четвртак, 11. април 2019.

Salata od crnog sočiva i slatkog krompira


Nisam ni sumnjala da će mi se ova salata svideti, jer kad pogledam sastojke, svaki od njih veoma volim. Međutim, zajedno, zaista izazivaju oduševljenje. Recept sam nedavno videla na blogu Porodične gastronomije, koji volim ne samo zbog odličnih jela, već i zbog divnih uvoda u recepte i crtica iz života u kojima se pronalazim.
Inače, do sada sam mnogo puta koristila zeleno, crveno i smeđe sočivo, a ovo je prvi put da probam i crno (beluga) sočivo. Kupila sam ga u DM-U pre dva meseca i nisam imala predstavu gde ću ga upotrebiti dok nisam videla ovaj recept. Salata može biti servirana uz neko glavno jelo a može biti i samostalan, lagani obrok. Naravno, ukoliko želite, možete je praviti i sa zelenim ili nekom drugom vrstom sočiva, pa čak i sa pasuljem. Ovakva kombinacija sastojaka daje efektan izgled zbog kontrastnih boja, pa je interesantna i za neke svečanije prilike.





Salata od crnog sočiva i slatkog krompira


Sastojci:

150 g crnog sočiva
2 slatka krompira - batata (450 g)
100 g rukole (ili baby mix - spanać, rukola, matovilac...)

• Za slatki krompir:
2 kašike maslinovog ulja
pola kašičice soli
na vrh noža bibera
pola kašičice mlevenog kumina 
pola kašičice ljute tucane paprike

• Dresing:
4 kašike maslinovog ulja
2 kašike balzamiko sirćeta 
3 kašike limunovog soka
2 čena belog luka
so, biber


Priprema:

• Sočivo dobro isprati, naliti sa dva puta više vode i staviti da se kuva. Trebalo bi da bude kuvano za 20 minuta, na srednje jakoj vatri. Kada se skuva, ocediti ga od viška vode i ostaviti da se ohladi.
• Batat oguliti i iseckati na kockice veličine oko 1cm. Poprskati ih maslinovim uljem, dodati začine: so, biber, kumin i tucanu papriku pa ih rasporediti na pleh obložen pek papirom. Rasporediti ih da budu u jednom sloju kako bi se ravnomerno pekle i staviti u zagrejanu rernu na 180 stepeni (sa ventilatorom) da se peku oko 15-20 minuta. Najbolje je da probadanjem viljuškom proverite da li je krompir pečen. Izvadite iz rerne i ostavite da se ohladi.



• Posebno, u manjoj činijici pripremiti dresing: staviti sitno iseckan beli luk (može i crni, ukoliko ga volite), maslinovo ulje, sirće balzamiko, limunov sok, malo soli i bibera.
• U činiju za serviranje staviti ohlađeno skuvano sočivo, pečeni krompir i pripremljeni dresing. Sve dobro promešati, pokriti streč folijom i ostaviti u frižider na najmanje sat vremena.
• Pre serviranja, dodati rukolu (ja sam koristila baby mix), ponovo dobro promešati i poslužiti. 

Napomene:
• Salatu je bolje napraviti dan ranije, kako bi svi sastojci mogli bolje da se prožmu. Ja sam je pravila istog dana kada sam je i servirala, a malo je ostalo i za sutradan i definitivno je još ukusnija kada odstoji. 
• U originalnom receptu se koristi ljubičasti luk, pa možete i njega upotrebiti ili mladi luk. Meni svež, odnosno termički neobrađen luk ponekad smeta, tako da sam ga sada izostavila.






4 коментара:

  1. Salata je FANTASTIČNA! apsolutno za svaku preporuku, jako je ukusna i hranljiva, pravim je vrlo često, pogotovu u vreme posta :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš mi je drago da ste tako zadovoljni receptom, hvala na poverenju i na javljanju! :)

      Избриши
  2. Анониман22. мај 2023. 21:25

    Salata me oduševila,vrlo često je spremam ali i dijelim recept sa posebnom preporukom.Hvala Jeko!Ana

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...