уторак, 5. децембар 2017.

Posne lisnate kifle


Ove posne kifle sam prvi put napravila pre nekoliko godina i od onda im se stalno vraćam, kad god mi je potrebno posno pecivo, zaista su odlične! Recept je veoma jednostavan, na vama je samo da odaberete čime ćete ih napuniti - meni je najdraži ajvar za slanu varijantu, a džem od šljiva za slatku :)



Posne lisnate kifle 


Sastojci:

Pola kocke (20 g) svežeg kvasca
1 kašičica šećera 
800 g brašna (+50 g)
1 dl ulja
4 dl tople kisele vode
1 kašičica soli

Za premaz:
150 g omekšalog margarina 
Za punjenje:
ajvar ili džem 


Priprema:

1. U 2 dl tople kisele vode staviti kašičicu šećera, kašičicu brašna i izmrvljen kvasac, promešati i ostaviti da zapeni tj. da se kvasac aktivira. 
2. U činiju za mešenje staviti brašno, preostalu vodu, ulje, so pa dodati podignuti kvasac i umesiti testo. Najbolje je da se počne sa manjom količinom brašna, u početku mesi varjačom pa onda postepeno doda ostatak brašna dok se ne dobije fino, pomalo masno testo koje se ne lepi za podlogu. 
3. Umešeno testo odmah podeliti na 8 loptica. 
4. Podlogu posuti brašnom da se testo ne lepi, pa jednu po jednu lopticu oklagijom razvući u koru veličine desertnog tanjira. Svaku koru premazati sa malo omekšalog margarina i ređati jednu na drugu. Poslednja kora se ne premazuje. Tu poslednju koru blago posuti brašnom pa ih sve zajedno oklagijom razvući u što tanju koru, a onda tu kružnicu iseći na 16 delova (ili na još više, ukoliko volite male kifle).
5. Možete ih filovati ajvarom, džemom a možete ih ostaviti i prazne. 
6. Motati u kiflice i slagati u podmazan pleh ili ga obložiti pek-papirom. 
7. Pleh sa poređanim kiflicama prekriti čistom krpom i ostaviti da se malo odmore dok se rerna ne ugreje. Pre pečenja premazati ih uljem. 
8. Peći kifle oko 20-ak minuta na 180 stepeni (sa ventilatorom).


Kifle su zaista odlične i preporučujem da odmah pravite duplu meru ;) U originalnom receptu je na ovu količinu brašna išla cela kocka kvasca i ne čeka se da se testo podigne, međutim, ja volim peciva sa manje kvasca pa mi je draže da ostavim umotane kiflice duže da se dižu a da smanjim količinu kvasca. Osim toga, nekoliko puta sam ih pravila uveče, pa ih tako zamotane ostavila na hladnom, da se polako dižu a ujutro sam pekla - nema razlike, naprotiv, budu veoma fine a sebi skratim posao i imamo ujutro sveže, toplo pecivo.
Ono što je važno, kao i kod ostalih vrsta testa je da su svi sastojci sveži i sobne temperature, da se brašno proseje i da je prostorija u kojoj se mesi topla, bez promaje. To vam garantuje da će i pecivo biti odlično! 
Prijatno! 





6 коментара:

  1. Jeko, jutros sam ih pravila, ali nisu ispale ni nalik tvojim. Ispale su mi tvrde, i imale su ukus kao lose zamesan hleb. E, sad, mislim da sam nasla svoju gresku. Kad u receptu kazes "topla voda", konkretno u ovom receptu, da li se tu misli na mlaku ili vrelu vodu? Mislim da sam tu kiksnula, jer sam i pri mesanju videla da mi testo nije masno, kako si ti naglasila u receptu da treba da bude. Sve sam pratila po uputstvima, ali opet kazem, mislim da je bila greska sto mi je voda bila malo vruca. Bas su tvrde bile i neukusne. Lepo sam ih smotala, ma ponosila sam se kakve su ispale izgledom, ali ukusom sam omanula. Ako mozes da mi kazes da li je ovo bila greska sto sam prethodno navela, posto planiram opet da ih pravim za nastupajuci Veliki Petak, da ako ovaj put potrefim kako treba. Pozdrav, Milica iz Beograda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Milice, baš mi je žao što nisu bile dobre. Jeste, sigurno je uzrok tome vruća voda. Ona bukvalno blokira kvasac i testo bude tvrdo. Čak je bolje staviti hladnu nego da je vrela. Još ako se koji minut duže peku, ne mogu biti meke...
      Inače je ovo testo jako fino, lako se radi s njim i ja sam ih pravila mnogo puta, stvarno nikad nisam imala problema. Možda ih napravim ovih dana, pa okačim nove slike. Nadam se da ćeš im dati još jednu šansu.
      U svakom slučaju, hvala ti na javljanju, možda će još nekome biti od koristi ovaj komentar.
      Šaljem ti lep pozdrav i nadam se da će sledeći put biti ok!

      Избриши
  2. Zdravo Jeko!
    Samo da kažem da ih pravim po ko zna koji put, i u posnoj i u mrsnoj verziji, divne su.
    Vremenom čini mi se sve brže ih odradim.
    Hvala na divnom receptu!
    Jelena, Podgorica

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jelena, baš mi je drago da si zadovoljna i da je recept usvojen!
      Jeste, mogu se praviti i posne i mrsne, i slatke i slane, zato i volim ovaj recept, baš je prilagodnjiv potrebama...
      Hvala na poverenju i na javljanju!

      Избриши
  3. Upravo pravim. Testom sam prezadovoljna. Jedva cekam krajnji rezultat

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...