четвртак, 14. новембар 2019.

Pijani Isidor



Pijani Isidor je moj tip kolača za sva vremena. Dovoljno je reći koji su sastojci: orasi, jaja, maslac, rum i čokolada. Starinski a kvalitetni i "konkretni". To je vrsta kolača kakve nikada ne odbijam, a pojedem jedno parče i eto me u raju :) Recept sam, posle dugo ubeđivanja da mi ga da, dobila od snaje Tanje Jekić koja ga pravi godinama ali u vidu štangli, a ja sam sada odlučila da ga napravim u obliku torte. Postoje dva razloga za to: danas je 50. rođendan mog muža i dve godine kako pišem blog Jekin Kapric :)




Pijani Isidor


Sastojci:

Za koru:

4 jajeta
150 g šećera
50 g narendane čokolade za kuvanje
150 g mlevenih oraha
80 g brašna
1 ravna kašičica praška za pecivo
150 g maslaca
+
200 g džema od kajsije

Za prvi fil:

250 g mlevenih oraha
150 g šećera u prahu
100 ml vrelog mleka

Za drugi fil:

6 jaja
200 g šećera
120 g čokolade za kuvanje
250 g maslaca
50 ml ruma




Priprema: 

1. Priprema kore:

Razdvojiti belanca i žumanca. Belanca umutiti uz postepeno dodavanje šećera. Ne mora biti čvrst sneg. Zatim dodati žumanca i narendanu čokoladu, pa sve ostale sastojke: omekšali maslac iseckan na kockice, mlevene orahe i brašno pomešano sa praškom za pecivo. Dno okruglog pleha (24 cm) obložiti podmazanim pek papirom pa smesu izliti u pleh. 
Peći u prethodno zagrejanoj rerni oko 25 minuta na 170 stepeni - najbolje je da vreme pečenja prilagodite svojoj rerni i ubadanjem čačkalice u sredinu kore proverite da li je pečena.



Kada se malo prohladila, koru preneti na tanjir za serviranje i oko nje staviti obruč u kome će se filovati. Na pečenu vrelu koru naneti ugrejan džem od kajsije i ostaviti da se prohladi.



2. Priprema prvog fila:

Pomešati mlevene orahe i šećer u prahu pa ih popariti vrelim mlekom i dobro promešati. Smesu polako naneti preko prohlađenog džema. To je najbolje uraditi pomoću kafene kašičice, pažljivo je nanoseći bez razmazivanja, već samo tapkanjem, kako se fil ne bi pomešao sa džemom.



3. Priprema drugog fila:

U činiji koja je pogodna za kuvanje na pari, umutiti jaja sa šećerom. Zatim činiju staviti na šerpu u kojoj ključa voda pa na tihoj vatri kuvati fil uz stalno mešanje, oko deset minuta dok se jaja termički ne obrade i fil počne sa se zgušnjava. Potrebno je da se stalno meša kako se jaja ne bi zgrudvala. U vruće staviti izlomljenu čokoladu, iseckan maslac i rum. Još malo mešati dok se sve ne otopi a onda skloniti sa vatre i ostaviti dvadesetak minuta da se prohladi. 
Topao fil naneti preko fila od oraha.





U trenutku nanošenja, drugi fil je redak i potrebno je da se torta dobro rashladi kako bi se stegla i mogla lepo da se iseče. To znači da u frižideru bude najmanje deset sati pre serviranja. 



Naravno, po ovom receptu možete praviti i štangle. U tom slučaju, kora se peče u četvrtastom plehu dimenzija 30x20 cm (ili malo većem ako želite da štangle budu niže) i sve ostalo se radi po receptu.



Još jedna napomena: ukoliko volite vlažne kolače, koru možete natopiti mlekom u kome se razmuti malo ruma. Za moj ukus, kora je sasvim dovoljno meka i vlažna i bez natapanja, jer u sebi sadrži dovoljno masnoće od oraha i maslaca, tako da je ne bih dodatno natapala ni sa čim. 



13 коментара:

  1. Moze li bez ruma?
    Hoce li valjati?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa može, ali to onda nije ovaj kolač, baš zbog ovolike količine ruma je Pijani Isidor. Ukoliko ne koristite alkohol, možete iscediti sok iz pomorandže i staviti njega :)

      Избриши
  2. Vise mi se svidja ovaj recept sa rumom koji se stavlja u krem sa jajima nego u orahe kao sto sam negdje procitala.Onda ukus oraha ostane pravi,a ovamo se dobije prelijepa čoko-rum krema😋😋😋

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, ja sam imala prilike i da probam tu varijantu o kojoj govorite i zaista je ova lepša. Ukus oraha se ne "razvodni" rumom, a ostane u finoj čoko-rum kremi :)
      Lep pozdrav i sve najbolje u Novoj godini!

      Избриши
  3. Divno!! Ova torta je bas po mom ukusu! Cokolada, orasi, rum... Nju sigurno pravim za Vaskrs! A pronasla sam i pogacu sa Vaseg bloga koja ce biti na Vaskrsnjoj trpezi!Inace moram Vam reci da su Vam svi recepti savrseni i da ste se, bar sto se mene tice izdvojili u moru raznih kolinarskih blogova!! Samo nastavite tako... Zeljno ocekujem svaki Vas novi recept! Pozdrav iz Istocnog Sarajeva i srecno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Dijana, hvala puno na lepim rečima i na praćenju! Drago mi je što pronalazite recepte koji Vam se dopadaju. A ova torta je i moj favorit upravo zbog sastojaka. Volim je i kada se priprema u običnom plehu i seče na kocke ili štangle!
      Lepo provedite praznik, sve najbolje i pozdrav! :*

      Избриши
  4. Čini se da ovde ima još jedna bela kora????

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Jeko, poštovanje i pohvale za blog! Pratim Vas već neko vreme i zaista su recepti lepi i pouzdani.
    Molim Vas za mišljenje... Da li će se krema stegnuti!? Bojim se ovih krema u koje ide maslac u vruću masu od jaja i šećera!? Da li je ova mera dovoljna za pleh 20 *20 ili je potrebno povećati količinu!?
    Unapred hvala, pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pitanje se odnosi na dimezije pleha 30 * 20, kao što ste napisali u receptu... Mala ispravka 😊

      Избриши
    2. Hvala mnogo na lepim rečima, uz izvinjenje što tek sada odgovaram, nekako sam propustila Vaš komentar.
      Krema će sigurno da se stegne, potrebno je samo da se kolač dobro rashladi. Najbolje ga je praviti dan pre no što vam je potreban kako bi se krema stegla. Ova mera je sasvim dovoljna za pleh dimenzija 30x20 cm, biće to lepe, visoke štangle.
      Lep pozdrav!

      Избриши
    3. Hvala na odgovoru!
      Kolač je napravljen i preukusan je, krema je divna sa blagom aromom ruma. Za ljubitelje starinskih i konkretnih ukusa, pravi izbor 😊
      Moja krema je bila za nijansu ređa, mozda je falio koji minut duže kuvanja na pari... Ali, to nije ništa zasmetalo. Veliki pozdrav i sve najbolje.

      Избриши
    4. Drago mi je da je kolač bio dobar! Nisam ga dugo pravila i baš bih mogla uskoro to da uradim i ja. Hvala na poverenju i na javljanju, lep pozdrav! 💖

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...