понедељак, 20. новембар 2017.

Nadaljski kolač

Nadaljski je jedan od kolača koji se u mojoj porodici pravi jako dugo. Recept je moja tetka pre nekoliko decenija ;)) dobila od svoje prijateljice Goce, koja živi u mestu Nadalj, kod Novog Sada i od onda se kod nas ustalio ovaj naziv, jednostavno - Nadaljski. Zato mi je bilo baš zabavno kada sam kasnije počela da ga viđam po novinama sa ovim nazivom, a kolač je ustvari (kako sam naknadno saznala na Coolinarici)  poznat pod nazivom  'Marcipan'  iako u njemu nema ni mrva marcipana :))
Mere za ovaj kolač su izražene u šoljama, mera je od 2 dl.
 

Nadaljski kolač

Sastojci: 

Za koru:

2 jajeta
pola šolje šećera
1 kesica vanilin šećera
1,5 šolja brašna
pola kesice praška za pecivo
1 šolja mleka
pola šolje ulja
pola šolje mlevenih oraha

Za nadev:

10 kašika šećera
6 kašika vode
100 gr čokolade
125 grama maslaca
2 šolje oraha
1 šolja mlevenog keksa



Priprema:


1. Penasto umutiti jaja sa šećerom, a zatim, muteći najmanjom brzinom miksera dodati ulje, brašno pomešano sa praškom za pecivo, orahe i mleko. Sipati u podmazan i brašnom posut pleh ili ga obložiti pek papirom (dimenzija 30x20 cm) i peći na temperaturi od 180 stepeni. Proveriti čačkalicom da li je kolač pečen, trebalo bi da je dovoljno do 30 minuta. 



2. Dok se kolač peče pripremiti nadev: u šerpi prokuvati 10 kašika šećera sa 6 kašika vode, kada se šećer istopi, skloniti sa vatre i dodati maslac iseckan na kockice, izlomljenu čokoladu i mešati dok se ne istopi. Zatim dodati keks i orahe pa preliti preko prohlađenog kolača. Posuti kolač mlevenim orasima ili čokoladnim mrvicama i seći na štanglice ili kocke kada se dobro ohladi.




Stanglice su divne, socne, nimalo suve, lepe su i kad odstoje a mogu se i zamrznuti. Inace, u originalni recept u nadev idu samo orasi, pravila sam na oba nacina,pa  kad imam dosta oraha stavim samo njih a sada sam stavila keks i orahe, odlicno je i tako. Naravno, kolač je odličan i sa mlevenim pečenim lešnicima. Idealan je kada vam fali jos neki kolacic za praznike jer se priprema veoma brzo a izdasan je i ukusan. :)) 




10 коментара:

  1. Одговори
    1. Sorry, but I don't have time for this. You can use translator, it's not a problem :)

      Избриши
  2. Jeko, upravo sa kcerkom pravim ovaj kolac! Jedva cekam da vidim kako je ispao :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nadam se da je bio dobar! Mi ga mnogo volimo i pravimo ga (moja tetka i ja) gotovo za sve svečanije prilike :) Hvala Sanja! :*

      Избриши
  3. Kada se zamrzava jeli se izreze prvo ili moze ucjelo?
    Hvala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Više volim da ga izrežem, lakše je posebno ako se neće sve odjednom odmrzavati, već se vadi po potrebi :)

      Избриши
  4. Анониман20. јун 2022. 10:47

    koje šoljice koristiti za ovaj pleh 30x20?koliku zapreminu imaju 200ml ili manje?

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...