петак, 6. април 2018.

Jafa torta



Fina, nepečena torta sa jafa keksom i voćem koje volite, a ja je najčešće pravim sa malinama ili višnjama. Recept sam davno dobila od svoje drage prijateljice Branke koja ju je jedno vreme redovno pravila za sve rođendane i slavlja, s razlogom - deca je obožavaju, kao i odrasli a nema mnogo posla oko nje, potrebno je samo ostaviti je bar da prenoći u frižideru kako bi se lepo stegla. 



Jafa torta 

Sastojci:

Za koru:

300 g mlevenog keksa 

200 g mlevenih oraha 

100 g šećera u prahu 
100 g maslaca ili margarina 
2 dl soka od narandže

• Za fil:
1 l mleka 
3 kesice pudinga od vanile (3x40gr)
3 kasike gustina 
200 g šećera 
200 g maslaca ili margarina
2 kutije (250 g) jafa keksa

• Za voćni fil:
500 g bobičastog voća (maline, jagode, višnje)
1 kesica (40 g) praška za puding (vanilin ili od jagode)
1 kašika gustina (kukuruzni skrob)
4 kašike šećera

• Za ukrašavanje: 
 250 ml mlečne slatke pavlake
 200 g čokolade

Priprema: 

1. Najpre skuvati vanilin fil: 
Staviti na vatru 1 l mleka zajedno sa 200 grama šećera, odvojiti malo hladnog mleka od te količine i posebno u njemu razmutiti puding i gustin. Kad mleko provri, skuvati puding i ostaviti da se prohladi. Umutiti razmekšali maslac i dodavati kašiku po kašiku prohlađenog pudinga, muteći mikserom dok se lepo ne sjedini. 

2. Dok se puding hladi, pripremiti koru: 
Sve sastojke za koru staviti u činiju (maslac iseckati na listiće) a zatim ih sastaviti, odnosno umesiti rukom dok se fino ne sjedine. Sok postepeno dodavati, možda neće biti potrebno svih 2 dl. Najbolje je ako koristite sveže isceđen sok od pomorandže, ali solidna zamena će biti i kupovni sok, pa čak i gusti sok od breskve ili kajsije.

3. Priprema voćnog fila:
U šerpicu staviti bobičasto voće (može i zamrznuto) pomešano sa šećerom. Staviti na tihu vatru da se polako otapa i prokuva. Posebno, u 1 dl vode ili soka (na pr. od višanja) razmutiti prašak za puding i kašiku gustina. Kada voće provri i počne da se raspada, uliti razmućeni puding i sve kuvati uz mešanje dok se ne zgusne. Ukoliko tako više volite, ovaj fil možete dodatno usitiniti štapnim mikserom. 

4. Slaganje torte: 
Na tacnu za serviranje staviti obruč za tortu veličine 28 cm (može i manji a može i bez obruča, masa se fino oblikuje) i formirati koru rukom ili kašikom. Na koru staviti malo fila, manje od 1/4, tek da se jafa keks za to lepo "zalepi". Slagati keks čokoladnom stranom okrenutom na dole (keks se NE umače u sok jer na njega ide vruć voćni fil ili ako odlučite da ne kuvate fil već da samo stavite voće, onda se stavljaju SMRZNUTE maline koje će da puste sok).
Dakle, na keks sipati topao voćni fil a na njega ostatak vanilin fila. Ukoliko vanilin fil stavljate preko voća, to morate raditi polako, kašiku po kašiku, ravnomerno, da se prilikom premazivanja maline ne bi pomerale.

5. Ukrašavanje:
Tortu možete ukrasiti šlagom ili ulupanom slatkom pavlakom, ali meni je najukusniji najobičniji ganaš krem - na pari otopiti 200 gr čokolade sa 250 ml mlečne slatke pavlake (pazite da vam ne proključa!), ostaviti da se prohladi, pa polovinom preliti tortu a drugu polovinu fila ostaviti da se potpuno ohladi i očvrsne (najmanje 5-6 sati u frižideru) pa izmiksirati, napuniti špric za ukrašavanje i završiti dekoraciju.

Na ovim slikama pripreme, nije upotrebljen voćni fil već su zamrznute maline samo poslagane preko jafa keksa.
• Raspored slaganja: kora / malo vanilin fila / jafa keks/ voćni fil (ili voće) / ostatak vanilin fila / glazura






• Umesto malina, preko keksa se mogu staviti banane isečene na kolutove ali je onda ipak potrebno da se keks provuče kroz sok od narandže kako bi malo omekšao.



 Tortu dobro rashladiti, lepše se seče kada odstoji više sati u frizideru.

Recept objavljen na Coolinarici u septembru 2012. 




78 коментара:

  1. Oprostite, ali ova torta sa slike nema veze sa tortom o kojoj pisete.Fil za tortu je pregust, a jafa se odvaja od donjeg fila kad se isece torta. Da li mozete da mi pojasnite sliku.Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani, ako ponovo malo pažljivije pročitete recept, videćete da je sve detaljno objašnjeno, ali nije mi teško da ponovim:
      Pod tačkom 3. piše " Na koru staviti malo fila, manje od 1/4 tek da se jafa keks za to lepo "zalepi" Dakle, ako se sledi ovaj korak, keks se neće odvajati, ako se taj korak preskoči, odvajaće se.
      Ispod tačke 4. je objašnjeno na koji način pripremam voćni fil ako pod time podrazumevate da pojasnim sliku? Dakle, lepo piše i na koji način se priprema voćni fil kada se voće kuva a istakla sam i vrstu jafa keksa koju sam koristila, možete li da precizirate šta Vam nije jasno?
      Pozdrav!


      Избриши
  2. Torta divno izgleda 👌 Opis pripreme je vrlo jasan, a tu su i sličice. I sama ulazim u naizgled bespotrebne detalje kad pišem opis, baš iz razloga da niko od čitalaca ne bude u nedoumici 😃

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa jeste, nekad pomislim da i preterujem, a opet, sigurno ima i onih koji nešto prave po prvi put, pa im ni jedna informacija nije višak, naprotiv.Hvala! 💕

      Избриши
  3. Divna torta, ja sam odusevljena, jer volim sve sto ima voca, taman je za ove ljetne dane, osvjezavajuca i ne pece se. :) Sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jeco, hvala puno na isprobavanju i na javljanju! Mnogo mi je drago da Vam se dopala! 💕

      Избриши
  4. Анониман29. март 2019. 09:44

    Da li se umucen puding dodaje u probrelo mleko ili se posebno napravi puding.Hvala ♡

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, naravno, puding kuvate na uobičajen način. Od potrebne količine mleka oduzmete 200 ml, pa u tom hladnom mleku razmutite prašak za puding, a ostatak mleka stavite da se kuva. Kad provri, dodate razmućeni prašak i kuvate na tihoj vatri dok se ne zgusne. Ako imate još nekih pitanja, tu sam :) Pozdrav!

      Избриши
  5. Da li se puding i gustin pomesaju i onda skuvaju? Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, naravno. Izmešaju se zajedno u malo hladnog mleka i onda se to ulije u vruće mleko pa dalje kuva na tihoj vatri uz mešanje, dok se ne zgusne.

      Избриши
    2. Hvala na odgovoru, divni ste

      Избриши
    3. Nema na čemu, raduje me ako sam pomogla 😊

      Избриши
  6. Ne znam šta anonimnom nije jasno jer slika i te kako odgovara receptu tako je njegova provokacija tako providna. Torta je super i bravo za tebe.👍

    ОдговориИзбриши
  7. Draga Sneška, mislim da se dešava da ne pročitaju recept od početka do kraja, već samo prelete i zato takva pitanja. Kako god, grub je način obraćanja, međutim, baš to opisuje onoga ko piše.
    Lepo pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
  8. Recept je divan a torta pojedena u jednom dahu! Hvala na deljenju ;)
    Imam samo jedno pitanje za ukrasavanje, da li imate neku preporuku za cokoladu? Ja sam ovoga puta stavila slag, ali bih probala da napravim sledeci put cokoladnu glazuru.
    Hvala unapred! Pozdrav ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Tamara, izvinjavam se što tek sad odgovaram. Meni je najlepša varijanta kada se torta ukrasi ganaš kremom kao što sam i napisala u receptu. On je i ukusan a i lepo izgleda. E sad, što se tiče čokolade, fino je kada se kombinuju crna čokolada ili čokolada za kuvanje sa mlečnom. U tom slučaju je ganaš, po meni, idealnog ukusa: nije presladak kakav bi bio da se koristi samo mlečna čokolada a nije ni prejakog ukusa što se dešava kada se stavi samo čokolada za kuvanje :)
      Hvala na poverenju i na javljanju!

      Избриши
  9. Postovana, kada kazete kasika gustina da li mislite na supenu kasiku ili kasikicu?

    ОдговориИзбриши
  10. Poštovana, torta izgleda sjajno i čini mi se da bi nam se jako svidela. Napravila bih je za proslavu. Zanima me za koliki kalup je ova mera i koliko okvirno parčeta od jedne mere ispadne. Hvala na receptu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je količina sastojaka za okrugli kalup dimenzije 28 cm. Možete je napraviti i u pravougaonom kalupu, 30x20 cm. Nažalost, nikada nisam merila težinu gotove torte, ali mislim da ima oko 3 kg. Ne znam koliko parčića ispadne, zavisi i koliki se seku, ali recimo da bude oko 20-ak lepih komada.
      Hvala, lep pozdrav! :)

      Избриши
  11. Lijep pozdrav
    Torta izgleda prelijepo
    Samo jedno pitanje,za vocni fil prasak za puding-da li je to obicni puding ili nesto drugo.
    Hvala na odgovoru

    ОдговориИзбриши
  12. Postovana, torta je predivna!
    Sta bi u koru moglo da se ubaci umesto oraha/orasastih plodova?
    Srdacan pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ivana, možete povećati količinu keksa ukoliko ne koristite orašaste plodove. I ako tako uradite, torta će biti ukusna!
      Hvala, srdačan pozdrav!

      Избриши
  13. Torta je ispala odlicno!👌
    Recept je napisan za domacice pocetnice,sve detaljno i slikovito opisano! Bravo! Moje gosce su odusvljene i recept podeljen dalje u Oslu😊

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala mnogo! Na poverenju i na javljanju, baš me veseli da se svima dopala :) Trudim se da pišem kao da je i ja pravim prvi put :) Šaljem Vam lep pozdrav!

      Избриши
  14. Sta je to ganas pomenuli ste u komentar za ukrasavanje torts ☺

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ganaš je krem koji se dobija kada se otope i pomešaju slatka pavlaka i čokolada. Moše se koristiti tako otopljen jer hlađenjem očvrsne a može se tako ohlađen i izmiksirati i onda je penastiji :) Piše količina sastojaka pod tačkom broj 5.
      Pozdrav! :)

      Избриши
  15. Mene zanima dali je bolje imati voće koje je smrznuto ili sveze. Hvala unapred! //Anna

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ana, ja više volim da koristim smrznuto, jer pusti sok nakon odmrzavanja pa ga iskoristim da u njemu razmutim prašak za puding. Ali, naravno da se može koristiti i sveže voće. Pozdrav!

      Избриши
  16. Jeko, evo upravo sam je ponovo napravila, ovog puta svekru za rođendan.
    Kada me pitaju koju tortu bih preporučili, uvek mi je baš ova prva na spisku. Naprosto je obožavam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ana, mnogo mi je drago da je toliko omiljena u tvojoj porodici i da si je pravila mnogo puta! Hvala ti!

      Избриши
  17. Poštovana, izbacila bih mlevene orahe i stavila samo plazmu. Recite mi da li je onda količina plazme 500gr ili može i manje? Hvala unapred

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Marija, izvinjavam se što tek sada odgovaram ali nadam se da će odgovor značiti i drugima za ubuduće. Da, orašasti plodovi se ne moraju staviti i u tom slučaju ih menjate mlevenim keksom. Međutim, trebalo bi onda smanjiti količinu šećera za podlogu jer je keks sladak. Ja bih stavila najviše 50 grama. Lep pozdrav!

      Избриши
  18. Koliko najranije mogu napraviti tortu da bi bila dovoljno svježa za posluzivanje?
    Hvala na odgovoru :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Torta se može napraviti dva dana ranije ali naravno, potrebno je da se čuva u frižideru do posluživanja. Lep pozdrav!

      Избриши
  19. Poštovana Jelena, recept je odličan i upravo isproban. Sve je kao na slici, zaista sam zadovoljna, jedino bih spomenula svoje iskustvo sa korišćenjem margarina umesto maslaca. S obzirom da nemam previše iskustva u pravljenju torti, recept sam ispratila detaljno i žuti fil nije ispao kompaktan i gladak, već grudvičast. Ukus nije promenjen niti se osecaju grudvice, ali vidim da ste Vi koristili maslac, pa da li je moguće da treba malkice promeniti postupak ako se koristi margarin? Guglanjem sam naknadno došla do uputstva da se margarin stavlja direktno u vreo puding, ili bi trebalo dodati prah šećer u ne toliko omekšali margarin, pa onda dodati puding. Da li Vi imate iskustva i neki savet za korišćenje margarina? Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sanja, ne zanam zašto je bilo problema sa filom, ne bi trebalo da je do margarina. Jer, ja sam je pravila i sa margarinom pa to nije uticalo na fil. Krema sa maslacem je samo ukusnija i za mrvicu mekša, margarin je bolje stegne pa je dobro rešenje da se meša sa maslacem ako se torta negde nosi ili se oblaže fondanom i potrebno je da bude baš čvrsta.
      Ono što nisam naglasila a ispraviću u receptu je da žene ponekad nehotice koriste puding od 45 grama. Tako da je to na tri kesice ukupno 135 g a ja koristim onaj od 40 g i samim tim, fil je ređi, može biti i da toga.
      Nadam se da će sledeći put biti mnogo bolje, lep pozdrav!

      Избриши
  20. Poštovana Jeko, pravila bih prvi put Jafa tortu po Vašem receptu. Zanima me da li Jafa keks sa čokokadnom piškoti om ili klasični Jafa. Na slici mi deluje čokoladan, mada ne znam da takav postoji.
    Puno pozdrava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Anice, postoji i čokoladni Jafa keks (vidi se da sam ga koristila, na poslednje dve manje fotografije) ali ja uglavnom koristim onaj klasični. Možete koristiti onaj koji volite, svejedno je. Fin je i jafa keks sa ukusom višnje, posebno ako se višnje koriste za voćni fil.
      Lep pozdrav!

      Избриши
  21. Одговори
    1. Zaista ne znam, nisam je nikada merila. Ako Vam to nešto znači, teška je između 2,5 i 3 kilograma :)

      Избриши
  22. Ova torta je savrsena! I meni koja nemam iskustva sa tortama i kolacima, znaci prvi put sam pravila tortu, je ispala bukvalno kao na slici. Hvala vam Jeko! ��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Aleksandra, baš me raduju pozitivni utisci! Hvala puno na poverenju i na javljanju! :*

      Избриши
  23. Postovana,
    Samo da Vam napisem da recept uopste ne odgovara slici. Fil je katastrofa gust, nemoguće je da na ovu kolicinu mleka ide ovoliko pudinga i posebno gustina. Stvarno bezveze...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi je žao što niste zadovoljni. Tortu pravim već godinama i nikada nisam imala problema.
      Fil može ispasti gušći ukoliko ste koristili prašak za puding veće gramaže (od 45 grama) ili ste stavili više gustina.

      Избриши
    2. U vanila fil ste mogli dodati i malo mleka, ako vam je bio pregust. Tako bi postao bas lepo maziv...

      Избриши
  24. Upravo završila tortu. Dakle, sve je ispalo kako treba pa ne razumijem ove gore komentare. Sve jasno napisano. Stvarno su gore neka pitanja glupa. Jedino je moguće da početniku nije jasno, netko tko voli peći kolače ne bi trebao biti problem napraviti ovu tortu. Ja sam prezadovoljna sa svime, sad još treba probati. Već znam da je i prefina. Hvala na receptu, radila se bude često. 💓

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Anita, mnogo mi je drago da ste zadovoljni! Hvala na poverenju i na javljenim utiscima! 💗

      Избриши
  25. Torta izgleda fantastično. Moje pitanje se odnosi na jaffa keks, moj suprug ga ne voli, bas ne voli. Da li ste nekada pravili sa nekim drugim keksom umesto jaffa. Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam nikada pravila sa nekim drugim keksom, ali sad mi pade na pamet da bi možda bilo fino sa piškotama. One su nekako neutralne, nije jak ukus i sigurno bi bilo fino :)

      Избриши
  26. Torta je super! Sve je detaljno objašnjeno i ništa ne može ne uspjeti.

    ОдговориИзбриши
  27. Zdravo, ja sam upravo počela da pravim i vidim da mi je Gustin ponestao 🤦🏽‍♀️ sada umesto toga sam stavila jedan puding više 😬 ali mogu samo podeliti da za sada izgleda super. (Da ne pričam da mi sve krenulo naopako, gustin nemam a i imala sam samo 3 kesice sa vanila ukusom, zato sam mešala karamel 🙃) i iskreno fil je za sada odličnog ukusa. Ali moje pitanje se odnosi, šta bi moglo u zamenu za gustin? Tj šta vi preporucujete?

    Veliki pozdrav i sretni praznici

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Elena, raduje me da je na kraju ipak sve ispalo dobro, hvala na poverenju i na javljanju.
      Inače, solidna zamena za gustin je glatko brašno, samo je potrebno da se proseje pre upotrebe.
      Lep pozdrav i sve najbolje! :*

      Избриши
  28. Ja sam Jeku već ranije iscimala pitanjima i dobila ljubazna pojašnjenja putem insta. Međutim, tek ću u subotu 20.03. zasući rukave i napraviti ovu tortu. Sva vaša pitanja i Jekini odgovori su značajni za uspešno pravljenje torte. Utiske javljam, sasvim sigurna već sad, da će sve biti okej.

    ОдговориИзбриши
  29. Torta uspešno napravljena! Prezadovoljna sam. Danas će biti degustacija nakon duvanja svećica! Do pre dve godine sam naručivala torte iz straha da ne umem da napravim iako sam već 15 godina domaćica i nema šta ne umem da spremim. Od torti sam zazirala, ali nakon ovako lepo pojašnjenog recepta , baš sam uživala. Okačiću na insta i tagovaću Jeku.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi je drago da je torta bila fina! Hvala na poverenju i na javljenim utiscima, pozdrav! 💖

      Избриши
  30. Predivna torta, bila je lepša nakon dva dana stajanja. Samo da napomenem da sam stavila smrznute maline i da podloga nije upila, ali to nije smetalo nikome :). Ganaš, po preporuci, pola mlečne, pola čokolade za kuvanje i biljna pavlaka- savršenstvo. Torta je pun pogodak i sada je zvanično na mojoj listi omiljenih. Hvala draga Jeko 💖

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, draga Snežan, na velikom poverenju i na javljanju, mnogo mi je drago da se torta svima dopala. Ja sam je samo prva dva puta pravila sa smrznutim voćem, a posle uvek sa kuvanim filom. Jeste da ima malo više posla, ali torta dobije na visini a i ukusnije je. Kako god, raduje me da je ušla na spisak omiljenih!
      Puno te pozdravljam! :*

      Избриши
  31. Savršena,kao i sve dosad rađeno po tvojim receptima.😀
    U dvojbi što praviti za koju prigodu,samo odem na tvoj blog,uveliko si olakšam,a doslovno sve što napravim, pun pogodak.Hvala ti na tome!!Lp 💖

    ОдговориИзбриши
  32. Анониман10. мај 2022. 08:19

    Dobar dan!Mogu li umjesto podloge od keksa napraviti biskvit?

    ОдговориИзбриши
  33. Jeko pravila sinoc i odusevljena! Jednostavna priprema, izgled savrsen! Sve preporuke za recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jelena, baš si me obradovala javljanjem, mnogo mi je drago da si zadovoljna! 😃💖

      Избриши
  34. Pozdrav...koji keks ste koristili za podlogu? Moze petit buere?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Može bilo koji mleveni keks, kao što su plazma, petit beurre ili neki drugi sličan suvlji keks.
      Pozdrav!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...