уторак, 14. новембар 2017.

Hrskavi slani tart




Sad da me neko pita i da moram da odlučim da li više volim slani ili slatki tart, tačno ne bih znala šta da kažem! Ne znam ko je izmislio i jednu i drugu varijantu, ali skidam kapu za nešto tako savršeno spakovano - dole fina prhka podloga, a gore kremasti nadev :) Ovaj slani tart mi je jedan od najdražih i često ga pravim, a i moja ćerka i dragi ga obožavaju. Kada sam, pre par godina, malo koketirala sa hrono ishranom, tada sam ga pravila skoro dva puta nedeljno - napravim ga uveče i moji ukućani ga jedu za večeru, a mene ujutro sačeka koje parče, za doručak ;)



Hrskavi slani tart
  
Sastojci

1. Za podlogu:

120 g ražanog brašna
100 g belog brašna
1 kašičica praška za pecivo
prstohvat soli
1 jaje
1 puna kašika kisele pavlake
100 g hladnog maslaca
6 kašika ledene vode

2. Za nadev:

120 g (dve vezice) sveže blitve (ili manja narendana tikvica)
2 jaja
100 g sira (krem sir ili sitni, sremski)
2 dl kiselog mleka
1 kašičica soli
80 g slanine
2-3 kašike susama




Priprema 

1. U činiju staviti obe vrste brašna, jaje, hladan maslac iseckan na listiće, punu kašiku pavlake, hladnu vodu i zamesiti testo što brže i što manje ga dodirujući, da se ne bi previše grejalo rukama u toku mešenja. Rastanjiti ga na veličinu desertnog tanjira, uviti u providnu foliju i ostaviti u frižideru na najmanje sat vremena (meni je, sticajem okolnosti, ostalo u frižideru ceo dan :))

2. Blitvu dobro oprati, ocediti, odstraniti beli zadebljali deo a zeleni deo sitno iseckati. U činiji viljuškom umutiti jaja, sir, kiselo mleko, so pa dodati iseckanu blitvu. Slaninu iseckati i propržiti u tiganju.



3. Rernu uključiti da se ugreje na 180 stepeni. Testo izvaditi iz frižidera i oklagijom ga rastanjiti na pek-papiru koji je izrezan da bude malo veći od kalupa u kome će se peći (26 cm). Izbockati ga viljuškom i tako sa papirom prebaciti u pleh. Staviti na gornju rešetku da se zapeče, na 10 minuta.
*Ukoliko pečete u većem plehu pa je podloga tanje razvučena, možete peći sve zajedno, i podlogu i nadev, u poslednje vreme pravim tako i bude odlično!

4. Kada testo počne da rumeni, izvaditi ga iz rerne, posuti po njemu proprženu slaninicu pa staviti nadev sa blitvom. Bogato posuti susamom i vratiti u rernu da se peče još 20-ak minuta (najbolje je vreme pečenja prilagoditi svojoj rerni). 




Još par napomena:

- u većini slučajeva ne koristim belo brašno, tako da podlogu pravim samo sa integralnim brašnom a najčešće koristim kombinaciju spelt i ražanog brašna.
- umesto blitve, u nadev se može staviti i spanać, mladi luk ili narendana tikvica.
- i konačno, nekoliko puta se desilo da nemam kiselo mleko, pa sam koristila kiselu pavlaku, znači, parola "snađi se". Ovo testo može da se umesi i ranije, ja ga često umesim ujutro, odmah za stavim u pleh i ostavim u frižideru pa uveče samo dodam nadev i pečem.

Recept je prvi put objavljen na Coolinarici i do sada su zadovoljni degustatori  dodali preko 70 slika u galeriju :)



Uz dodatak kobasica:




Sa šampinjonima:



U mini verziji, sa kulenom:








Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...