понедељак, 23. април 2018.

Susam pužići



Još pre nekoliko meseci, na Pinterestu sam videla ove pužiće na nekom turskom blogu, bio je i video sa pripremom i baš su mi se dopali. Učinilo mi se interesantnim to što se razvijeno testo ne uvija u rolat pa se onda seku pužići (što nekad može da bude klizavo i musavo :)) već se seku trake i onda se one pojedinačno uvijaju u pužiće. Za testo sam upotrebila ono koje inače stalno koristim, a to je testo za Najmekše kiflice, s tim da sam sada koristila samo meko brašno. Odlični su!





Susam pužići

Sastojci:

900 gr brašna
1 kocka svežeg kvasca (40 gr)
250 ml mleka
250 ml kisele vode
100 ml ulja
1 kašika šećera
2 kašičice soli

Za valjanje pužića:
500 gr krem sira (sremskog, švapskog ili bilo kog drugog pogodnog za mazanje)
1 jaje + 3 kašike ulja
100 gr susama


Priprema:


U toplo mleko staviti po kašičicu brašna i šećera, izmrviti kvasac, sve izmešati i ostaviti na toplom mestu da se kvasac aktivira.
U činiju za mešenje staviti brašno, so, šećer, ulje, kiselu vodu i mleko sa razmućenim kvascem. Umesiti glatko testo, kuglu testa lagano posuti brašnom sa svih strana i ostaviti u pokrivenoj činiji da raste oko sat vremena (činiju možete staviti u isključenu rernu - tu je ušuškano i fino će da naraste :)

Jaje umutiti sa tri kašike ulja (time će se premazivati pužići).
Susam sipati u duboki tanjir.
Naraslo testo izručiti na podlogu posutu brašnom i podeliti na dva dela.
Razviti prvi deo testa na debljinu od oko pola centimetra. 
Premazati ga polovinom sira (250 gr).
Pomoću točkića za sečenje testa ili noža, iseći testo na trake širine oko 2 cm. 
Svaku traku urolati u pužić.
Pomoću četkice za premazivanje testa, premazati spoljnu stranu svakog pužića umućenim jajetom a zatim svaki pužić pažljivo spustiti u susam i blago ga valjati da se stranice oblože susamom. 


Ređati pužiće na pleh obložen pek-papirom.
Kada su svi poslagani, svaki blago pritisnuti rukom kako bi se lepše formirali i malo spljoštili jer će još dosta da narastu tokom pečenja.






Rernu ugrejati na 180 stepeni i peći pecivo dok ne porumeni. 







18 коментара:

  1. Draga Jeko, jako su mi lijepi tvoji puzici, nacin na koji ih motas, I cine se fino mekani. Privukao me je I tanjur sa ove donje slike jer je isti kao I prvi servis sa rucavanje od moje mame, ali skroz. Ostao joj jos samo jedan tanjur ovakav plitki, i ne da ga mama, cuva ga kao zlatnog vec 50 godina. :)
    Grli te Nuua.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sanja, a baš sam se pitala da li će neko primetiti tanjir! :* Imamo ih otkad znam za sebe i ostalo je još nekoliko komada, plitkih i dubokih. A ne sećam se da li su u tom servisu bili i oni manji, desertni? Cvetići na rubu su već izbledeli, ali su mi ovi tanjiri baš dragi, podsećaju me na detinjstvo i baku 💕 Ako budeš svraćala u ove krajeve, javi se - tvoja mama nek čuva svoj tanjir a ja bih ti dala ovaj, a baš ću sutra da odem kod tate i vidim koliko ih još ima, ovaj je pozajmljen za slikanje ;)
      Šaljem ti veliki poljubac i zagrljaj! :*

      Избриши
  2. Predivni su ovi pužići. Odličan recept. Hvalaaaa....

    ОдговориИзбриши
  3. Probala sam pre dva dana, i evo pravim oh opet. Testo je izuzetno mekano. Odlicni! Preporucujem!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš mi je milo da Vam se toliko dopadaju! Hvala na poverenju i na javljenim utiscima! Lep pozdrav :)

      Избриши
  4. Imam pitanje-sto je to kisela voda,kakva je to voda?

    ОдговориИзбриши
  5. Upravo sam ih spremila, mekani i preukusni. Hvala na receptu🙏.Veliki pozdrav 😊

    ОдговориИзбриши
  6. Prelepo... Save preporuke... Hvala za recept... 😍❤

    ОдговориИзбриши
  7. Koliko komada ispadne od ove mere?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, to je teško reći, zavisi na koju debljinu sečete rolat, odnosno da li su pužići tanji ili deblji. Ali, recimo da od svakog rolata isečete po 10 traka, dakle ukupno bi ispalo 20 pužića prečnika oko 8 cm.

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...