понедељак, 22. јануар 2018.

Almondy štangle

Ustvari, izvorno, ovo je recept za Almondy tortu, tj. švedsku badem tortu. Objavila ga je na Coolinarici moja draga prijateljica Mirjana (Inocha) i prvi put kada sam isprobala recept, pravila sam u obliku torte a sledeća tri puta u vidu sitnih kolača koje sam sekla na štanglice.
Ukoliko volite one fine, kvalitetne filove od žumanaca, kuvane na pari, onda je ovo kolač za vas! Sa lepom, intenzivnom kremom koju divno upotpunjuju delikatne, nežne kore od mlevenih badema. 




Almondy štangle (torta)

Sastojci: 

Za kore x 2:

4 belanceta
70 gr šećera
100 gr mlevenog badema
kašika limunovog soka ili prstohvat soli
(peku se dve ovakve kore)

Za kremu:

250 ml mlečne slatke pavlake
100 gr šećera
8 žumanaca
150 gr putera
2-3 kašike arome badema

i još: 
oko 1 dl ceđenog soka od narandže


Priprema:

Prvo pripremamo kremu:

Odmah razdvojiti po 4 belanca u posebne šolje ili činije u kojima ćemo ih mutiti za kore.
Žumanca staviti u jednu činijicu i dodati im malo slatke pavlake i promešati.
Ostatak pavlake sipati u šerpu, dodati šećer i staviti na srednje jaku vatru da provri i da se šećer otopi. Kada pavlaka proključa, skinuti sa vatre i polako, u tankom mlazu usuti žumanca, stalno mešajući. Vratiti na vatru i kuvati maksimalno 10 minuta tj. dok se smesa ne zgusne, ali to raditi na tihoj vatri i pazite da se ne zgrudva. U skuvan krem dodati aromu badema, a ako je nemate možete staviti i malo soka od pomorandže, ja sam jednom stavila i bilo je divno!



U mlaku kremu dodati izmiksiran puter pa miksirati da se smesa lepo poveže. Ostaviti da se ohladi i za to vreme ispeći kore.


Priprema kora:

Belanca umutiti u čvrst sneg dodajući prstohvat soli ili kašiku limunovog soka, a onda postepeno dodavati šećer i miksirati dok se ne istopi. Zatim ostaviti mikser i rukom pažljivo umešati mlevene bademe nežno prevrćući da smesa ne bi "pala". 



Pripremljenu masu sipati u pleh dimenzija 20x30 obložen pek papirom ili nacrtati na pek papiru te dimenzije, blago ga podmazati pa razvući smesu po papiru do nacrtanih ivica. Pečenu koru izvaditi na rešetku da se hladi, a dok se ona peče umutiti sastojke za drugu koru i sve ponoviti. Prohlađene kore odlepiti od pek papira, izbockati viljuškom i poprskati sokom od narandže, pa ostaviti da ga upiju.

Filovanje:

Na prvu koru naneti polovinu fila i lepo ga rasporediti. Preko toga naneti drugu koru, malo je zagladiti rukama da se fino "zalepi" pa staviti ostatak fila. Posuti listićima blanširanih badema, mlevenim bademima ili narendanom belom čokoladom.
Ostaviti da se dobro ohladi, pa tek onda iseći.

Napomena:

Prvi put sam štangle pravila po dimenzijama 20x30, a kasnije po malo većim, tj. tanje sam ih razvukla - mislim da je lepše kada je kora ipak malo deblja, jer će prilikom pečenja malo da spadne i ako se suviše razvuče štanglice će biti tanke.





Ukoliko odlučite da pravite tortu, onda su dimenzije kružnice 26 cm.
 Tortu sam pravila sa blanširanim samlevenim bademima a za štanglice ih nisam blanširala i mogu reći da je tada ipak mnogo lepša, intenzivnija aroma badema, tako da bih preporučila da se kožica sa badema ipak ne skida da biste dobili jači ukus :)







14 коментара:

  1. I ja sam je ošacovala kod Inoche ali mi se više svidja ovako, kao kolač.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svetlana, ovako je možda samo praktičnije, bar meni, jer češće pravim sitne kolače, a ovaj je toliko dobar da ga vredi češće praviti ;)) I torta je prelepa, ali za neko veće društvo mislim da bi mera morala da se duplira, za svaki slučaj :)))

      Избриши
  2. Volim ih više kao štanglice, podsećaju me na one strinske sitne kolače sa orasima i ovakvom kremom sa žumancima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleksandra, znam na šta misliš, volim te starinske kolače, sa kuvanom kremom od žumanaca. I ovaj je fini, kore su neutralnog ukusa a krema dominira :))

      Избриши
  3. Definitivno isprobavam baš izgleda savršeno.Hvala na divnom receptu. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Divota! 😍 Lepo i kao torta i kao kolač, ne pravim pitanje!
    Moram, ali baš moram da pohvalim naslovnu sliku bloga! Mnogo mi se sviđa!👍

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gago, tu sam i ja neodlučna - volim i tortu a i sitne kolače 😉 A što se tiče naslovne, imala sam pomoćnicu - slovoslagačicu 😄😏 Hvala ti! 💕

      Избриши
  5. Možda sam ja promakla,ali na kojoj temperaturi se peku kore? I koliko dugo? 🙂

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam napisala, u pravu ste! Najbolje je vreme pečenja prilagoditi svojoj pećnici, a ja kore pečem na 170 stepeni (sa ventilatorom) oko 15-20 minuta. Praktično, više ih sušim i tu je važno da se pazi da se ne prepeku i presuše. Tako da sam sve vreme u kuhinji i proveravam :)

      Избриши
  6. Pokusala sam da napravim. Ali mi fil nije uspeo. Nije se zgusnuo. Pogrešila sam negde. Inace,isprobala sam dosta Vasih recepata. Super ste ����

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marina, baš mi je žao što se to desilo. Ne znam šta bi mogao biti razlog, potrebno je da se fil kuva na tihoj vatri i da se meša sve vreme, verujem da ste to uradili...Nadam se da ćete kolaču dati još jedn šansu, zaista je odličan. U svakom slučaju, hvala na čitanju, drago mi je da je sa ostalim receptima sve bilo ok :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...