уторак, 1. јун 2021.

Voćni kolač sa palentom i sirom

Ne mogu dozvoliti da prođe sezona jagoda a da ne objavim bar jedan novi recept sa njima! Posebno kada su u pitanju moje domaće jagode koje nisu prskane. Nisu mi na listi omiljenog voća pa ih sveže ne moram jesti ali kolače sa jagodama obožavam.

Ipak, kada je ovaj kolač u pitanju, jagode nisu u glavnoj ulozi jer se može koristiti bilo koje voće. Dakle, izvanredan je i sa sočnim breskvama, višnjama ili šljivama. Ono što ga čini posebnim je palenta, odnosno kukuruzni griz koji čini da je testo fino razabrano a sočno, jer sadrži sveži sir i jogurt. Jedan od onih običnih, svakodnevnih kolača sa pristupačnim sastojcima koji sam ovom prilikom obogatila time što sam ga servirala sa ređim pudingom od vanile.


Voćni kolač sa palentom i sirom


Sastojci:

150 g palente (ili kukuruznog griza)
150 g mekog brašna 
1 kesica praška za pecivo
1 kesica vanilin šećera
1 kašičica cimeta
prstohvat soli 
200 g smeđeg šećera
2 veća (ili 3 manja) jajeta
125 g putera
100 g svežeg sira
150 ml tečnog jogurta
400 g jagoda (ili nekog drugog voća)

Priprema:

• Puter otopiti i ostaviti da se prohladi.
Suve sastojke (palentu, brašno, prašak za pecivo, vanilin šećer i cimet) pomešati.

• Razdvojiti belanca i žumanca pa belanca sa prstohvatom soli umutiti u sneg. Dodati žumanca, sir, jogurt, puter i šećer i sve dobro izmiksirati da se šećer otopi. 

• Odložiti mikser i u umućenu smesu dodati pomešane suve sastojke pa sve ručno dobro izmešati.

• Jagode iseckati na deblje listiće pa i njih umešati u smesu.


• Okrugli kalup za pečenje (prečnika 24 ili 26 cm) obložiti podmazanim peki papirom i usuti umućenu smesu.
• Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni (bez ventilatora) oko 35-40 minuta. Ostaviti da se prohladi pa servirati.


• Možete skuvati ređi puding od vanile, pa kolač servirati sa pudingom - odlično je! Ili ga jednostavno samo pospite prah šećerom i poslužite.


Pogledajte video sa pripremom na Youtube kanalu:






2 коментара:

  1. Анониман2. јун 2021. 13:12

    Jako mi je lijep Jeko, i od toliko voca, sira i jogurta, mora biti i fenomenalno socan, bas bih ti ga malo ćohnula. Ni meni jagode nisu na pretjerano omiljenoj listi osim to kratko vrijeme kada ima nasih lokalnih ontarijskih, i kada mi je susjeda nepazljiva dok joj ih maznjavam iz vrta. Spomenula si sljive, javlja mi se da bi mogao biti bas po mojoj mjeri sa sljivama, rado bih ga isprobala. Hvala ti na jos jednom lijepom tvom receptu. Igraj se ljeta, i uzivaj u njemu. Grli te Nuua. ❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaista je predivan! I u kolačima ovakvog tipa čini mi se da je masalc ipak bolje rešenje od ulja...Inače, ljudi se čude kad kažem da mogu proći pored jagoda a da ih ne probam :) One su mi, pored grožđa, poslednje na listi. Ali kad kažeš šljive, već mogu da ih zamislim u ovoj kombinaciji!
      Baš me obraduješ uvek kada se javiš i drago mi je da pratiš recepte :* Puno te pozdravljam i grlim! 💖

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...