четвртак, 15. март 2018.

Posni kolač sa rendanom bundevom


Posni kolač po receptu moje drage prijateljice Dace iz Vrčina koji sam pravila mnogo puta, baš ga volim! U originalu, Dacina mama ga je pravila sa narendanim jabukama, što je takođe divna, zahvalna kombinacija, naročito za dane posta ili ako izbegavate jaja i mlečne proizvode. Još jedan plus je što vam mikser uopšte nije potreban, već samo kašika ili varjača kojom ćete povezati sastojke. Ustvari, najveći deo posla je rendanje bundeve ;) 
Ukoliko već imate narendane bundeve u zamrzivaču, možete i nju koristiti.




Posni kolač sa rendanom bundevom 

Sastojci:

Šolja je od 2,5 dl
2 pune šolje narendane bundeve (oko 350 gr)
1 šolja šećera 
1 puna kašičica sode bikarbone
2 dl ulja 
2 šolje brašna
1 puna šaka seckanih ili mlevenih oraha
1 šaka suvih brusnica ili suvog grožđa
Za premaz:
7-8 kašika džema od kajsije
3-4 kašike mlevenih oraha

Priprema:

U veću činiju staviti narendanu bundevu, šećer i sodu bikarbonu. Sve promešati da se poveže i ostaviti u frižider na sat vremena. Kada koristim svežu bundevu, onda ostavim ovako da ona pusti sok, a ako je bundeva iz zamrzivača, onda nema potrebe jer je već vlažna i odmah dodajem ostale sastojke. Dakle, nema potrebe da se bundeva ocedi od soka koji će pustiti jer će zbog njega kolač biti posebno sočan.

Nakon toga, u smesu dodati ulje, brašno, orahe i brusnice ili suvo grožđe. Sve dobro promešati.

Smesu izliti u okrugli kalup za pečenje dimenzije 24-26cm ili pravuogaoni oko 20x25cm koji je obložen pek papirom ili podmazan i posut brašnom.
Smesa je gusta i najbolje ju je kašikom ili čak rukom polako rasporediti i utapkati u pleh.



Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni, do 30 minuta a kada je golač gotov, vrućeg ga premazati džemom od kajsija (ako je džem gust, možete ga prethodno zagrejati) i posuti mlevenim orasima.




Napomene: 
- za ovaj kolač gotovo uvek koristim smeđi ili kokosov šećer i maslinovo ulje,  a može se koristiti i beli kristal šećer i suncokretovo ulje.
- uvek koristim integralno brašno, najčešće spelt, ali je kolač jako lep i sa običnim belim brašnom. 
- naravno, ukoliko volite cimet, obavezno ga dodajte, to je provereno fina kombinacija sa bundevom :)
- ovaj kolač je odličan i kada se ispeče u kalupu za mafine!
- možete malo povećati količinu bundeve a smanjiti količinu ulja, za dijetalniju verziju ;) 
- i na kraju, ako niste ljubitelj bundeve, slobodno je zamenite jabukama! :)

Kolač je mek i sočan, ali nije tako kompaktan prilikom rezanja, međutim,  to niti smeta, niti je važno, jer u pitanju ipak zdravija varijanta deserta gde nije u prvom planu izgled već ukus :)




30 коментара:

  1. Jeko, savršen veganski recept za moje dete! Hvala beskrajno!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kato, nadam se da će se tvojoj ćerki dopasti, ustvari, verujem da hoće, dopadne se čak i onima koji ne vole bundevu :) Hvala ti na javljanju i čitanju :)

      Избриши
  2. Napravila sam kolac juce. Odlican je! Izgled super, ukus fenomenalan! Hvala za recept!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Daniella, hvala na isprobavanju recepta i javljanju! Mnogo me raduje da Vam se dopao :) Imam 6 bundeva u bašti, tako da je i kod mene ovih dana ponovo u planu ;)

      Избриши
  3. Одговори
    1. Ivana, baš mi je drago da ste se sladili 😊 Hvala na poverenju i javljanju, lep pozdrav! 💕

      Избриши
  4. Fenomenalan kolac. Umesto secera stavila med. Oduzela deo bundeve a dodala 1 manju jabuku.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Olja, baš mi se dopadaju tvoje izmene, posebno dodatak jabuke. U zamrzivaču imam jedno malo pakovanje narendane bundeve, nedovoljno za ovaj kolač ali ako se doda jabuka, to je to! Hvala na javljanju, šaljem ti veliki pozdrav! :)

      Избриши
  5. Sada da nas narucis kako da prestanemo jesti ovu zarazu Hvala najlepse Mnogo zdravo i preterano lepo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha, Veko, prvo sebe da istreniram da je jedno parče sasvim dovoljno ;) Hvala na javljanju i preporuci! :)

      Избриши
  6. Bundevu koristim izuzetno retko i suprug je kupi u nameri da spremamo corbu od bundeve. Tada naidjem na ovaj recept i odlucim da probam. Odusevljena sam! Zaista, preukusan! ������

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi je drago! Kolač je vrlo jednostavan i po sastojcima i po svojoj pripremi a zaista lep. Hvala na isprobavanju, lep pozdrav! :*

      Избриши
  7. Juče sam naišla na recept, a danas slučajno na već izrendanu bundevu na sniženju-svemir mi je poslao poruku da napravim sutra!

    ОдговориИзбриши
  8. Davno sam pravila neku slicnu varijantu sa rendanim bundavama, ali recept se negde zagubio.😉 Tako da sam jutros, procitavsi ovaj Vas recept,obradovana odmah krenula u pravljenje kolaca ( sinoc sam iz zamrzivaca vec izvadila bundevu u nameri da pravim pitu sa korama) ...Znaci, sve je bilo tu, dobra volja za zdravu, lepu poslasticu nikad ne manjka 😘. I dok ukucani jos spavaju, kuca divno mirise na kolac... Ja uvek u ovakve slicne kombinacije , jabuka, bundeva, kajsija, kruska... dodam mesavinu cimeta I prah djumbira... A brasno - pola pola ( belo I integralno). Dzem domaci od kajsije I smokve jos uvek odoleva dobro" sakriven" od mojih sladokusaca... Hvala na sjajnom receptu. Pozdrav.💐

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala mnogo na javljanju i iscrpnom komentaru :) Jeste, cimet i đumbir su odlični začini, naročito kada su u pitanju kolači sa bundevom. A ovo je zaista divan, jednostavan recept...Uz dodatak tog finog domaćeg džema, sigurna sam da je kolač neodoljiv i da su sladokusci bili oduševljeni!
      Veliki pozdrav! 🌹

      Избриши
  9. Divan kolač, miriše cela kuća. Ja sam u testo dodala rendanu koru pomorandže. Pošto mi je džem bio gust razredila sam sa ceđenom pomorandžom, divno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dopada mi se dodatak pomorandžine korice a i soka, u džemu, sigurno je predivno mirisao! Hvala na poverenju! :)

      Избриши
    2. Kolac je fenomenalan,deca odusevljena,svaka cast za recept!

      Избриши
    3. Mnogo mi je drago da vam se toliko dopada! :)

      Избриши
  10. Kolač ima savršen ukus, ali ne mogu da ga sečem jer se rasipa. Dakle, ne da nije kompaktan, nego se jede kašikom 😔 Koristila sam pola belo, pola speltino brašno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Žao mi je, zaista ne znam zašto se to desilo. Jedino što mi pada na pamet je da je bundeva bila veoma suva, ali opet, u smesi ima i ulja ne bi trebalo da se kolač rasipa. Ja sam ga pre neki dan pravila u verziji sa jabukama, čak sam smanjila i količinu ulja pa je bio odličan, sočan i posle dva dana.

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...