понедељак, 8. јануар 2018.

Džem od narandže


Ako tražite da kupite dobar džem od narandže, uopšte ga nije lako pronaći ili je njegova cena često neopravdano visoka. Par puta sam ga kupila u Grčkoj, jednu, dve male teglice i nije bio loš, ali je ipak mnogo lepši kada ga sama skuvam i nikako ne propuštam da to uradim baš u ovom periodu, kada narandže nisu skupe. Naravno, sigurno da je najbolja varijanta ako imate svoje, neprskane, ali i ove kupovne mogu da posluže.


Priprema ovog džema je jednostavna i brza. U zavisnosti od dužine kuvanja, zavisiće i gustina džema. Ponekad ga malo duže kuvam kako bi višak tečnosti ispario a džem bio gušće strukture, poput želea i tada je idealan za punjenje krostata i pita. Zato bi prilikom kuvanja trebalo imati na umu da se svaki džem hlađenjem zgušnjava.





Džem od narandže


Sastojci:

1600 g očišćenih narandži (oko 2,5 kg u kori)
200 g iseckane narandžine korice
1 kg šećera



Priprema:

Pre same pripreme, potrebno je dobro oprati narandže jer su, naravno, prskane. Ja ih pod mlazom tople vode izribam hrapavom stranom sunđera a onda ostavim nekoliko sati u rastvoru sode bikarbone (2 kašike sode na 2 l vode).To možete uraditi u većoj činiji ili sudoperi. 




Narandže očistiti i sačuvati kore koje su lepe, bez oštećenja. Sa unutrašnje strane kore pokušajte da skinete belu opnu (bela opna se odstranjuje jer je u njoj gorčina) kako bi narandžasti deo kore bio tanji i onda te korice sitno iseckajte. Potrebno je 200 g očišćene korice. 
Narandže takođe sitno iseckati.




U šerpu staviti iseckane narandže, korice i šećer. Staviti na tihu vatru da se kuva, uz povremeno mešanje. Posle pola sata sve usitniti štapnim mikserom ili vaditi rešatkastom kašikom pa izmiksirati u secku. Nastaviti kuvanje sve dok se pekmez ne zgusne, mešajući da ne zagori. 
Ovu količinu voća obično kuvam oko sat i po vremena na tihoj vatri, kako bih dobila gušći pekmez. Ne miksiram voće do kraja jer volim da se u džemu osete i korice i komadići narandže. 
Kada je džem gotov, čiste, suve tegle i poklopce staviti u pleh pa u rernu da se zagreju do 100 stepeni. Izvaditi i u vruće tegle sipati vruć džem. Korisno je da na ruke navučete rukavice kako se ne biste opekli :) Napunjene tegle vratiti u rernu, ponovo uključiti da se ugreje na 100 stepeni kako bi se na džemu uhvatila korica, pa ih ostaviti u zatvorenoj rerni da se tu ohlade. Sutradan, dobro zavrnuti poklopce i džem čuvati na hladnom mestu.


Ukus je fantastičan! Ta gorkasto-slatkasta aroma narandže najbolje ide uz neke integralne deserte, kao što su krostate, tartovi, a nedavno sam i vanilice filovala ovim džemom koji mi je ostao od prošle godine i odlično se očuvao. S tim što moram da naglasim da sve džemove leti držim u frižideru a zimi na hladnom, jer ne koristim konzervanse a i količina šećera nije velika. 




Ranije sam gledala raznorazne recepte u koje se dodaje voda ili se narandže cede pa koristi njihov sok. Mislim da je to nepotrebno i da je šteta razvodnjavati ovaj fini ukus dodajući vodu a i zašto da se ne iskoristi cela voćka, potrebno je da se samo dobro ukuva. Ali, taj trud vredi jer ćete dobiti zaista predivan džem. Od ove količine voća dobiju se dve pune velike tegle (od 750 ml) i jedna manja činijica - za neposrednu probu ;)








18 коментара:

  1. Aaaa a ja pre neki dan gledala i planirala kad ću da ga pravim, tvoj je divan, pravi, i ja volim s celom voćkom! Ovo sigurno probam ubrzo ;) Fotkice: sunčane!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ceco, ove godine (tj. krajem prošle ;)) sam napravila dve ture, pa kako da propustim kad su narandže 80 dinara?? A verovatno ću još koju jer sam dve tegle već poklonila i izazvale su oduševljenje! :)) Naravno, deo korica je otišao u tvoje aranćine, bože, kako sam ekonomična ;) Nadam se da će ti se džem svideti a verujem da ćeš posle lako smisliti gde da ga trošiš :)

      Избриши
  2. i sad ćeš me još naterati da i ja pravim džem od pomorandže,mada nisam veliki ljubitelj, ali kad vidim tvoje slike, koje me odušvljavaju,poželim da ga i ja pripemim. Koje si pomorandže koristila, one sa tanjom ili debljom koricom?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, sad sam koristila one sa debljom korom, zato sam se i trudila da skinem onu belu opnu iznutra. Zapravo, duže je trajalo pranje i čišćenje narandži i sama priprema nego kuvanje džema. Imam neku šerpu u kojoj je teško i da zagori, tako da nema potrebe ni da se stalno meša, samo se ostavi na tihoj vatri i povremeno promeša :)

      Избриши
  3. Jao Jeko, ovo je baš za mene, super ti je postupak naročito deo sa sodom bikarbonom i što koristiš celu voćku. Boja ti je fantazija. Ja sam pre neki dan ugledala i med od narandži, malo je skuplji, ali moram da ga probam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aleksandra, nisam ovde videla med od narandži, mogu misliti kako to fino miriše! Meni je lepše kad se koristi cela voćka, ne da mi ne smeta kad se osete komadići, već mi je tako ukusnije bilo koji džem da je u pitanju. A što se tiče boje, stvarno je atraktivna ;)

      Избриши
  4. Jeko, obožavam ukus narandže, ali džem nisam pravila. Pravila sam kombinaciju sa jagodama, ali na kraju sezone kad ih još ima, a dospeju jagode. Ovo ću svakako probati, a za tih 90 minuta mešanja sećaću se narandži na Majorki - puni su voćnjaci, a niko ih niti prska niti bere.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Olgice, ali tih sat i po nije neprastano mešanje, povremeno promešaš i to je to, tek pred kraj kad brzo počne da se zgušnjava, onda treba pripaziti :) Sećam se kada sam poslednji put kuvala džem od jagode da se mnogo duže kuvao nego ovaj...Ajoj, pa ne mogu da verujem da na Majorci niko ne bere narandže! :)))

      Избриши
  5. Meni ovaj tvoj džem još uvijek šapuće da ga napravim i nemogu ga više slušat. Zato ću ga danas obavezno napraviti. Već sam kupila slatke i sočne narandže, koje čekaju da ih pretvorim u ovu divotu. A koricu sam mislila naribat, prije nego ogulim narandže, bit će mi malio brže i nadam se da će bar upola biti lijep kao i tvoj. Ljubi te Alma ;) .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Alma, evo me tek sad i vidim tvoj komentar :) Odlična ideja da se korica nariba, posebno ako ne volite da se u džemu osete komadići ;) A ti si majstorica u kuhinji i sigurna sam da je ispao odlično, što se tiče gustine a nadam se da si zadovoljna i ukusom...HVala ti, šaljem ti veliki pozdrav! :*

      Избриши
  6. jedva cekam da isprobam...trazim recept dugo...vanilice s tim dzemom sam jela i pamtim ukus i samo zbog njih zelim da imam dzem

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jelice, nadam se da će Vam se svideti. Zaista je divnog ukusa. Ostala mi je još jedna mala tegla od prošle godine koju sam otvorila pre neki dan kada sam pravila kolač i džem nije promenio ni boju ni miris, odličan je! Lep pozdrav :)

      Избриши
  7. Postovana, ja sam upravo napravila dzem od mandarina po vasem receptu. Ukus je fantastican, bez preterivanja. Koricu sam ogulila nozem za ljustenje krompira, skoro da i nije bilo belog dela. Hvala na divnom receptu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš ste me obradovali, mnogo mi je drago da je tako lepo ispao! I ja imam u planu da ga napravim ovih dana :) Hvala na poverenju i na javljenim utiscima!

      Избриши
  8. Kupljene narandže za novu turu! Evo već treća godina kako pravim ovo divno sunce u tegli 😀

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi je drago što je tako, evo i ja se spremam da ga kuvam ovih dana jer mi je od prošle godine preostala samo jedna mala tegla :) Hvala na poverenju i na javljanju!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...