уторак, 14. новембар 2017.

Vanil krem štrudla



Ova štrudla je jedna od poslastica koju često pravim, posebno kada očekujem veće društvo jer je izdašna, brzo se priprema a najbolja je ako se napravi dan ranije kako bi se dobro rashladila, nakon čega ju je mnogo lakše iseći i servirati. Volim da je pravim i ako negde idemo, pa sam je često nosila i u goste - samo je pre polaska isečem, parčiće poslažem u veću kutiju i pred polazak pospem prah šećerom.
Možete je praviti i sa pudingom od čokolade. Vremenom, meni je ta varijanta postala mnogo draža i najčešće je pravim upravo tako!



Vanil krem štrudla

Sastojci: 


500 gr kora za pite (srednje debljine, sadrže oko 16-18 listova u pakovanju)

• Za prvi fil: 
3 veća jajeta
3 kašike šećera
1 šolja (2 dl) ulja
pola šolje pšeničnog griza
1 šolja jogurta
1 kesica praška za pecivo


• Za drugi fil:


1 l mleka

9 kašika šećera
3 kesice pudinga od vanile

Priprema:

• Najpre napraviti drugi fil: mleko sipati u šerpu, dodati šećer i staviti da se kuva. Odvojiti malo mleka i posebno u njemu razmutiti prašak za puding. Kada mleko u šerpi počne da vri, skuvati puding u mleku i ostaviti da se malo prohladi (ne sasvim) uz povremeno mešanje kako se ne bi stvorila korica. 

• Priprema prvog fila kojim se kore premazuju: umutiti belanca sa šećerom, dodati žumanca, ulje, griz, prašak za pecivo i jogurt. 

• Uključiti rernu da se greje na 180 stepeni sa ventilatorom.
Za to vreme prebrojati koliko imate kora i podeliti ih na četiri dela, tako da dobijemo četiri strudle. Ja obično slažem po četiri kore, ali ako želite da dobijete baš male štrudle ili su kore deblje i ima ih manje, onda mogu da se slažu i po tri kore. 

• Slagati kore - na prve tri staviti po tri, četiri kašike prvog fila a na četvrtu koru staviti topao puding, rasporediti gomilice duž ruba kore i urolati. Dakle, četvrta kora se ne premazuje filom sa grizom, već se samo uz rub stavi puding. 
Pažljivo uviti štrudlu, budući da je veoma meka i osetljiva, pa je prebaciti na pleh obložen pek-papirom.
Tako uraditi i sa preostalim korama.

• Zatim ih premazati ostatkom fila ili sa malo ulja ukoliko ste sav fil potrošili i staviti u zagrejanu rernu da se peku dok ne porumene. 
• Ostaviti štrudlu da se dobro rashladi, najmanje šest sati u frižideru. Nakon toga, iseći i posuti šećerom u prahu.



Kao što sam napomenula u uvodu, štrudla se može praviti i u čokoladnoj verziji, meni još dražoj ;) Samo se umesto pudinga od vanile, koristi puding od čokolade koji volim da dodatno "pojačam", pa u vruć puding dodam  još oko 50-100 grama čokolade i promešam dok se ne istopi ;))


Naravno, vi možete koristiti i neku drugu kombinaciju, na primer, karamel puding, lešnik a fina varijanta za leto je da se u vanil kremu doda neko crveno voće poput malina ili višanja. Moja draga prijateljica Gaga ju je pravila sa prelivom od voća, što je takođe divna ideja! :)

Još neke ideje kako se recept može prilagoditi možete videti u galeriji u kojoj ima 350 slika,  ispod recepta koji sam pre pet i po godina objavila na Coolinarici :)








16 коментара:

  1. Imam privilegiju i baš se radujem što ću prva da ti poželim dobrodošlicu u blogerske vode!💖
    Ne sumnjam da ćeš i kao bloger biti priznata i poznata (a što već jesi na Coolinarici), jer su tvoji recepti odlični, a slike kojima ih ilustruješ sjajne! 👍 Unapred se veselim našem druženju i šaljem ti veliki poljubac.. 😘
    Inače ti je ova štrudla pravi izbor za početak - em se brzo sprema, em je fina poslastica zgodna za raznorazne prilike, u šta se tvoja draga prijateljica Gaga više puta uverila! I sa prelivom, i bez.. 😋

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti puno, draga moja Gago!<3 Ne znam kako bih se snašla da nije bilo tebe, mnogo sam ti zahvalna što si mi pomogla da napokon i ja zaplovim blogerskim vodama ;) Naravno, mnogo se veselim skorom druženju!
    Znam da si ti ovu štrudlu mnogo puta pravila, šteta što Zoki ne voli čokoladu, pa da je probate i u toj verziji ;) Šaljem ti puno pozdrava! :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snašla bi se ti.. Polako, ali bi se snašla. Vežbanje, čačkanje, pa se pronađe šta treba. A i red je da mi stariji pomognemo mlađima, tako je od kad je sveta i veka.. :)))

      Избриши
    2. Gago, uh, kad bih se snašla! Nisi ti mnogo starija, sali si iskusnija i tvoji saveti mi uvek dobro dođu! :*

      Избриши
  3. Dobrodosla u blogerski svijet i zelim ti puno uspjeha i jos puno finih recepata.

    ОдговориИзбриши
  4. Draga moja čestitam ti i baš mi je drago za tvoj blog.Moram ovdje ostaviti komentar jer ovu tvoju štrudlicu obožavamo i često je radim. Želim ti puno uspjeha.I da ti prišapnem,moj blog je u fazi izrade- za sada u tajnim odajama i nadam se da će ubrzo ugledati svjetlo dana.Lipi pozdravi i zagrljaji ti lete iz Istre <3

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Anamarija, hvala ti na lepim rečima, obradovalo me je što si svratila! Znam da si i ti u klubu ljubitelja ove štrudle 😊 A što se tiče tvog bloga, to su stvarno lepe vesti, drago mi je da ćemo biti koleginice-blogerke 😉 i obavezno mi javi kada kreneš, volim tvoje recepte i rado ću te pratiti i dalje! Šaljem ti puno pozdrava 💗

    ОдговориИзбриши
  6. Nismo mogli da sacekamo da se ohladi!! ☺Preukusna je!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Olja, mnogo mi je drago!😍 Hvala puno na ukazanom poverenju i javljenim utiscima! 💕

      Избриши
  7. Анониман30. март 2018. 10:26

    Predivni su vam recepti,samo mi nije jasno koje kore koristite za ovu strudlu ?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vam što ste se javili, uopšte nisam primetila da sam izostavila kore iz sastojaka, sad ću to da ispravim :) A u pitanju su kore za pite, baklave, burek - ove koje ja uzimam obično imaju oko 16-18 listova u pakovanju i srednje su debljine. Hvala, pozdrav!

      Избриши
  8. Одговори
    1. Jeste, na svako prvi fil a na četvrtu stavite topao puding, fino rasporedite gomilice i urolate u štrudlu. Dakle, puding se ne razmazuje, već samo nanese na kraj kore i onda se sve zajedno uvije.

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...