субота, 8. фебруар 2020.

Čokoladni jafa tart



Posle Jafa torte, koja je već dugo jedan od najpopularnijih recepata na blogu i Jafa pudinga od pirinča, meni posebno dragog u zimskim mesecima, vreme je za još jedan recept sa jafa keksom u glavnoj ulozi.


Prvo mi je palo na pamet da bi najbolji naziv bio "ultra" ili "ekstra" čokoladni jafa tart, ali hajde da ne preterujem i samo da kažem da se ljubitelji kremastih, čokoladnih kolača neće pokajati ako odluče da ga isprobaju. Tamna podloga od klasičnog testa za
krostate, krema koja se kuva u čokoladnom mleku i na sve to osvežavajući voćni žele preliv. Zaista odličan desert!
Možete ga pripremati u okruglom kalupu kao što sam ja sada ili u običnom pravougaonom plehu i potom iseći na kocke. 



Čokoladni jafa tart 

Sastojci:

- Za prhko testo:
140 g brašna
40 g kakaoa
40 g mlevenih oraha
prstohvat soli
50 g šećera u prahu
naribana korica od jedne narandže
110 g hladnog maslaca
1 žumance
2 kašike narandžinog soka

- Za čokoladnu kremu:
600 ml čokoladnog mleka
3 kašike šećera
2 kesice praška za puding od čokolade (2x40 g)
50 g maslaca

- Za žele od narandže:
300 ml soka od narandže
2 kašike šećera
2 kašike gustina

I još:

oko 200-250 g jafa keksa 

Priprema:

1. Priprema testa:

U činiji za mešenje prosejati brašno i kakao, dodati mlevene orahe, šećer u prahu, so i narendanu narandžinu koricu. Žumance razmutiti sa sokom od narandže pa takođe dodati. Na kraju, staviti hladan maslac isečen na listiće i brzo umesiti testo kako se ne bi grejalo od toplote ruku. Odmah ga pomoću oklagije razvući na pek papiru i staviti zajedno sa papirom u okrugli kalup dimenzija 26 cm. Ostaviti u frižideru najmanje pola sata a može i nekoliko sati da se dobro rashladi.
Rernu zagrejati na 170 stepeni. 
Pripremljeno testo izbockati viljuškom i staviti u prethodno zagrejanu rernu da se peče. Trebalo bi da je pečeno za oko 15 minuta. 
Dok se podloga peče, pripremiti kremu.

2. Priprema čokoladne kreme:

U šerpu sipati 400 ml čokoladnog mleka i šećer a u preostalih 200 ml razmutiti prašak za puding da se razbiju grudvice. Mleko staviti na vatru da provri pa u vruće usuti razmućen puding i kuvati uz stalno mešanje oko 2-3 minute dok se krema ne zgusne. Odmah u vruću kremu dodati maslac i stalno mešati dok se ne otopi. 
Vruću kremu sipati preko vruće pečene podloge.
Preko kreme poslagati jafa keks sa čokoladnom stranom okrenutom gore. Zatim napraviti žele od narandže.

3. Priprema želea od narandže:

U manju šerpu sipati 200 ml soka od narandže i šećer. Staviti na tihu vatru da provri. U ostatku soka (100 ml) razmutiti gustin pa usuti u provreli sok i mešati par minuta dok ne počne da se zgušnjava. Skuvan žele preliti preko čokoladne kreme i jafa keksa. 
U vruć žele utisnuti jafa keks presečen na polovinu a onda kolač ostaviti na hladnom najmanje 4-5 sati da se dobro rashladi i krema stegne. 


Polazna ideja za ovaj tart je recept sa Coolinarike koji je objavila moja draga prijateljica Ines Šaronić, poznatija kao Ineska2704. Sa njenim receptima nema greške i ne samo to - stvarno ne znam koliko je ona mojih a koliko sam ja njenih recepata isprobala. Definitivno imamo isti ukus i hvatamo se za iste stvari! :)
Taj Ineskin tart sam pravila više puta a sada mi se nekako nagomilalo čokoladno mleko (Neda neće više da ga pije) pa sam odlučila da ga potrošim za kremu, a i da podlogu izradim u "crnoj" varijanti. 
Sve u svemu, obe varijante su odlične! 









Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...