четвртак, 30. новембар 2017.

Akine slatke kiflice



Aka je moja mama, a nadimak joj je dala moja ćerka kada je tek počinjala da govori i to je značilo nešto između "baka" i "Anđelka" :))) Tako je ostalo i tako su u poslednjih deset godina svi u familiji počeli da je zovu tim jednostavnim imenom :)  

U svoje vreme, dok je zdravlje služilo, Aka je bila veoma aktivna žena i tako je pamtim iz svog detinjstva. Iako je radila (naravno, po onom "starom" vremenu od sedam do tri :) kada dođe kući, uvek je imala energije za raznorazne aktivnosti. I da se igra sa nama, i da nas svuda vodi sa sobom (najviše sam volela kada smo išli na radničke sportske igre pa iz sve snage navijali dok se takmičila u pikadu ;) , a uspešno je i šila sebi haljine, usput zaposlivši i mene -  da joj precrtavam krojni arak iz Nove mode ;) Volela je da čita knjige, kreči, jednom rečju, uvek je znala da ispuni sebi vreme, nikada se nije žalila i uvek je bila raspoložena. Upravo to je ona njena glavna crta koju je želela da prenese i na sestru i mene i na kojoj sam joj neizmerno zahvalna, a to je da nikad ne sme da nam bude dosadno i da uvek možeš naći nešto da se time baviš i zabaviš :) Dakle, ono što se danas drugačije zove - radna terapija :)) 


Inače, Aka je bila odlična kuvarica, volela je da isprobava i priprema komplikovanije torte, kroasane i složenija jela za koja je recepte pronalazila u raznim kuvarima ili ih je isecala iz svojih omiljenih časopisa, Bazara i zagrebačkog Svijeta. Međutim, tu je bilo i jednostavnih stvari kakve su ove kiflice o kojima pišem danas i koje sam pravila mnogo, mnogo puta. Ove brzinske kiflice su bez kvasca, bez jaja, bez čekanja, tako da se pripreme za manje od sat vremena, a tako su ukusne i prhke! 







Akine slatke kiflice 

Sastojci:

550 g brašna 
250 g masti 
1 solja (od 2 dl) mleka 
2 kašike šećera 
kašičica sode bikarbone 
džem za filovanje

Priprema: 

Sve sastojke staviti u činiju i umesiti glatko testo, ako je potrebno dodati još malo brašna. 
Testo dobro izraditi i odmah podeliti na šest delova. 
Razvući svaki deo, podeliti na osam delova, filovati džemom i motati u kiflice. Stavljati kiflice na pleh obložen peki-papirom, pa peći u rerni na 180 stepeni. Vodite računa, ne smeju da požute, već tek malo da uhvate boju, veoma brzo se ispeku, kod mene je to za manje od deset minuta u rerni sa ventilatorom.
Vruće kiflice uvaljati u prah sećer pomešan sa vanilin šećerom.





 Kiflice se brzo prave i veoma su zgodne kada vam se najave gosti ili vam se jede nesto slatko, jer nema cekanja da se testo podigne niti se "odmara" u frizideru :))




4 коментара:

  1. Divan uvod, draga moja! Lepe reči si napisala o svojoj majci, neka ti je još dugo živa i neka je zdravlje služi! 💖
    Nego, mučiš me kolačima u kojima je mast - onomad sam gledala i čoko lešnik štanglice i šarenu oranž pitu, baš je ona u oba recepta "tajni sastojak" u koricama! Ne jedem je, a većina tvojih odličnih kolača koje bih isprobala je baš sa mašću. Nadam se da puter može da uskoči kao koliko-toliko adekvatna zamena, pa makar rezultat i ne bio isti ..😊

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga, na lepim recima za moju mamu ❤ E sad vidim da sam za sve te kolace mogla staviti tag "mast", zaista je tajni sastojak 😉 Naravno, moze se umesto nje koristiti puter, kolaci budu malo prhkiji nego kada se koristi mast 😊
      Hvala ti na javljanju, puno te pozdravljam! 😙

      Избриши
  2. Draga Jeko, za početak obožavam vaše recepte i često se nađu na mom stolu...
    Imam jedno pitanje vezano za kiflice, da li bi u njih mogao da se stavi prašak za pecivo umesto sode bikarbone? Nekako je uvek osetim u jelima i ne volim njen ukus

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Slađana, naravno, soda bikarbona se može zameniti praškom za pecivo i na ovu količinu brašna išla bi jedna puna kašičica. To neće uticati na ukus ovih kiflica...:)
      Hvala na pohvalama i na javljanju, lep pozdrav!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...