уторак, 21. новембар 2017.

Veliki lisnati puž


Danas vam predstavljam jedno od mojih najdražih peciva, divnu lisnatu pogaču sa sirom i maslacem, u obliku puža. Veoma je efektnog, a pomalo razbarušenog izgleda, i sigurno će oduševiti decu a i odrasle.



Veliki lisnati puž 

Sastojci: 

Za testo: 

1 kg (+100 g) brašna 
1 kašičica praška za pecivo 
1 kockica (40 g) svežeg kvasca 
2 dl mleka 
2 dl jogurta 
2 dl vode 
1 dl ulja
 2 kašičice soli 
2 kašičice šećera 

Za premaz: 

200 g maslaca 
200 g krem-sira (ili nekog drugog, mazivog) 
1 kašičica soli 

I još: žumance, 4-5 kašika ulja, susam 


Priprema: 

Poželjno je da svi sastojci budu sobne temperature. 

1. U 2 dl toplog mleka, staviti kašičicu šećera, kašičicu brašna i izmrviti kvasac, promešati pa ostaviti na toplom mestu da se aktivira. 
2. Za to vreme, brašno (1 kg) prosejati i pomešati sa praškom za pecivo. Jogurt, vodu i ulje smlačiti, usuti u činiju za mešenje, staviti šećer i so, aktivirani kvasac i postepeno dodavati brašno, pa umesiti meko testo. Činiju sa umešenim testom prekriti krpom i ostaviti na toplo mesto, najbolje u zatvorenu rernu (jer tu nema promaje :)) da se diže pola sata. 
3. Omekšali maslac izmešati sa sirom (ja sam kasno izvadila maslac iz frižidera pa sam teško sjedinila maslac i sir, ali to ništa ne smeta - druga varijanta je da se testo premaže sirom a hladan maslac narenda preko toga) 
4. Podlogu za mešenje pobrašniti i oklagijom razvući testo na debljinu od pola prsta (oko 60x40 cm). Opseći krajeve ako su neravni. 
5. Celu površinu testa pemazati mešavinom maslaca i sira. 
6. Zatim iseći testo na trake, po širini, kod mene je bilo osam traka širine oko 7 cm. 


7. Pleh  (32 cm) postaviti pek papirom. Urolati jednu traku i postaviti je na centar pleha. 
8. Zatim uzimati traku po traku i naslanjati je redom, na kraj od prethodne trake (znači, samo prva rolna je urolana, posle se samo prenose trake i "lepe" u krug). To je malo masno i neuredno, ali ništa se to ne vidi kad se pogača ispeče ;)


9. Smotanog puža premazati žumancetom izmešanim sa malo ulja, posuti susamom i staviti u ugrejanu rernu da se peče dok ne porumeni, na 180 stepeni (najbolje je da vreme i temperaturu pečenja prilagodite svojoj rerni).


Ovo je velika mera, pa ako vam je potrebno pecivo za manje društvo, slobodno možete prepoloviti sastojke, mesiti sa 500 g brašna i pitu peći u manjem kalupu, od 26 cm.


Recept objavljen na Coolinarici, u decembru 2014. 
I puna galerija divnih slika onih koji su ga isprobali i potvrdili da je odličan :)

19 коментара:

  1. Prošle nedelje, u jeku priprema za slavu, dobijem strahovit napad da nama dvoma za doručak napravim ovog puža. Jedva živa sam se uzdržala i sad samo čekam jedan od sledećih subota ili nedelja pa da se počastimo. A slike ćeš naravno videti :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha, ništa mi ne pričaj, znam šta znači kad dobiješ takav "neizdrž" :D Meni pred slavu obično nadolazi da bez potrebe proširujem listu slavskih kolača ili predjela :))) Jedva čekam slike ;)

      Избриши
  2. Divan recept. Lepo objašnjen postupak, jednostavan za praćenje... A rezultat ♥️ Ljubav na prvi zalogaj.

    ОдговориИзбриши
  3. Divan recept. Lepo objašnjen postupak, jednostavan za praćenje... A rezultat ♥️ Ljubav na prvi zalogaj.

    ОдговориИзбриши
  4. Upravo sam ispekla pola mere I fenomenalno je ispao! Hvala Vam puno na detaljnom receptu I slikama za nas neiskusne domacice. Cerkica od 21.mesec je odusevljena.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Olja, baš me je obradovao tvoj komentar! 💗 (da ne persiramo, važi?) I još mi je draže što se i ćerkici dopao, hvala na javljanju i veliki pozdrav ti šaljem! 😊

      Избриши
  5. Jeko, a kako stoji sa zamrzavanjem, jesi li probala?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Negoslava, jesam, zamrzavala sam nepečeno testo ali naravno nije to to kao kada se sveže, tek umešeno, peče. Ne znam kako bi se ponašao da se zamrzne pečen, pa posle, kada se odmrzne, samo blago ugreje u rerni. Mada, to zamrzavanje jeste zgodno kad se nema vremena...Šaljem ti lep pozdrav! :)

      Избриши
    2. Otpozdravljam, hvala za odgovor. Inače, ovih dana sam non stop na tvom i na još nekoliko blogova...imam goste za praznike pa tragam za receptima na kojima je primenjivo zamrzavanje. Da ne bude da zarobim goste u kujni ;). Srećan ti Uskrs i... da, blog ti je sjajan.

      Избриши
    3. Baš mi je drago! Ima dosta jela, a posebno kolača, koja trpe zamrzavanje :) Ne znam da li si videla recept za Pitu sa ajvarom, sirom i šampinjonima?
      https://jekinkapric.blogspot.com/2017/11/pita-sa-ajvarom-sirom-i-sampinjonima.html
      Nju najčešće zamrzavam nepečenu, pa je samo do pola odmrznem i pečem.
      Hvala na lepim rečima i sve najbolje za praznik, srećan Uskrs! :)

      Избриши
  6. Slatko, slano.... 100 kg cu imati zbog vas ali ovo mi izgleda jako primamljivo... hvala da divnim receptima

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahah, pa imam ja i dijetalnih recepata, integralno, posno...;) Šalim se! Drago mi je da Vam se ovaj pužić dopada, hvala na javljanju :)))

      Избриши
  7. Po ko zna koji put, evo čekam da je izvadim iz rerne. Samo da ti kažem da te uvek spomenem i delim link na tvoj recept. Ljubi te Inka

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Inka, baš si me obradovala javljanjem, raduje me i da je puž i dalje aktuelan i omiljen kod tebe! Veliki pozdrav! 🥰

      Избриши
  8. Ovo predivno izgleda�� Mene zanima,ako pravim manju mjeru,da li i dalje sijecem na osam traka ili ipak na cetiri��‍♀️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako pravite pola mere, takođe sečete na 8 traka jer će puž biti manjeg obima ali potpuno isti kao i ovaj u pogledu "namotaja" :) I fino razlistan...
      Lep pozdrav! :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...