четвртак, 13. јун 2019.

Sladoled od kondenzovanog mleka


Nisam baš neki preveliki ljubitelj sladoleda i to je verovatno poslednja poslastica koju poželim. Naravno da neću odbiti ako nema ništa drugo ;) Ali, može da prođe celo leto a da pojedem tek dva, tri sladoleda i to samo zato što sam bila u društvu nekoga ko ga veoma voli (čitaj - moja sestra :) Jedino sam ga u Italiji jela svako veče, ali je ukus njihovih sladoleda zaista posebna priča! 


Inače, često imam tu potrebu da kupujem i ponekad gomilam namirnice potrebne za kolače i to posebno kada naletim na neko sniženje. Ili kada su u pitanju neki nama teže dostupni sastojci. Tako sam ranijih godina iz Grčke redovno donosila kondenzovano mleko jer se ovde teško pronalazilo. Danas i kod nas ima da se kupi i možete ga koristiti na razne načine a meni se najviše dopada to što od njega na vrlo jednostavan način može da se napravi i domaći karamel a i ovaj fini sladoled.
Odmah da kažem da ovaj sladoled nije jeftin, iako sadrži samo tri sastojka: kondenzovano mleko, punomasno mleko i mlečnu slatku pavlaku. Iako mislim da domaćim sladoledima posebnu punoću ukusa daju i jaja, ipak je za ove vrućine (a i inače) sigurnije ne koristiti ih ako nisu termički obrađena. Osim toga, ima mnogo recepata za domaće sladolede od šlaga, jogurta ili kisele pavlake, međutim, takvi uglavnom imaju vodenkast ukus. Ovo je pravi sladoled, bogatog, mlečnog ukusa i iako su sastojci skuplji, zaista vredi! Dobije se više od 800 ml dobrog domaćeg sladoleda koji možete još više obogatiti dodavanjem oraha, malina, komadića keksa ili čokolade.
Napominjem da je veoma važno koristiti mlečnu a ne biljnu slatku pavlaku i punomasno mleko da biste dobili ovako ukusan i kvalitetan sladoled.


Sladoled od kondenzovanog mleka

Sastojci:

800 g zaslađenog kondenzovanog mleka (obično 2 konzerve)
500 ml mlečne slatke pavlake
200 ml punomasnog kravljeg mleka (najmanje 3,2% mlečne masti)



Priprema:

U dubljoj činiji umutiti rashlađenu slatku pavlaku dok ne postane čvrsta - pazite da se ne pretvori u maslac! 
Zatim joj dodati kondenzovano mleko i mutiti još pet minuta da se smesa poveže i počne da se zgušnjava. 
Na kraju, dodati mleko i još jednom kratko izmiksirati. 


Sipati u posudu pogodnu za zamrzavanje i staviti u zamrzivač. Izvaditi je posle dva sata, na kratko umutiti pa ponovo staviti na hlađenje. Tako uraditi još jednom i nakon toga ostaviti da se u potpunosti rashladi pa servirati.
Po želji, u sladoled možete dodati izdrobljen čokoladni keks ili, kao što sam ja sada uradila, iseckane orahe.
Još jedna napomena: sladoled je nakon vađenja iz zamrzivača veoma čvrst i biće potrebno da ga pre serviranja bar 20 minuta ranije ostavite na sobnoj temperaturi kako bi malo omekšao. 


Recept je adaptiran sa Željkinog bloga Mamina jela. Ustvari, u pitanju je Sladoled torta, koju sam pravila nekoliko puta i zaista je fantastična, a onda nisam više želela da čekam prilike kada pravim torte i počela sam da pravim i sam sladoled. 
Naravno, možete ga obogatiti bobičastim voćem, nekim drugim orašastim plodovima, karamelom ili šta već volite. 



Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...