понедељак, 16. новембар 2020.

Čokoladna torta sa Plazmom


Nedavno sam imala priliku da dobijem novi, treći po redu primerak knjige Plazmastičarnica i isprobam jedan od recepata. Radi se o desertima sa Plazma keksom koje su kreirale neke od najpoznatijih foodblogerki sa ovih prostora i zaista, izbor je fantastičan i nije mi bilo lako da odlučim šta da pravim. 


Kako je baš u to vreme bio mamin rođendan koji i dalje obeležavamo jer je ona volela i da ga slavi a i da uživa u kolačima, izbor je pao na ovu divnu tortu za koju je recept objavila Olivera Senić sa bloga Ja u kuhinji


Ovo nije velika torta, ali je tako finog, bogatog ukusa da nam je bila dovoljna. Ja sam napravila dve minimalne izmene, dodavši malo oraha u kore i povećavši količinu čokolade i putera u filu da bih imala dovoljno i za ukrašavanje. No, ono što karakteriše ovu tortu je pre svega divan miris i ukus Plazma keksa pa sam sigurna da će svi oni mnogobrojni ljubitelji Plazme biti oduševljeni kada je isprobaju.



Čokoladna torta sa Plazmom


Sastojci:

• Za kore:
(peku se dve ovakve kore od 3 jajeta)

3 jajeta
60 g šećera
50 g mlevene Plazme
20 g mlevenih oraha
20 g strugane čokolade

• Za fil:

4 veća jajeta
100 g šećera
1 kesica vanilin šećera
170 g čokolade
170 g putera

• Za ukrašavanje:

Oko 150 ml pripremljenog fila
Mini Plazma
Mini čoko Plazma


Priprema kora:

Odvojiti belanca i žumanca pa belanca umutiti u čvrst sneg uz postepeno dodavanje šećera.
U drugoj činiji umutiti žumanca, struganu čokoladu, mlevenu Plazmu i orahe uz postepeno dodavanje prethodno umućenih belanaca.
Na dno okruglog kalupa (prečnika 23 cm) staviti papir za pečenje i umućenu smesu izliti u kalup. 
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 170 stepeni, oko 15-20 minuta dok se kora fino ne prosuši. Pečenu koru izvaditi iz kalupa i staviti na rešetku da se u potpunosti ohladi.
Na isti način ispeći i drugu koru.


Priprema fila:

U činiji koja je pogodna za kuvanje na pari, penasto umutiti jaja sa šećerom i vanilin šećerom. U šerpu sipati vodu i staviti na vatru da provri. Na šerpu staviti činiju sa umućenim jajima, smanjiti vatru i kuvati fil uz neprestano mešanje dok se jaja ne zgusnu (biće potrebno oko desetak minuta). Skloniti sa vatre i odmah u vruć fil dodati izlomljenu čokoladu i omekšali puter. Dobro promešati da se čokolada i puter istope pa ostaviti fil da se smlači. Nema potrebe da se u potpunosti ohladi pre filovanja kora. 
Jedan deo fila (oko 150 ml) odmah ostaviti u posebnoj činijici. On se hlađenjem steže i poslužiće za ukrašavanje torte.


Slaganje torte: 

Prvu koru staviti na tanjir za serviranje a oko nje postaviti obruč. Premazati je polovinom prohlađenog fila. Zatim staviti drugu koru i takođe je premazati. Ostaviti tortu u frižider da se rashladi i stegne.


Posle par sati odvojiti obruč od torte i ukrasiti je. Ostatakom fila koji je u međuvremenu očvrsnuo napuniti špric za ukrašavanje i rub torte dekorisati zvezdicama. Možete rasporediti i Mini Plazmu i Mini čoko Plazmu kao što sam ja uradila. 













4 коментара:

  1. Dragi moj Milorade, pre kra sna je, rado bih je napikla na vilicu, ili sefarku.
    Grli te Milutin. ❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dragi moj Milutine, pa gde si ti? :D Da nisi možda slučajno u ovim krajevima? :*
      Hahaha, interesantno, nikad još nisam jela tortu služavkom, ali nije kasno da se proba! (u Sremu, služavka je naziv za šefarku, prim.prev.;)
      Tortica je stvarno divna, sigurna sam da bi ti se svidela!
      Ljubi te tvoj Milorad! :*

      Избриши
  2. Nisam ti u blizini Jeko, doma sam u Torontu, ne gibam nigdje ove godine.
    A tortica ti je zaista divna, mogu i sa sluzavkom, znas da nisam gizdava. :)
    Budi mi dobra i zdrava, grli te Milutin. ❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, a šta da se radi, ove godine je tako da se nigde ne mrda, a valjda će se do leta srediti situacija...
      Čuvaj se, grlim te i ljubim! 💗

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...