уторак, 16. октобар 2018.

Fitnes burek


Da, da, možete jesti burek i ako ste na dijeti ili pratite, kako bi se moderno reklo, zdrav "lajfstajl" 😉 Ovo je ustvari jedna vrsta pite gde se umesto klasičnih kora za pite ili brašna koristi kornfleks odnosno kukuruzne pahuljice. To je čini mnogo laganijom i za jelo a naročito za pripremu, jer su vam potrebni samo jedna činija i špatula. Sastojci se izmešaju dok čekate da se rerna ugreje i za manje od sat vremena imate odličnu pitu na stolu!



Fitnes burek 

Sastojci:

500 gr sira
1 jaje
180 gr kornfleksa
250 ml jogurta
prstohvat soli

 
Pre same pripreme, nekoliko napomena:
Ovu pitu sam pravila par puta, jednom po ovim, originalnim merama, a nekoliko puta od 400 gr sira, 2 jajeta i 160 gr kornfleksa. Mislim da su te sitne promene u merama manje bitne koliko vrsta i kvalitet sastojaka. Naime, moram priznati da mi se sa Ella sirom uopšte nije dopala, dok je bila potpuno druga priča kada sam je pravila sa domaćim kravljim sirom koji kupujem ovde na selu od prijatelja koji ga prave. To je, naravno, punomasan, kvalitetan sir pa je i pita bila mnogo ukusnija. Jedino u tom slučaju je potrebno da se vodi računa da li je sir slan, ukoliko jeste, pitu/burek nije potrebno soliti. 
Druga stvar, što se tiče kukuruznih pahuljica, kao najbolji mi se pokazao kornfleks marke Premia, koji kupujem u Maxiju i košta oko 250 dinara pakovanje od 500 grama. Koristila sam i kornfleks iz lokalne samoposluge (zajedno sa Ella sirom) ali nisam bila zadovoljna. To su sitnice koje ipak utiču na konačni ukus. Da napomenem još da je pita sa slika pravljena sa domaćim punomasnim sirom i ta varijanta je definitivno najukusnija. E sad, druga je priča koliko je to "fitnes" i može se voditi polemika da li su zdraviji malomasni ili punomasni mlečni proizvodi. 

Priprema:

U činiju staviti sir, jaje i jogurt i dobro promešati varjačom ili špatulom. Ukoliko je potrebno, dodati pola kašičice soli. Zatim u to dodati kukuruzne pahuljice, promešati i smesu (koja će biti prilično gusta) izliti na pleh obložen pek papirom. 


Tada uključiti rernu da se ugreje na 180 stepeni (sa ventilatorom) ili na 200 bez ventilatora i smesa će taman fino da nabubri dok se rerna ne ugreje.
Peći oko pola sata, odnosno dok ne dobije finu, rumenu boju. 


Kada se prohladi, pita se lepo seče, ne rasipa se i može se jesti i iz ruke :)
Originalni recept je objavila Jelena Šokac, na instagramu @fit_food_by.jelena .
Za dijetalnu varijantu, Jelena preporučuje da se koristi malomasni sir i Balans protein jogurt, kao i kornfleks bez zaslađivača. Na ovom koji sam ja koristila (Premia) piše da ima smanjenu količinu UH.



4 коментара:

  1. Obožavam ovo ukuvanju - kad namirnicu koju nisma ni sanjala da mogu upotrebiti i nekom jelu,, pronađem da mogu. Posle se samo pitam, pa kako se nisma ranije setila... prirodno je sasvim da corn flex umutiš sa jajima, zar ne?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kato, to i mene oduševljava, da se od samo nekoliko namirnica dobije jako lepo jelo, a opet, bez dodavanja začina što je, čini mi se, postao opšti trend i nekad se i preteruje sa začinima :) Ni ja se nikad ne bih setila ove kombinacije :))

      Избриши
  2. Koristila sam kornfleks u slatkoj varijanti sa bundevom i jabukom i umesto prezli samo ga sameljem. Ovo mi se sviđa jer se izbegnu kore. Ovo moram da isprobam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verujem da se i u slatkoj varijanti odlično uklapa... Nadam se da će Vam se svideti i u slanoj :) Hvala na javljanju!

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...