среда, 22. новембар 2017.

Crumble integralac

Kada sam pre par godina prvi put napravila i probala krambl, oduševila sam se! :) Da nešto tako jednostavno i na prvi pogled obično, što se brzinski priprema od samo nekoliko sastojaka, može da bude tako ukusno! Ređale su se raznorazne kombinacije sa raznim vrstama voća, ali sam vremenom pravila sitne izmene,  prestala sam da upotrebljavam belo brašno i sada ga pripremam isključivo od integralnog jer sam navikla na taj ukus i ukusniji mi je tako. Onda sam počela da dodajem i orašaste plodove, smanjujem šećer, odnosno beli zamenim smeđim ili kokos šećerom i vremenom je to postalo takoreći zdrava poslastica (ako se za nešto slatko uopšte može reći da je zdravo ;))) 




Crumble integralac 


Sastojci:

100 gr integralnog spelt brašna
100 gr ovsenih pahuljica
100 gr mlevenih oraha
100 gr smeđeg šećera
150 gr maslaca
prstohvat soli

I još:
1 kg očišćenih krušaka (ili nekog drugog voća)
3-4 kašike smeđeg šećera
2 pune kašike praška za puding od vanile (ili gustina)
pola kašičice kardamoma
pola kašičice cimeta 



Priprema:

U činiju staviti brašno, ovsene, mlevene orahe, so, šećer i maslac iseckan na kockice. Brzo mesiti da se sve sjedini odnosno poveže ali ne da se doije testo, već je potrebno da se mesi vrhovima prstiju kako bi se dobile mrvice.
Odložiti u frižider dok se ne pripremi voće.

Kruške oprati, osušiti (ne moraju se guliti ako je kora tanka i ako su meke). Promešati ih sa šećerom, začinima i praškom za puding. 

Vatrostalnu posudu podmazati, staviti u nju voće i odgore rasporediti mrvice. Malo sve utapkati rukom.



Staviti u zagrejanu rernu da se peče, obično je dovoljno oko pola sata na 170 stepeni. Kažu da je dobar znak da je krambl gotov, kada primetite da podloga od voća "ključa" i sokovi iz njega krenu na sve strane :))




Nekoliko napomena:

- za krambl je najbolje birati zrelo voće, koje je sočno i slatko pa će taj sok pustiti i prilikom pečenja. Ja najviše volim da koristim voće iz zamrzivača - šljive, višnje, kajsije - nikako ga ne cediti kada se odledi već ga zajedno sa sokom koji će pustiti izmešati sa praškom za puding. Posle pečenja, to će biti tako sočno i fino, fantazija!

- ovo je veća mera, za jednu veću vatrostalnu posudu (prečnika oko 28 cm). Uvek pravim po ovoj meri, ali često prepolovim količinu voća (stavim oko 500-600 grama) stavim polovinu mrvica i ispečem. Drugu polovinu stavim u plastičnu posudicu, napišem na njoj crumble, ostavim u zamrzivač i imam spremno kada mi zatreba - na primer, neko se najavi da će doći, a ja za dve minute očistim jabuku, dodam malo višanja, promešam, pospem zamrznutim mrvicama, gurnem u rernu i eto božanstvenog deserta bez nekog većeg truda! ;)




- ukoliko postite, maslac možete zameniti margarinom i imate fini, posni slatkiš.

- leti krambl možete servirati sa kuglom sladoleda - probala sam i tako, ali mi je ipak draže u klot varijanti: ovaj obični desert je dovoljan sam sebi i baš savršen u toj svojoj jednostavnosti :)




Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...