.
2. Dok se krompir kuva, praziluk očistiti, uzduž ga raseći i dobro isprati. Naseckati ga i staviti u tiganj na ugrejano ulje da se dinsta i svene. Posoliti i pobiberiti.
3. Kada se krompir skuva, odmah ga ocediti od vode, ostaviti da se prohladi pa iseći na kockice. Pomešati ga sa izdinstanim prazilukom.
4. Posebno umutiti jaja sa mlekom i jogurtom. Posoliti i pobiberiti po ukusu.



5. Pleh u kome će se pita peći dobro podmazati ili obložiti pek papirom. 
6. Raširiti prvu koru, blago je premazati mešavinom ulja i kisele vode pa preko cele kore rasporediti nadev od krompira i praziluka (isplanirajte da vam ostane dovoljno za sve kore).
7. Zatim koru savijati kao harmoniku, pa je tako savijenu staviti uz stranicu podmazanog pleha. Sa narednom korom uraditi sve isto kao i sa tom prvom pa je tako savijenu nasloniti na onu prvu u plehu i tako uraditi sa svim ostalim korama. Dakle, slagati ih jednu do druge kao harmoniku.



8. Preko složene pite polako kašikom rasporediti preliv od jaja, mleka i jogurta, tako da se lepo rasporedi i po krajevima i po sredini, između svakog pregiba. 



9. Ostaviti pitu da se odmori i upije preliv dok se rerna ne ugreje, pa je peći na 180 stepeni oko pola sata, dok fino ne porumeni. Naravno, najlepša je kada je topla! 



Izvorni recept - Danina kuhinja




10 коментара:

  1. Vjerujem da je pita jako ukusna ipak imate li neki dobar recept za posnu pitu sa krompirom. Lijep pozdrav Mila

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Mila, napisala sam u uvodu kako je klasična posna krompiruša jedno od retkih jela koje baš i ne volim, pa se nisam trudila ni da zapišem recept. Ima ih mnogo po internetu, posebno sada u vreme posta...No, biće ovih dana posnih jela i na mom blogu, nadam se da ćete svratiti :) Lep pozdrav!

      Избриши
  2. Odlucno, ja je pravim sa sirom i mesom ali moram ovo da probam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verujem da je i u toj verziji odlična! A nadam se da će Vam se i ova dopasti :) Lep pozdrav!

      Избриши
    2. Poštovana! Lp s Vira! Samo da javim da se ova pita udomaćila kod nas i da je divota! Muž mi je vegetarijanac ali i djeca je vole! Pravila sam je i samo sa sirom svježim i jajima i zalila i stvarno su obje vrh! 👌Hvala puno! Pozzzz🤗🤗

      Избриши
    3. Baš ste me obradovali javljanjem i lepim utiscima! Mnogo mi je drago da je redovno pravite i da je Vaši ukućani toliko vole :) Hvala puno, šaljem lepe pozdrave na Vir! :*

      Избриши
  3. Pita jw mozda lepa ali trebalo bi se prilazati snimak uvijanja kore

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Možda ste propustili da vidite, ali u okviru recepta su i fotografije pripreme, korak po korak, baš zato da bi pojasnila postupak pripreme. Kore se ne uvijaju već se nabiraju poput harmonike. Nadam se da će biti jasnije.
      Pozdrav!

      Избриши
  4. Detaljno objašnjeno.Pita je savrsena.Hvala na ovako divnom receptu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na isprobavanju i javljenim utiscima! Drago mi je da ste zadovoljni! :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...