понедељак, 27. новембар 2017.

Pekmez od dunja



Još uvek nije kasno da napravite ovaj fini pekmez od dunja! Ima ih na pijacama, nisu toliko skupe, a deserti pripremljeni sa ovim pekmezom zaista imaju nesvakidašnji, pomalo starinski ukus i miris. Za razliku od onih od kajsija ili šljiva koji se ipak nešto duže kuvaju, ovaj pekmez se veoma brzo zgusne i nema mnogo posla oko njega. Zapravo, najveći posao je da se dunje očiste a posle sve ide brzo i lako.




Pekmez od dunja 


Sastojci: 

3 kg očišćenih dunja 
1,5 kg šećera 
4 veće kisele jabuke (granny smith) 
4 dl vode 
sok od dva veća limuna



Priprema: 


1. Dunje dobro oprati, ja sam koristila hrapavu stranu sunđera da se skinu sve dlačice. Očistiti ih (ne ljuštiti!) i iseći na kockice, odmah stavljati u veliku šerpu u kojoj će se pekmez kuvati. Isto uraditi i sa jabukama, oprati ih, ne ljuštiti, iseckati na kockice i ubaciti u šerpu. Dodati šećer, limunov sok i vodu. 

2. Staviti šerpu na šporet, da se kuva na laganoj vatri, povremeno promešati. Kada voće omekša, za 20-ak minuta, propasirati ga pasirkom ili usitniti štapnim mikserom. Možete ga i izvaditi rešetkastom kašikom i izmiksirati u secku. Zatim voće vratiti u šerpu, nastaviti kuvanje na tihoj vatri još oko 10, 15 minuta uz neprestano mešanje. Pekmez će se brzo zgusnuti. 

3. Vruć pekmez sipati u čiste vruće tegle (navucite rukavice i upotrebite krpu kad to radite da se ne biste opekli ;)). 
Ja to uradim ovako: najpre stavim čiste suve tegle u pleh pa u rernu i tek onda je uključim na 100 stepeni kako bi se i pod uticajem visoke temperature dodatno sterilisale. Zatim ih izvadim, napunim vrućim pekmezom i odmah vratim u toplu rernu. Uključim je ponovo na 100 stepeni, a kada rerna dostigne tu temperaturu, isključim je i ostavim napunjene tegle preko noći da se tu polako hlade. Na taj način se na vrhu pekmeza stvori korica koja ga dodatno štiti od kvarenja. 





Recept objavljen na Coolinarici u novembru, 2011.
Klik na galeriju punu divnih slika! :))




4 коментара:

  1. Još uvek ih imam u bašti. Moracu da se potrudim da ih iskoristim na pravi način, a ovaj džem je baš interesantan. 😊

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jaccca, ja sam moje obrala pre dve, tri nedelje, nije ih bilo mnogo, taman za jednu turu pekmeza ;) Nadam se da će ti se dopasti! :)

      Избриши
    2. Ne sumnjam Jelka, ubedjena sam da hoće, džem volim a dunje pogotovo. 😊 Nemam ih ni ja nešto mnogo ali biće dovoljno za probu.😉

      Избриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...