недеља, 11. април 2021.

Zrna kafe


Zrna kafe su sigurno jedan od najjednostavnijih a u isto vreme najlepših sitnih kolača. Prvo, osvajaju šarmantnim izgledom odnosno oblikom poput pravog zrna kafe sa specifičnim "zarezom" po sredini a zatim i svojim neodoljivim ukusom koji podseća na čokoladice iz najfinijih bombonjera.


Recept je davno, pre više od deset godina, objavila draga Lana Belić, u kulinarskim krugovima poznatija kao Mignonne, na svom blogu La Cuisine Creative. Kada sam prvi put isprobala ovaj kolač, toliko sam se oduševila da je postao redovan za sva slavlja, a onda, pod naletom novih recepata i usled stalne potrebe da probam i nešto novo, prošle su godine a da ga nisam pravila. Prošle godine sam odlučila da obavezno za slavu napravim i Zrna kafe, jer sam ih se veoma uželela a i moja sestra ih obožava. 


Inače, recept je tačan u gram, uostalom kao i svi Lanini recepti i zaista nema potrebe ništa menjati. Jedino što sam ja uradila, u odnosu na originalni recept, je da sam od početka koristila nes kafu u granulama umesto klasične domaće mlevene kafe. Jednostavno mi se više dopada taj ukus, a vi možete koristiti i domaću kafu ukoliko više volite njenu aromu u kolačima.


Zrna kafe

Sastojci:

250 g šećera
0,75 dl vode
125 g maslaca (ili margarina)
90 g čokolade
100 g mlevenih oraha
100 g mlevenog keksa
2 ravne kašičice nes kafe

Za glazuru:
150 g čokolade
5 kašika ulja

Priprema:

• U šerpu sipati šećer i vodu pa staviti na tihu vatru da provri. Kuvati dok se šećer ne otopi i dobije sirup. Nema potrebe da se šećerni sirup dugo kuva, jer se posle može desiti da se smesa rasipa, tako da je oko 3-4 minute sasvim dovoljno.

• U vruć sirup dodati maslac koji je prethodno iseckan na kockice, izlomljenu čokoladu i kafu pa mešati da se otope. Na kraju u smesu staviti mlevene orahe i keks i dobro promešati da se svi sastojci sjedine. Ostaviti smesu u šerpi da se u potpunosti ohladi.

• Nakon hlađenja, kašikom uzimati po malo smese i oblikovati kuglice. Ja svaku kuglicu stavim na digitalnu vagu pa kako koju dodajem samo resetujem i merim, kako bi sve bile iste težine a samim tim i veličine, obično oko 15-20 g. To ide vrlo brzo - prvo stavljam gomilice na vagu a onda valjam kuglice i ređam ih na poslužavnik obložen streč folijom.


• Kada su sve oblikovane, preko svake kuglice prislonim čačkalicu, blago pritisnem po sredini i napravim zarez tj. otisak. Na taj način se dobije izgled karakterističan za zrno kafe. Ostaviti ih u frižider da se dobro rashlade i stegnu.

• U činiju koja je pogodna da se stavi na šerpu sa ključalom vodom, staviti čokoladu i ulje da se otope i ugreju. 

• Stavljati jedno po jedno zrno kafe na viljušku pa ga iznad činije sa otopljenom čokoladom pomuću kašike preliti glazurom ili ga uroniti u istopljenu glazuru, izvaditi i blago lupnuti po rubu činije da se višak otrese. Spuštati na poslužavnik obložen folijom ili pek papirom. Ukoliko ima potrebe, možete ponovo preći čačkalicom preko zareza, posebno ako se napunio čokoladom, kako bi bio izraženiji.


• Zrna kafe ostaviti da se dobro rashlade i čokolada stegne. Zatim, ukoliko ima potrebe, na dnu pomoću nožića iseći višak stegnute čokolade pa ih staviti u papirne korpice i servirati.




Na slici su: 
Žarbo, Baunti štangle, Šarena oblatna, Zrna kafe, Voćna mađarica, Lešnik gnezda i Šarena oranž pita. Sve recepte (osim Bauntija, a i on će biti uskoro) možete pronaći na blogu u kategoriji Sitni kolači, klik

2 коментара:

  1. Jako su ti lijepo ispala, Jeko. I ja sam probala ova Lanina zrnca. Uz tvoja lesnik gnezda, to su mi dva omiljena nepecena kolacica. A velika mi je zelja isprobati i tvoju sarenu oranz pitu, ona mi je na pameti vegc godinama, izuzetno mi je lijepa. Samo se malo bojim tih kora sto se peku na prevrnutom protvonu; ti si bas majstor za takve stvari, mojih 16 prsta su malo nespretni za to. Sedam jela cu spremiti bez pol frke na sedam kola, nje mi tesko, ali se bojim tih pita k'o samog vraga. :D Skupicu hrabrost jednom i krenuti. Grli te Nuua.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sanja, i meni su Lanina zrnca među najomiljenijim kolačima. Jedno vreme ih nisam pravila pa sam ih se baš uželela. A šarena oranžica je stvarno jedan od najlepših kolača tog tipa i pošto u korama ima i oraha one su masnije, lao se razvlače i budi sigurna da nećeš imati nikakvih problema oko njih ;) Samo pazi da se ne prepeku, to je možda najveća opasnost kod pripreme takvih kolača, ne pitaj koliko puta mi je prva kora bila reš pečena :D
      Samo kreni i javi utiske! Puno te pozdravljam i grlim :*

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...