уторак, 22. јун 2021.

Posna sladoled torta sa višnjama

 

Kada sam prvi put videla fotografije ovog kolača i poželela da ga isprobam, nije me prevario osećaj da će to biti nešto što će mi se veoma svideti. Tako malo jednostavnih sastojaka koje volim i redovno koristim, a brza priprema bez pečenja - morala sam odmah da ga napravim!


I zaista, ova mini torta je prelepog ukusa i posebno prija u letnjem periodu. Jedini, rekla bih, nedostatak ovakvog tipa kolača je što se mora držati u zamrzivaču. Ja sam torticu nakon pravljenja ostavila u zamrzivaču, a onda sam je prilikom sečenja i serviranja izvadila 45 minuta ranije kako bi omekšala. Nakon toga sam je ostavila u frižideru i višnje iz nadeva su otpustile sok. To, naravno, nije uticalo na ukus ali ako planirate da je pravite za neke važnije prilike, da znate da mnogo bolje izgleda ako se čuva u zamrzivaču isečena, pa se parčići vade po potrebi. Dakle, kao i kod većine "sirovih" torti.


Inače, originalni recept je na Instagramu objavila Dani Boracheva pod nazivom Ice cherry pie. Dani je koristila trešnje ali se definitivno može praviti sa bilo kojim mekšim voćem, pa možda čak i sa jabukama ili kruškama ako bi se prethodno obarile. Kod mene je sada u kombinaciji višanja i nešto malo borovnica, jer su se zatekle u zamrzivaču i htela sam da ih potrošim. A već znam da će u toku leta biti napravljena i sa ananasom i mangom iz konzerve.



Posna sladoled torta sa višnjama

Sastojci:

• Za podlogu:

150 g ovsenih pahuljica
2 pune kašike kakaoa
15 svežih urmi
1 puna kašika otopljenog kokosovog ulja

• Za nadev:

500 g višanja (kod mene, 400 g višanja i 100 g borovnica)
1 zrela banana
10 svežih urmi
1 puna kašika chia semena


Priprema:

• Urme podeliti u dve činijice (za podlogu i za nadev) pa ih preliti toplom vodom i ostaviti oko 15 minuta da omekšaju. Omekšale urme očistiti od koštica a vodu u kojoj su stajale sačuvati jer će biti potrebna za pripremu podloge.

• Priprema podloge: sve sastojke za podlogu staviti u blender ili secka i miksirati dok se ne dobije ujednačena smesa, poput paste. Postepeno dodati vodu u kojoj su stajale urme - ocenićete koliko je potrebno da smesa bude kompaktna a ne sme biti previše retka.
Na tanjir za serviranje staviti manji obruč za torte (prečnik 18 cm) i utisnuti smesu na tanjir. Ostaviti u frižideru dok se priprema nadev.

• Priprema nadeva: sve sastojke staviti u blender ili secka i izmiksirati. Nadev rasporediti preko podloge i tortu ostaviti u zamrzivač da se stegne. Pre sečenja i serviranja ostaviti je bar pola sata na sobnoj temperaturi da omekša.


 Originalni recept: Dani Boracheva, IG 


 



Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...