среда, 6. јун 2018.

Žarbo



U mojoj porodici se ne zove ni pitom, ni štanglama, ni kockama, već jednostavno - Žarbo :) Omiljeni kolač mog oca i mog muža zbog čega se obavezno pravi za naše svečare, Petrovdan i Jovandan, a često i bez nekog posebnog povoda. Zbog njega (i vanilica) se sakrivaju i čuvaju poslednje tegle domaćeg džema od kajsija ;)  Do sada sam ga pravila po raznim receptima, sa praškom za pecivo, sa kvascem, u posnoj verziji, sa i bez čokoladne glazure, ali bih se na kraju uvek vraćala starom receptu moje tetke Spomenke. Ovaj put uz jednu malu razliku - Poma za izradu korica koristi samo maslac, a ja sam mešala maslac i mast. 







Žarbo 

Sastojci:

400 (+50) g brašna
prstohvat soli
100 ml mleka
20 (pola kockice) svežeg kvasca
100 g masti
100 g maslaca
1 jaje
50 g šećera

I još:
500 g džema od kajsija
300 g mlevenih oraha
200 g šećera

Po želji: 
150 g čokolade za kuvanje
5 kašika ulja


Priprema:

U toplo mleko staviti kašičicu brašna, kašicicu šećera i izmrviti kvasac, pa dobro promešati i ostaviti par minuta da se kvasac aktivira i zapeni.

Dok se kvasac ne aktivira, u 3 iste činijice ravnomerno rasporedite džem, orahe i šećer i sve to dobro izmešati da se ujednači - time će se premazivati kore.

U činiju za mešenje staviti prosejano brašno, so, šećer, jaje, mast i maslac iseckan na listiće pa dodati razmućeni kvasac i umesiti meko testo.
Odmah ga podeliti na 4 jednaka dela, možete koristiti vagu kako biste bili sigurni da su iste težine :)
Iseći dva pek papira u veličini pleha u kome će se kolač peći - moj pleh je dimenzija 20x30cm a ukoliko pravite samo sa tri korice, može i veći.
Papir blago posuti brašnom, pa prvu kuglu testa pomoću oklagije razviti u dimenzijama pleha, izbockati viljuškom i zajedno sa pek-papirom staviti u pleh.
Premazati prvom količinom nadeva.
Na drugom papiru razviti drugu koricu, izbockati je, pa je sa papirom koji je sada gore, preneti na smesu u plehu, odlepiti papir a preko korice blago preći rukama da se zalepi za nadev. Naneti pripremljeni nadev iz druge činijice i uraditi isto i sa trećom koricom a četvrta se ne premazuje.





I gornju koru blago izbockati viljuškom pa staviti u zagrejanu rernu da se peče na 180 stepeni oko 40 minuta. Ja obavezno prekrijem kolač alu folijom da ne bi pre vremena porumeneo i kako bih bila sigurna da će se ravnomerno ispeći.
Dok se kolač peče, na pari istopiti čokoladu sa uljem i preliti preko pečenog kolača. Ostaviti ga da se dobro rashladi pa tek sutradan seći na štanglice.




Ukoliko volite da je Žarbo sočan, da nije suv već bogat nadevom, onda je ovo kolač za vas! :)







6 коментара:

  1. Анониман16. јул 2022. 03:44

    LEPO IZGLEDAJU I LAKO IH NAPRAVITE.JA SAM IH PRAVILA NA DRUGI NACIN I BILO JE UKUSNO ALI VISE POSLA.HVALA ZA RECEPT .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ukoliko isprobate, javite utiske! Lep pozdrav 🌹

      Избриши
    2. Анониман19. јул 2022. 21:09

      Zarbo je moj omiljeni kolac. Kore ne pravim u originalu sa kvascem, nego belim vinom i 4 zumanceta...izvrsni

      Избриши
    3. Interesantan mi je dodatak belog vina. Pravila sam posne kolače u kojima je vino sastojak i stvarno bude fina aroma :)

      Избриши
  2. Ovaj kolač me podseća na Šuster pitu posnu. Moraću i ovaj da probam pa da uporedim 😃

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...