понедељак, 9. септембар 2019.

Patlidžan iz rerne


 

Iako se može kupiti tokom cele godine, patlidžan mi najviše prija u ranu jesen i pripremam ga najčešće baš u ovo doba godine. Ne samo zato što sada ima najpovoljniju cenu, već i zato što mi se čini da mu je sada najbolji ukus. 
Ovo jelo prilično podseća na italijanski klasik Melanzane alla parmigiana, koje mi je omiljeno ali ipak zahteva malo više vremena za pripremu. Tako da mnogo češće radim ovako. Osim toga, ako se izostavi parmezan, dobije se fini posni prilog i u tom slučaju potrebno je samo da se poveća količina ulja kako ne bi bilo suvo. Inače, može se koristiti i paradajz u kockicama iz konzerve.


Patlidžan iz rerne

Sastojci:

2 manja patlidžana (oko 600 g)
500 g zrelijeg paradajza
oko 1 dl maslinovog ulja
so, biber, suvi bosiljak, ruzmarin
2 pune kašike narendanog parmezana


Priprema:

• Patlidžan oprati, osušiti i iseći na kolutove debljine oko 1 cm. Svaki kolut blago zaseći. Odmah ih stavljati u podmazanu vatrostalnu posudu u kojoj će se peći i to tako da se do pola preklapaju prethodni i naredni kolut. Obilno poprskati maslinovim uljem, posoliti, pobiberiti i posuti sušenim bosiljkom i ruzmarinom.


• Paradajz oprati, oguliti i iseći na kockice. Rasporediti ga po začinjenom patlidžanu, još malo posoliti i staviti u rernu da se peče oko 35-40 minuta na 180 stepeni.


• Kada je pečeno, izvaditi iz rerne i posuti parmezanom, pa vratiti u vruću isključenu rernu na još par minuta da se sir otopi. 


Servirati vruće, uz meso ili ribu. A za večeru, sa kriškom sira i čašom belog vina pa vam ništa više neće biti potrebno :)




8 коментара:

  1. Odlican recept,ja ne pamtim kada sam se ovako slatko najela a moram priznati da sam bila jako skepticna kada sam uzela da spremam. Preporucujem svima koji nisu spremali niti jeli plavi patlidzan, nece se pokajati. Ja sam malo promenila i umesto parmezana prelila umucenim jajetom,kiselim mlekom i mladim sirom, jer sam prilagodjavala mom malcu😊 Jako mi se svidjaju vasi recepti ❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš ste me obradovali! Taj dodatak jaja, kiselog mleka i sira ga je još više obogatio i učinilo jačim obrokom. Odlična ideja, napraviću i ja jednom tako :) Hvala na lepim rečima i na poverenju! 💕

      Избриши
  2. Idem odmah da pravim. Cini mi se kao super recept.

    ОдговориИзбриши
  3. Isproban recept. Sutra pravim ponovo. 👌

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Marijana, na poverenju i na javljanju, raduje me da ste zadovoljni!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...