недеља, 5. јул 2020.

Pletenice sa čokoladom



Sigurna sam da ovih dana svi prave sladolede i osvežavajuće deserte i gledaju kako da se rashlade, a samo meni može pasti na pamet da mesim na 30 stepeni. Ali, kako da odbijem moju malu tinejdžerku? Trenutno je u fazi da lista časopise i samo naručuje a poslednje što je poželela su ove pletenice. Srećom, sve sastojke smo imale u kući i mogle smo odmah da se bacimo na posao. 



Recept je iz nekih starih novina a mi smo malo promenile sastojke za testo i način motanja. Umesto čokoladnih kapljica može se koristiti i iseckana čokolada. Ili, da se ja pitam, suvo grožđe i brusnice ;) U svakom slučaju, priprema nije komplikovana a pletenice su vrlo ukusne čak i kada se u potpunosti ohlade pa ih možete jesti i sutradan, za doručak. 



Pletenice sa čokoladom

Sastojci:

20 g svežeg kvasca
300 ml mleka
650 (+50 g) glatkog brašna
80 g šećera
1 kesica vanilin šećera
1 kašičica soli
100 ml ulja
100 ml tople vode
1 žumance
+
100 g čokoladnih kapljica
100 g putera
žumance i malo mleka za premazivanje


Priprema:

• U toplo mleko staviti kašičicu brašna, šećera i izmrvljen kvasac pa ostaviti da se aktivira i zapeni. 
• U činiju za mešenje staviti većinski deo brašna, so, šećer, vanilin šećer, ulje, toplu vodu i prethodno razmućeno žumance, pa dodati aktivirani kvasac i uz postepeno dodavanje ostatka brašna umesiti glatko testo. Možda neće biti potrebna cela količina brašna a možda će biti potrebno i više od 700 g. Testo mora ostati meko. Činiju pokriti i ostaviti na toplom mestu oko 45 minuta da testo naraste.
• Nakon tog vremena, naraslo testo izručiti na pobrašnjenu podlogu za mešenje i odmah ga podeliti na 12 jednakih delova. I maslac podeliti na 12 delova jer će se njime premazivati svaki deo testa.
• Podlogu posuti brašnom i prvu kuglu testa pomoću oklagije razvući u elipsasti oblik. Premazati testo omekšalim maslacem i posuti čokoladnim kapljicama. Uviti testo u rolnicu.


• Rolnicu po sredini raseći nožem ali jedan kraj ostaviti spojen. Oblikovati pletenicu tako što se jedan kraj uvija, kao kada se mota u oblik pužića. Kada dođete do kraja, jednostavno nastavite motanje u krug, da se drugi krak obmota oko pužića (pogledajte slike ili video na igtv).


• Na taj način uraditi i sa preostalih 11 loptica od testa. Pletenice su najpre male ali u toku pečenja dosta narastu i u potpunosti ispune najveći pleh iz rerne pa testo možete podeliti i na više od 12 loptica.


• Tek kada sve završite, uključite rernu na 180 stepeni da se ugreje. Za to vreme, pletenice premazati žumancetom umućenim sa malo mleka. Peći oko 25-30 minuta, odnosno dok ne porumene. Najbolje je da vreme pečenja prilagodite svojoj rerni. 




4 коментара:

  1. Dragi moj Milorade, ja sam uz tvoju Frajlicu, sladoled moze, ali mogu uvijek i ove tvoje lijepe pletenice, jako su mi zgodne. Ne bih ih mogla puno, svege jedno 7-9 komada, nesto nemam danas apetita, vrucine su.
    Ne znam da li si i sama vec probala, ja sam nazvala jucer ovaj broj gore po pitanju ove online carolije, i stvarno sljaka. U roku dva sata vratio mi se bivsi, nakon jos dva sata i onaj bivsi prije njega, a jutros i ona dva prije njih dvojice. Trenutno nas je petero, i to je, mogu ti reci, jedna jako skladna simbioza, meni, oni se nisu izjasnili. Grli te Nuua, tvoj Milutin. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dragi moj Milutine, moj odgovor dugo putuje kroz vreme, ali eto ga za mesec dana! Pre su stigli tvoji bivši nego moj komentar!
      Samo da znaš da su pletenice poprilične 😏 Ali ne sumnjam da bismo se nas dve nekako izborile s njima 😎 Ni vrućine nam ništa ne mogu!
      Ljubi te i jako grli tvoj Milorad! 💕

      Избриши
  2. Savršeno testo, paperjasto meko i mirisno. Deca oduševljena.

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...