понедељак, 3. јун 2019.

Višnjevača



Ukoliko ste to imali u planu, sada je pravo vreme da pripremite višnjevaču. I pored dugog kišnog perioda, višnje su sazrele i šteta je ne napraviti ovaj fini liker. To vam neće oduzeti mnogo vremena, a dobru višnjevaču povremeno vole da popiju čak i oni koji ne mare mnogo za alkohol.


Već godinama je pravim po receptu moje baba Pele, koji je zaista najjednostavniji mogući, bez ikakvih modernih dodataka u vidu začina i potrebna su vam samo tri sastojka: višnje, šećer i rakija. Kažu da je za višnjevaču najbolje koristiti lozu, međutim, ja je uvek pravim sa domaćom šljivovicom mog tate i stvarno bude odlična. Mislim da je ono što je čini tako finom i pitkom i to što višnje sve vreme ostavljam u alkoholu. Naime, i kada prođe 40 dana potrebnih da se šećer u potpunosti rastvori i liker bude spreman za serviranje, ja višnje ostavim u flašama, u rakiji, tako da one sve vreme puštaju sok i aromu. Osim toga, ne stavljam previše šećera jer ne volim onaj otužno sladak ukus karakterističan za likere, pa je ova moja višnjevača zapravo nešto između rakije i likera. Sasvim dovoljno jaka da osetite alkohol a opet blago, nenametljivo slatkasta, da je teško ostati samo na jednoj čašici :)



Višnjevača

Sastojci:

1 kg zrelih višanja
600 g šećera
1,300 ml rakije 



Priprema:

Višnjama skinuti peteljke i dobro ih oprati. Jednu šaku višanja staviti u kesu za zamrzavanje i čekićem za meso ih smrskati zajedno sa košticama. 
Pripremiti veću teglu (4 l), dobro je oprati i osušiti.
U teglu stavljati po malo višanja i šećera, naizmenično, dok se sve ne utroši. Dodati i one zgnječene višnje. 


Zatim sve naliti rakijom, promešati varjačom i teglu prekriti gazom. Vezati koncem i teglu ostaviti na svetlom mestu 40 dana. Prvih nedelju dana svakodnevno otvoriti i promešati a kasnije, kada se šećer rastopi, dovoljno je povremeno prodrmati teglu.
Napomena: preko gaze se ne stavlja poklopac, da rakija može da "diše". Osnovna uloga gaze je da spreči da u višnjevaču upadnu bubice ili prašina dok se sunča na terasi ;)


Nakon tog vremena, višnjevaču presuti u flaše iz kojih ćete je i servirati. Za nju koristim flaše sa širim otvorom kako bih i višnje mogla ubaciti da sve vreme budu u rakiji. Pa prilikom svakog sipanja, dodam u čašice i po koju višnju, da se pojedu dok se pijucka :) 


Kada se rakija popije, višnje koje preostanu možete iskoristiti za raznorazne slatkiše. Ubacite ih po malo i zaista će dati fini ukus kolačima:

Pogledajte video sa pripremom na Youtube kanalu:













5 коментара:

  1. Jel moze sa zamrznute visine da pravim Visnjevaca,ja zivim u Canadi I tesko je naci tek obrane visnje.Naravno ja cu ih odmrznuti.
    Hvala pozdrav is Toronto

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Julijana, ja nisam nikada pravila sa višnjama iz zamrzivača ali moja tetka jeste i zadovoljna je. Odmrznite ih ali ih nemojte cediti od soka koji će pustiti nego sve zajedno pomešajte sa šećerom i rakijom. Nadam se da će biti dobra, javite utiske! Lep pozdrav! :)

      Избриши
  2. Pozdrav ljubiteljima višnjevača. Kada sam odlučio da pravim Višnjevaču odmah mi je "zasmetala" velika količina šećera. Višnje sam bockao iglom nekoliko puta svaku. Posle stavljanja u veliku teglu(2 kg) posuo sam 200gr.šećera preko višanja malo protresao da se šećer raspored. Iako prvih dana nije bilo puno sunca već sutradan je sok prekršio višnje. Napominjem da su višnje bile baš velike i sočne kad su kupljene. Posle 30tak dana sipao sam komovu rakiju do vrha tegle i tako ostavio na suncu još 3-4 dana. Posle ceđenja i dodavanja još rakije dobijeno je 2.5 lit. višnjevače veoma aromatične. Količina višanja je 1 kg.

    ОдговориИзбриши
  3. Izvini što pitam...ali mi nije jasno kako ne smetaju sve one razbijene kostice iz višanja??? Šta se radi sa njima?? Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. One se "slegnu" tj. ostanu na dnu flaše. Nema potrebe da se višnjevača promućka pre sipanja u čašice. Naravno, može se pre sipanja u flaše i procediti, tada ste najsigurniji da nećete naleteti na koštice :) Lep pozdrav!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...