уторак, 3. август 2021.

Lešnik parfe torta


Torta koju sam ove godine pravila za Nedin 14. rođendan je bila odavno u planu ali sam čekala neku lepu priliku poput ove. Jednostavno se priprema, nije velika a lagana je i kremasta pa je dobar izbor za vrele letnje dane. 


Lešnik parfe torta ima samo jednu koricu i jednu pahuljastu kremu koja je u trenutku nanošenja skoro tečna tako da je potrebno vreme da se dobro rashladi i stegne pa preporučujem da se pravi najmanje osam sati pre no što ćete je seći i servirati. 


Iako se koristi nešto malo više od 100 g lešnika, oni se intenzivno osete pa će vam se torta sigurno svideti ako ih volite. Inače, umesto bele, u kremi se može koristiti i crna čokolada, pa ćete dobiti lep crno-beli kontrast sa korom. Međutim, za prvi put, probajte sa belom čokoladom jer je ipak i ona jedan od važnih sastojaka koji torti daju tako nežan ukus.




Lešnik parfe torta

Sastojci:

Za koru:

6 belanaca
6 kašika šećera
1 kesica vanilin šećera
5 kašika brašna
pola kesice praška za pecivo
3 pune kašike mlevenih pečenih lešnika
za preliv: 200 ml vrućeg mleka

Za kremu:

500 ml mleka
150 g šećera
1 kesica vanilin šećera
6 žumanaca
200 g bele čokolade
2 kesice želatina
100 g mlevenih pečenih lešnika
500 ml slatke pavlake

• Priprema kore:

Rernu uključiti da se ugreje na 170 stepeni (bez ventilatora).
Razdvojiti belanca i žumanca.
Belanca umutiti u čvrst sneg uz postepeno dodavanje šećera i vanilin šećera. Odložiti mikser pa ručno umešati brašno prosejano sa praškom za pecivo i mlevene lešnike. Polako promešati špatulom, prevrćući smesu pažljivo kako belanca ne bi "pala". 
Smesu izliti u podmazan i posut brašnom okrugli kalup za pečenje (24 ili 26 cm).
Peći u rerni oko 10 minuta, odnosno dok ne porumeni. Vruću koru izbockati viljuškom i preliti vrelim mlekom pa je ostaviti u toploj rerni da ga upije.

• Priprema kreme:

Žumanca promešati sa malo mleka i šećerom i vanilin šećerom.
Ostatak mleka sipati u šerpu i staviti na vatru da provri. 
Dve kesice želatina sipati u šerpicu, preliti sa 8 kašika hladne vode, promešati i ostaviti da nabubri.
Provrelo mleko skinuti sa vatre i umešati razmućena žumanca pa vratiti na šporet. Kuvati na tihoj vatri uz stalno mešanje žicom, dok ne počne da se zgušnjava, oko 2-3 minute. Skloniti sa vatre i u vruću kremu staviti izlomljenu belu čokoladu pa mešati dok se čokolada ne istopi. Zatim dodati ugrejani želatin (pazite, ne sme da provri prilikom grejanja!) i sve dobro promešati, može i mikserom. Ostaviti da se prohladi uz povremeno mešanje. 
Slatku pavlaku umutiti i u nju dodati prohlađenu kremu. 
Na kraju, u kremu ručno umešati mlevene pečene lešnike.

• Slaganje torte:

Koru, koja se ohladila i upila mleko, staviti na tanjir za serviranje a oko nje postaviti okrugli obruč. Preko kore sipati pripremljenu kremu. Ona će u trenutku nanošenja biti tečna (poput smese za palačinke) ali nemojte da vas to brine jer će očvrsnuti nakon hlađenja od najmanje osam sati. Posle tog vremena skinuti obruč i tortu ukrasiti po želji. Ja sam umutila slatku pavlaku i posula je mlevenim lešnicima i narendanom belom čokoladom.


U odnosu na Ivanin recept, ja sam odstupila utoliko što sam smanjila količinu mleka u kremi, za 100 ml, ali krema bi bila čvrsta i da sam upotrebila 600 ml jer se koriste dve kesice želatina. Možda bi se mogla koristiti i jedna kesica ali je u tom slučaju bolje da koristite biljnu slatku pavlaku jer je čvršća. Ja više volim mlečnu koja se teže steže i zato i kod mene, kao i u originalnom receptu, ipak idu dve kesice želatina. 









2 коментара:

  1. Lijepe moje cure sa prekrasnom tortom. 14-ti?, ne mogu vjerovati. Grlim vas obje, i saljem topao pozdrav iz Toronta.
    Nuua �� ❤️

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Već 14. rođendan, vreme leti draga moja Sanja! 😀 Hvala ti puno, šaljemo ti veliki zagrljaj i poljubac! 🥰💓

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...