среда, 17. јануар 2018.

Kinder pingvin rolat


Postoji sigurno više od dvadesetak recepata sa Coolinarike koje sam pravila mnogo, mnogo puta, a među njima je i ovaj rolat. Recept je pre skoro deset godina objavila naša draga Splićanka Anka Slišković, poznatija kao Yaja, a ja sam ga usvojila i pravila na više načina - u originalnoj, "klot" varijanti, ali i sa svežim voćem ili voćem iz kompota. I za koju god varijantu da se odlučite, nećete pogrešiti, rolat je predivnog ukusa a priprema se brzo i jednostavno jer se krema ne kuva, već se samo umuti i to je to! :) Dopada se i deci i starijima i zaista ukusom mnogo podseća na poznatu čokoladicu Kinder Pingui :))



  
Kinder pingvin rolat 


Sastojci:
Za koru:

6 belanaca
8 kašika šećera
1 kesica vanilin šećera
6 kašika tople vode
6 žumanaca
4 kašike brašna
2 pune kašike kakaa
1 kašičica praška za pecivo

Za kremu:

250 ml mlečne slatke pavlake
50 g šećera u prahu
100 g krem sira (sirko, abc...)

I još za preliv kore:
6-7 kašika skuvanog kakaa ili čokoladnog mleka

Za glazuru:
100 g čokolade
1 dl mleka
1 kašika kakaa
1 kašika šećera u prahu
50 g maslaca



Priprema:

1. Razdvojiti belanca i žumanca.
Belanca umutiti u čvrst sneg, postepeno dodajući šećer i mutiti dok se šećer ne istopi. Zatim dodati toplu vodu i žumanca, lagano izmutiti a onda ostaviti mikser i dodati prosejano brašno, kakao i prašak za pecivo. Lagano, prevrćući smesu da ne bi pala, promešati spatulom ili varjačom da se lepo poveže.
Usuti u veliki pleh od rerne, koji ste podmazali ili obložili pek-papirom. Ja i pek papir podmažem.
Staviti u zagrejanu rernu da se peče, najbolje je da vreme pečenja prilagodite svojoj rerni. Kod mene je to na 180 stepeni sa ventilatorom i ispeče se veoma brzo, za 10-ak minuta. Kod ovakvih kora, sa kakaom, veoma je bitno da se ne prepeku, jer bi u tom slučaju bile suve.



2. Pečenu koru, odmah čim se malo prohladi da možete rukovati s njom, uviti sa papirom u rolat i tako ostaviti da se ohladi. Onda je odviti, odlepiti papir i poprskati je skuvanim kakaom, čokoladnim mlekom ili neskvikom - dovoljno će biti samo nekoliko kašika, tek da je blago pokvasite.

3. Dok se kora hladi, umutiti kremu. 
U činiju sipati slatku pavlaku, izmiksirati je, dodajući šećer u prahu. Obavezno vodite računa da ne premutite pavlaku kako se ne bi zgrudvala. Čim krene da se zgušnjava, dodajte krem sir, još malo mutite da se poveže i krema je gotova!




4. Razviti na stolu streč foliju i na nju staviti koru. Premazati je umućenom kremom, pa pažljivo uviti u rolat, malo i blago ga valjati po stolu da se lepo oblikuje i odmah ga uviti u foliju. 
Obavezno ostaviti nekoliko sati u frižideru da se dobro rashladi.
Sutradan, sve sastojke za glazuru otopiti na pari i preliti rolat. Ostaviti da se prohladi, pa tek onda iseći i servirati. 



Kinder pingvin sam pravila i sa svežim voćem - sa malinama i jagodama, u tom slučaju je bolje koru poprskati sokom, za svežiju i laganiju varijantu:


Fenomenalan je i sa ananasom iz kompota: kora se poprska sokom a ananas isecka na kockice ;)


A možete i prokuvati crveno voće sa malo praška za puding ili gustina i napraviti voćni fil, koji se premaže preko kore, pre kreme sa sirom :)


Izaberite svoju varijantu i uživajte u divnom desertu! :)

31 коментар:

  1. Jeko, rolat ti je zaista divan,i rado bih ga napravila, ali to kod nas ne prolazi baš dobro, jer nešto svi počeli da paze šta i koliko pojedu...

    ОдговориИзбриши
  2. ne znam sta pre da citam,gledam..!!!sve mi je predivno !!!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam! Rolat je zaista odličan, posebno što trpi razne kombinacije voća, a vrlo je lep i bez njega. A pravi se brzo, što je takođe bitna stavka :))

    ОдговориИзбриши
  4. Nisam jos probao ali po slikama vidim da je supeeeer kolač:-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste, odličan je za koju god se kombinaciju odlučili :) Hvala na javljanju, pozdrav! :))

      Избриши
  5. ja bi najradije ovaj zadnji, ali svi su ti fini :)

    ОдговориИзбриши
  6. Одговори
    1. Hvala Ana! Jeste, voće ga baš fino osveži, ili sveže ili ono iz kompota ;))

      Избриши
  7. Ovaj recept je divan! Hvala Jelena
    Zlat "Cirina" haha

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pojedoh i slovo uz kolac
      Zlata

      Избриши
    2. Hahaha, Zlato, razumele smo se :)) Baš mi je drago što pratiš blog i naravno, što ti se rolat dopada, mi ga obožavamo ;) Šaljem ti veliki pozdrav!

      Избриши
  8. Wow, odlican kao i svaki tvoj recept. Nestigoh jos staviti glazuru al prezadovoljna kako mi je biskvit lepo ispao pa ga potpuno zaboravih preliti sokom ali je i ovako taman socan. Hvala ti draga mnogo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Smiljo, original recept je objavila Yaja, ja sam ga samo prenela :) A toliko ga volim i toliko puta sam ga pravila, kad god nešto nemam vremena ili me mrzi da pravim nešto komplikovanije, on bude na repertoaru ;) Drago mi je da si ga pravila, hvala ti na javljanju! :*
      p.s. za Uskrs sam pravila tvoje Noćne gužvarice, dakleM, kao da smo se dogovarale :D

      Избриши
  9. Draga Jeko, rolat je odličan, baš smo uživali u njemu! :) Evo kako je meni ispao:

    https://mysticcakes.wordpress.com/2018/06/06/kinder-pingvin-rolat/

    Hvala puno na receptu, sigurna sam da ću ga ponavljati malo češće. ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Natalija, hvala ti na isprobavanju i javljanju, baš mi je drago da se rolat i tebi dopada i da ćeš ga ponovo praviti - kod mene je baš često na repertoaru ;) Sad ću da skoknem da vidim tvoje lepe slike! Šaljem ti veliki pozdrav! :*

      Избриши
  10. Одговори
    1. Mirjana, nadam se da vam se dopao, ma, sigurna sam! ;) Hvala ti na javljanju, puno te pozdravljam! :))

      Избриши
  11. Одговори
    1. Draga Mirjana, baš mi je drago da Vam se dopao! Hvala na poverenju i javljanju :) Veliki pozdrav!

      Избриши
  12. Da li bih mogla da stavim zaleđene maline u ovaj rolat i kako? 😊

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Može, ali je bolje da ih prethodno odmrznete, kako ne bi pustile previše soka i razredile kremu. Taj sok koji otpuste možete vrlo blago zasladiti šećerom u prahu i njime poprskati koru :)

      Избриши
  13. Ja mozda malo kasnim sa pitanjima, ali me zanima da li se može umjesto sira staviti vajkrem? Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam probala, pa ne bih znala sa sigurnošću da odgovorim. Ukoliko vajkrem nije slan, mislim da bi moglo :)

      Избриши
  14. Rolat je fantastican. Samo sam dodala 100gr sitno rendane bele cokolade u fil. Hvala na receptu.😊

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi je drago da ste zadovoljni i dopada mi se dodatak čokolade u fil :) Hvala na poverenju i na javljanju!

      Избриши
  15. Правила за Васкрс прву верзију, одличан је!

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...