уторак, 29. јануар 2019.

Mleveno meso na kineski način


Iako mi kineska hrana nije omiljena, i pored ogromne popularnosti koju ima na ovim prostorima (više mi se sviđaju indijska ili turska jela), dopada mi se to što se mnogo toga priprema veoma brzo, a sastojci, kao i začini, su uglavnom pristupačni i imam ih u kući. Tako sam pre par dana kod drage Tanje sa bloga Kuhinja zaposlene žene videla ovaj recept i znala sam da ću ga u najskorije vreme isprobati. Inače volim Tanjinu kuhinju i bukvalno sve bih napravila a dopada mi se i to što nisu u pitanju samo suvoparno ispisani recepti već ih uvek prati i neka interesantna priča iz života. 
Ovakva jela stvarno dobro dođu bar jednom nedeljno, jer se pripreme za manje od pola sata, nutritivno su bogata a to nije uvek ono uobičajeno brzinsko - testenina sa nekim prelivom od mesa ili povrća. Osim toga, isprobala sam i Tanjin savet u vezi sa kuvanjem pirinča i od sada ga kuvam samo ovako! 




Mleveno meso na kineski način 

Sastojci:

2 kašike maslinovog (ili susamovog ulja)
300 gr mlevene junetine
1 crvena paprika iseckana na tračice
1 iseckani beli deo praziluka ili crni luk
2-3 čena belog luka
2 kašičice narendanog đumbira
veća šaka kikirikija

50 ml soja sosa
150 ml vode
1 kašika gustina
1 kašika smeđeg šećera

1 šolja (250 ml) pirinča dugog zrna

Priprema:

Prvo pripremiti pirinač:
Sve meriti istom šoljom - prvo u šerpicu usuti šolju pirinča a onda na njega uliti dve šolje ključale vode. Staviti na vatru, posoliti i kuvati dve minute a onda poklopiti i ostaviti poklopljeno dok pripremate ručak. Za to vreme će pirinač nabubriti i biti fino rastresit. 

U vok ili dublji tiganj usuti ulje pa kada se zagreje na njega staviti mleveno meso. Pržiti meso uz stalno mešanje dok ne promeni boju tj. pobeli. Tada mu dodati papriku iseckanu na tračice i iseckan luk. I dalje pržiti uz mešanje još koji minut a onda dodati i iseckani beli luk i đumbir. Posoliti i pobiberiti po ukusu.
Posebno u činijici izmešati soja sos, vodu, smeđi šećer i gustin pa preliti preko mesa i povrća. Mešati jer će smesa brzo da se zgusne, za manje od minut. 
Na kraju, dodati kikiriki i promešati.


Servirati odmah uz pirinač i svežu salatu. 






2 коментара:

  1. 😘😘😘 Ti rece da su ti slike onako? Ama odlicne su! Hvala na probanju, poverenju, javljanju i objavi - cast mi je!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tanja, to je bilo kasno popodne, poslednji trenuci dnevnog svetla! 😄 Hvala ti puno na lepim rečima, na javljanju i naravno, na divnim receptim koje deliš 💕

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...